Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@04:43:08 GMT

حضور ۴۰۰ دانشجو در کارخانه‌های اراک برای کارآموزی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۵۵۲۱

حضور ۴۰۰ دانشجو در کارخانه‌های اراک برای کارآموزی

عضو هیئت‌مدیره انجمن پیشگامان صنایع استان مرکزی گفت: «در کمیسیون ارتباط صنعت با دانشگاه تلاش می‌کنیم که هر ترم ۴۰۰ دانشجو برای کارآموزی وارده کارخانه‌ها اراک شوند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اراک، فرشید شاه‌محمدی در جلسه هم اندیشی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد با بیان اینکه باید پژوهش و تحقیق در سازمان‌های ما حاکم شود، اظهار کرد: «انجمن پیشگامان در آموزش کارورزی به دانشجویان پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «یک بنگاه اقتصادی از زمان پیدایش تا بلوغ سه مرحله را طی می‌کند؛ مرحله نخست، انباشت سرمایه مرحله دوم، بهره‌برداری بهره‌وری و گام سوم دریافت تکنولوژی و ارتباط با دانشگاه است. »

عضو هیئت‌مدیره انجمن پیشگامان صنایع استان مرکزی با تأکید بر اینکه استان مرکزی، قادر است مرکزی قوی در جذب کار و تولید ثروت در منطقه باشد، عنوان کرد: «ماشین‌سازی اراک آذرآب ظرفیت‌های عظیمی دارد و نیز۷۰ درصد ظرفیت صنعت واگن کشور در اختیار استان مرکزی است که باید از همه این ظرفیت‌ها با ایجاد پیوند میان صنعت و دانشگاه استفاده کرد.»

تهیه هزار پایان‌نامه از دانشجویان در شرکت‌های انجمن پیشگامان

 

عضو انجمن پیشگامان صنایع استان مرکزی نیز گفت: «انجمن پیشگامان متشکل از ۴۰ عضو پیشکسوت صنعتی بخش خصوصی با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت و تولیدات استراتژیک کشور است و  همه واحدهای عضو انجمن پیشگامان دارای واحد تحقیق و توسعه بوده و دوسوم شرکت‌ها نیز دانش‌بنیان هستند.

حمیدرضا مهدی‌نیا بیان کرد: «سال‌های گذشته ده‌ها نشست مشترک با دانشگاه و دانشجویان داشتیم و صدها بازدید علمی توسط دانشجویان از کارخانه‌ها انجمن پیشگامان صورت گرفته و هزار پایان‌نامه از دانشجویان اراک در شرکت‌های انجمن پیشگامان تهیه شده است.»

وی مطرح کرد: «در اتاق بازرگانی ریاست کمیسیون صنعت و دانشگاه با یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن پیشگامان، مهندس فرشید شاه‌محمدی است که این کمیسیون از قوی‌ترین کمیسیون‌های اتاق به شمار می‌رود و همه اعضای آن رؤسا، معاونان و استادان دانشگاه هستند.»

عضو انجمن پیشگامان صنایع استان مرکزی اضافه کرد: «موافق طراحی تفاهم‌نامه و تشکیل کمیته مشترک میان دانشگاه آزاد اراک و پیشگامان هستیم که این کمیته برای ارتباطات بیشتر برنامه‌ریزی کند علاوه بر این اعضای پیشگامان می‌توانند برخی از پروژه‌ها را برای برنامه‌ریزی و انجام به دانشگاه‌ها بسپارند.»

انتهای پیام/4121/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک کارورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت