Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:23:52 GMT

۲۰ هزار کتاب در طرح پاییزه گیلان به فروش رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۶۱۴۸

۲۰ هزار کتاب در طرح پاییزه گیلان به فروش رسید

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای طرح پاییزه کتاب در ۲۰ کتابفروشی استان، گفت: گیلان رتبه ششم میزان فروش در طرح مذکور را کسب کرد.

فیروز فاضلی در جمع خبرنگاران، از فروش پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی کتابفروشی های استان در طرح پاییزه کتاب ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: ۲۰ کتابفروشی در استان مجری طرح پاییزه کتاب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گیلان رتبه ششم کشور در میزان فروش طرح پاییزه کتاب را کسب کرد، افزود: گیلان با داشتن سه درصد از کتابفروشی‌های طرح پاییزه کتاب ۹۸ در کشور، هفت درصد فروش این طرح را به خود اختصاص داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتابفروشی فرازمند رشت را حایز رتبه پنجم پرفروش‌ترین کتابفروشی کشور دانست و گفت: تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۶ کتاب در کتابفروشی‌های مجری طرح در استان به فروش رفته است.

فاضلی اجرای طرح مذکور را با هدف معرفی کتابفروشی ها به عنوان پاتوق فرهنگی و اعطای یارانه نشر دانست و متذکر شد: هزینه کردن برای کتاب نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی محسوب می شود و لذا زمانی جامعه پیشرفت می‌کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.

وی با اشاره به غربت کتاب در جامعه امروز، تصریح کرد: انسان بدون کتاب در برابر مشکلات اجتماعی و فرهنگی آسیب پذیر می شود.

این مقام مسئول از فعالیت ۱۳۷ کتابفروشی در سطح استان خبر داد و یادآور شد: طرح پاییزه کتاب از ۲۳ آبان ۹۸ آغاز شد و تا ۵ آذرماه ادامه داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری طرح پاییزه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیمان جبلی درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در ۲ سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و افزود: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیوهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به‌صورت زنده پخش شد و بر این اساس برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

جبلی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748987

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است