Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس دفتر رئیس جمهور در دیدار با معاون نخست وزیر آذربایجان از پیشرفت در موافقت ترجیحی میان تهران و باکو خبر داده و خواستار اتمام هر چه زودتر راه آهن رشت-آستارا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ریل نیوز٬تشدید فشارهای اقتصادی ناشی از خروج آمریکا از برجام، مقامات کشورمان را بر آن داشته تا جهت کاهش فشارها و گردش مبادلات اقتصادی، توجه بیش از پیشی را بر مراودات تجاری با ۱۵ کشور همسایه ایران اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان جمهوری آذربایجان از نقش بسزایی در تبادل مالی و اقتصادی با ایران برخوردار می باشد. توافقات سه جانبه تهران، مسکو و باکو در خلال ماه های اخیر موجب گرم شدن روابط فی مابین شده است.

در همین راستا معاون نخست وزیر آذربایجان به تهران اماده و با مقامات ارشد کشورمان به گفتگو پرداخته است. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و معاون نخست ‌وزیر آذربایجان شب گذشته راه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه و تسریع در روند اجرای توافقات مشترک را مورد بررسی قرار داده و تلاش مضاعف برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود را در راستای منافع دو ملت و ملت‌های منطقه مورد تاکید قرار دادند.

محمود واعظی شامگاه سه شنبه در پایان دیدار با «شاهین مصطفی یف» معاون نخست‌وزیر آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به لزوم زمینه‌سازی مناسب برای سفر قریب الوقوع الهام علی اف به تهران در پی دعوت رسمی دکتر روحانی، اظهار داشت: مصمم هستیم ظرفیت‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار داده و اسناد و توافقاتی تهیه شود تا در جریان سفر رییس جمهور آذربایجان به امضا برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در جلسه مشترک با معاون نخست وزیر آذربایجان همچنین تصمیم گرفتیم تا کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قبل از سفر علی اف، در تهران برگزار شود و نیز مقرر گردید برنامه ریزی شود تا اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه در آینده نزدیک برگزار گردد.

واعظی افزود: در این جلسه همچنین موضوع احداث خط آهن رشت- آستانه و اهمیت آن مورد تاکید قرار گرفت. این خط آهن، ترانزیت شمال- جنوب را کامل می‌کند و دو کشور علاقمندیم که هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت خوبی در خصوص موافقت تجارت ترجیحی بین دو کشور حاصل شده است، گفت: مقرر شد وزیران صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد جمهوری آذربایجان امور مربوط به این بحث را پیگیری کرده تا در سفر رییس جمهوری آذربایجان امضا شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان راهبردی است و در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داریم.

شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این گفت و گو با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان در سطح عالی قرار دارد، اظهار داشت: امروز در سایه اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور، روابط تهران- باکو در عالی ترین سطح تاریخی خود قرار گرفته و جنبه استراتژیک یافته است.

معاون نخست‌وزیر آذربایجان ادامه داد: روابط تهران- باکو در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجارت، حمل و نقل و امور بشردوستانه رو به توسعه بوده و مصمم هستیم این روابط را هرچه بیشتر گسترش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن رشت آستارا ایران و آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: آنچه در غزه جریان دارد، ظلم و جنایتی بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو امنیت کل منطقه و امنیت اسرائیلی‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به واکنش اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات و آرامش منطقه است.

اردوغان ادامه داد که نباید جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد که روابط تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی همانگونه که قبلا نیز مسوولان گفته بودند، متوقف شده است.

اردوغان تاکید کرد صهیونیست‌ها غزه و فلسطین را به طور کامل نابود کردند.

پس از گذشت ٢٠١ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران