Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:40:06 GMT

۱۷ وقف جدید در دامغان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۶۴۶۰

۱۷ وقف جدید در دامغان ثبت شد

علی‌اصغر مقیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال ۱۷ وقف جدید در دامغان ثبت‌شده است و طی ۶ ماهه نخست امسال نیز ۶ نفر، اموال خود را به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در اوقاف به ثبت رساندند. 
وی اضافه کرد: جامعه باید به سمتی حرکت کند که خیران و واقفان در زمینه های نیاز روز وارد شوند و وقف خود را به سمت رفع مشکلات اقتصادی ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مقیمیان ادامه داد: تهیه جهیزیه، کمک هزینه تامین مایحتاج زوج‌های جوان، تحصیل دانش آموزان بی سرپرست و بدسرپرست، آزادی زندانیان غیرعمد و تهیه دارو برای بیماران نیازمند از جمله نیازهای جامعه است که می‌توان در زمینه وقف به آن توجه ویژه داشت. 
وی به افزایش موقوفات امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: واقفان دامغانی سال گذشته ۱۱ فقره وقف جدید به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال را به ثبت رساندند که این آمار در سال جاری با افزایش همراه است. 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان تصریح کرد: شهرستان دامغان با وجود یک هزار واقف خیراندیش، یکی از شهرهای پیشتاز در عرصه وقف است. 
دامغان بیش از یک هزار و ۵۰۰ موقوفه و ۳٨ امامزاده دارد که از این تعداد ۶ امامزاده شهری و بقیه در روستاهای این شهرستان است. این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها خیران اوقاف و امور خیریه دامغان وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خیران اوقاف و امور خیریه دامغان وقف خیران اوقاف و امور خیریه دامغان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار چالدران در جریان بازدید از حوزه های برگزاری آزمون  سراسری در این شهرستان گفت :برای کم کردن محرومیت های فرهنگی و علمی دانش آموزان و بسط و توسعه عدالت آموزشی در چالدران  امسال برای اولین بار همزمان با سراسر کشور  مرحله اول کنکور سراسری در چالدران   برگزار شد.

عبدالله نژاد  با اشاره به اینکه در سالهای گذشته دانش آموزان چالدران  به دلیل عدم برگزاری کنکور سراسری در چالدران در شهرستانهای همجوار  مجبور به شرکت در این آزمون‌سراسری بودند افزود: با پیگیری های صورت گرفته،  امسال  برای اولین بار دانش آموزان چالدرانی  در شهرستان خود در کنکور سراسری شرکت کردند

وی گفت : امسال برگزاری این آزمون سراسری می تواند برای کم کردن محرومیت های فرهنگی و علمی دانش آموزان و نیز بسط و توسعه عدالت آموزشی و نیز کاهش مشکلات دانش آموزان و دغدغه والدین بسیار مهم باشد.

وی گفت: در سال جاری  ۵۱۷ دانش  آموز دختر و پسر شهرستان چالدران  در کنکور شرکت کرده بودند.

دیگر خبرها

  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • مصوبات سفر رئیس جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر