Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین قراباغی  رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در جلسه کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین مقوله‌ها در تبلیغات و اطلاع رسانی است که متاسفانه کمبود این حوزه در حوزه گردشگری همدان کاملاً قابل احساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او محتوا سازی برای فضای مجازی را نیز حائز اهمیت دانست و یادآور شد: باید در بخش گردشگری و جذب سرمایه گذار محتوا سازی درستی صورت پذیرد؛ تا بتوان مخاطب را جذب کرد.

قراباغی گفت: ظرفیت گردشگری و تاریخی همدان در زمینه برندسازی کم رنگ دیده شده که با تدوین برنامه‌هایی باید در این زمینه بهتر عمل کرد.

 رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اضافه کرد: همدان باید به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری و تاریخی در سطح جهان برسد و نباید در این زمینه تنها به شعار دادن بسنده کرد.

او  با اشاره به اجلاس‌های اخیر که در همدان برگزار شد، گفت: این اجلاس‌ها می‌تواند جایگاه واقعی همدان را در مجامع بین‌المللی حفظ کند و ما باید از این فرصت‌ها استفاده مناسبی را داشته باشیم.

قراباغی همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه خواهرخواندگی همدان در شهرداری همدان خبر داد و افزود: در حال حاضر خوانندگی همدان با اصفهان در شورای شهر اصفهان نیز مصوب شده و باید از این ظرفیت استفاده بهتری را ببریم.

عضو شورای شهر همدان اضافه کرد: خواهرخواندگی تبریز با همدان نیز در دستور کار کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا قرار گرفته و امیدواریم با این اقدامات در راستای معرفی ظرفیت گردشگری همدان گام‌های موثری را برداریم.

فعالیت در حوزه گردشگری یکپارچه و هماهنگ باشد

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به انتقادات در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری یادآور شد: در این زمینه اگر ضعفی وجود دارد همه ما مقصریم چرا که باید در این حوزه با همکاری و مشارکت هم وارد شویم.

حمید بادامی نجات نقش تبلیغات را در معرفی آثار تاریخی و گردشگری همدان موثر دانست و گفت: نباید در بخش تبلیغات تنها به هزینه‌های کلان نگاه کرد چرا که با ارائه راهکار‌هایی با هزینه‌های کم هم می‌توان تبلیغات بهتری داشت.

‌بادامی نجات ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را یکی از راه‌های موثر تبلیغاتی در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ظرفیت‌های خوبی است که ما از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم.

او با بیان اینکه همدان به برند سازی نیاز دارد، افزود: تمام اقداماتی که ارگان‌ها و سازمان‌ها در این راستا انجام داده‌اند اگر در کنار هم قرار گیرند و به صورت یکپارچه انجام شوند نتیجه بخش خواهند بود و برای این امر لازم است کمیته‌ای با حضور مسئولین مربوطه استان در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری تشکیل و نتیجه واحدی اخذ و اجرا شود.

بادامی نجات اظهار کرد: در صورت انجام کار‌ها به صورت هماهنگ می‌توان به نحو بهتری از هزینه‌ها بهره گرفت و از دوباره یا موازی کاری‌ها نیز جلوگیری کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همدان شهر گردشگری است، گفت: جایگاه همدان در حوزه گردشگری بسیار بالاست و نباید آن را با شهر‌های داخلی کشور مقایسه کرد.

علی خاکسار اضافه کرد: استان همدان در طی یک سال اخیر در حوزه محتواسازی گردشگری اقداماتی داشته که این محتوا با موضوعات تخصصی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: برای معرفی همدان و جذب گردشگران از شهر‌های مختلف چندین هزار تصویر از همدان به شهر‌های مختلف کشور ارسال کرده‌ایم که در ادارات و سازمان‌ها نصب شده اند و این در معرفی همدان بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/د.ا

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری