Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@05:09:33 GMT

عملیات اجرایی شهرجدید تیس در سواحل مکران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۱۵۳

عملیات اجرایی شهرجدید تیس در سواحل مکران آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ساخت شهر جدید تیس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فاز نخست آماده سازی زیرساخت ها و توسعه این شهر با بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

محمد اسلامی افزود: ۲۷ سال از تصویب شهرجدید تیس می گذرد و دلیل تاخیر آن دیدگاه مسوولان و مدیران وقت این بوده که این شهر ضرورتی برای ایجاد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای ساخت شهر جدید و مدرن تیس انجام شده و این شهر قرار است به یک نقطه گردشگری، تفریحی و توسعه یافته تبدیل شود.

وی گفت: چابهار و کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری با سواحل و دریای عمان آب و هوای مساعدی دارند و برای گردشگری و کشاورزی مناسب هستند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از همه سرمایه گذاران و بخش خصوصی دعوت می کنم با حضور در این منطقه و سرمایه گذاری زمینه بهتر توسعه را در این محدوده فراهم کنند.

اسلامی افزود: خدمات عمومی، هتل، بیمارستان، تاسیسات و سایر زیرساخت ها برای سکونت مردم و اقامت گردشگران و سرمایه گذاران ایجاد می‌شود.

وی بر تکمیل جاده ۲ بانده چابهار-کنارک و جاسک- بندرعباس، تامین زیرساخت های مناطق حاشیه شهرهای چابهار و کنارک، ساخت جاده های روستایی و بازگشایی راهها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به منظور کلنگ‌زنی فرودگاه بین المللی چابهار، بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل و طرح‌های در دست اجرا در سیستان و بلوچستان امروز/ پنجشنبه/ وارد فرودگاه کنارک شد.

ساخت فرودگاه بین المللی چابهار با حضور وزیر راه وشهرسازی از مهمترین برنامه‌های این سفر است که پس از گذشت سالها انتظار عملیات اجرایی این فرودگاه آغاز می‌شود.

فرودگاه چابهار در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۱۵ هکتار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی از محل منابع منطقه آزاد چابهار اجرا می‌شود.

فاز نخست ساخت فرودگاه چابهار در ۱۳ هزار مترمربع زمین و با ظرفیت ورود و خروج بیش‌از ۸۰۰ هزار مسافر آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست فرودگاه بین‌المللی چابهار در ۲۴ ماه آینده تکمیل شود.

 بازدید از پروژه راه آهن چابهار- سرخس، جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان، کنلگ‌زنی شهر جدید تیس، بازدید از حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی از برنامه مهم سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار است.

شرکت در نشست شورای هماهنگی حمل و نقل سیستان و بلوچستان در چابهار، کلنگ‌زنی بزرگراه درب شرقی سه راهی رمین، آغاز ساخت باند دوم محور ترانزیتی چابهار- کنارک، بازدید از ظرفیتهای منطقه آزاد و بندر شهید بهشتی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان بزرگراه حمل و نقل راه و شهرسازی زمین سیستان و بلوچستان زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد