Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:54:43 GMT

اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه را فلج کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۸۶۲

اصرار دولت فرانسه به اجرای طرح اصلاح نظام بازنشستگی این کشور را به مرز فلج شدن نزدیک می‌کند.

به گزارش ایبنا، اعتصاب علیه اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه روز پنجشنبه در حالی آغاز شد که دولت این کشور بر عزم خود برای اجرای یکی از اصلی ترین وعده های انتخاباتی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت راه آهن ملی فرانسه اعلام کرده است که در روز پنجشنبه ۹۰ درصد قطارها در این کشور به دلیل اعتصاب کارکنان این شرکت حرکت نخواهند کرد. بنا به گفته شرکت حمل و نقل عمومی پاریس و حومه روز پنجشنبه ۱۱ خط مترو در پایتخت فرانسه تعطیل خواهد بود.

پیش بینی می شود که حمل و نقل عمومی بسیاری از شهرهای دیگر فرانسه از جمله استراسبورگ، بوردو، مارسی، نانت و لیل نیز به دلیل اعتصاب رانندگان اتوبوس، مترو و قطارهای درون شهری مختل شود.

شرکت های هواپیمایی فرانسه نیز اعلام کرده اند که ۲۰ درصد پروازها روز پنجشنبه به دلیل اعتصاب کارکنان این شرکت ها انجام نخواهد شد.

از سوی دیگر بسیاری از مدارس نیز به دلیل اعتصاب معلمان در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی تعطیل خواهد بود. سندیکای «اف اس یو»، بزرگترین اتحادیه معلمان فرانسه از اعتصاب ۷۰ درصد معلمان در دبستان ها خبر داده است.

ماموران پلیس، وکلا، رانندگان بخش حمل و نقل بین شهری و رفتگران از دیگر گروه هایی هستند که قرار است روز پنجشنبه در فرانسه اعتصاب کنند.

همزمان با اعتصاب گسترده در فرانسه قرار است نزدیک به ۲۵۰ تظاهرات ضددولتی و تجمع نیز در سراسر فرانسه برگزار شود.

پیش بینی می شود که این اعتصاب گسترده روز جمعه هم ادامه پیدا کند. این در حالی است که «جلیقه زردها» نیز قرار است روز شنبه تظاهرات کنند. آنها بیش از یک سال پیش اعتراض خود به سیاست های دولت امانوئل ماکرون را آغاز کردند.

احزاب مخالف دولت فرانسه از جمله حزب سوسیالیست، حزب راست افراطی «اجتماع ملی»، حزب کمونیست و «فرانسه سرکش» نیز از اعتصاب و تظاهرات ضددولتی روز پنجشنبه حمایت کرده اند.

رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه در آستانه اعتصاب گسترده در کشورش تاکید کرد که از طرح اصلاح نظام بازنشستگی عقب نشینی نخواهد کرد. امانوئل ماکرون وعده داد که در فرصت مقتضی با مردم کشورش سخن خواهد گفت.

دولت فرانسه در نظر دارد جزئیات لایحه اصلاح نظام بازنشستگی را در اواسط ماه دسامبر اعلام کند تا این لایحه در اوایل سال ۲۰۲۰ در پارلمان به تصویب برسد.

مخالفان اصلاح نظام بازنشستگی تاکید می کنند که همه شاغلان با اجرای این طرح متضرر خواهند شد. در مقابل دولت فرانسه اصلاح نظام بازنشستگی را «منصفانه تر» از قوانین فعلی می داند.

طرح اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز با اعتراض گسترده در این کشور روبرو شد. شمار افرادی که در آن زمان علیه اصلاح نظام بازنشستگی تظاهرات کردند دو میلیون نفر تخمین زده شده است. با این حال دولت نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه از طرح خود عقب نشینی نکرد و اصلاح قانون بازنشستگی به تصویب رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم روز بیمه علی اصغر پیوندی گاز مرکاپتان علی کریمی لیلا واثقی معافیت مالیاتی هنرمندان فسخ قرارداد مارک ویلموتس نظام بازنشستگی فرانسه اعتصاب انتخابات مجلس یازدهم روز بیمه علی اصغر پیوندی گاز مرکاپتان علی کریمی لیلا واثقی معافیت مالیاتی هنرمندان فسخ قرارداد مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲