Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@08:31:58 GMT

زنگنه: نگران استیضاح نیستم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۷۷۹۳۲

زنگنه: نگران استیضاح نیستم

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه تصریح کرد شرط مذاکره با آمریکا این است که «تمامی تحریم‌های نفتی و بانکی» علیه ایران برداشته شود.

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه که برای شرکت یکصد و هفتاد و هفتمین اجلاس کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) به وین سفر کرده است، این مطلب را در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه این اجلاس مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ر پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص پیوستن شش کشور اروپایی به اینستکس، گفت: تازمانی که پول نفت در اینستکس جابه جا نشود اتفاقی نیفتاده است.

زنگنه افزود:‌ اگر پول نفت جابجا شود می‌توان گفت سازوکاری ایجاد شده است. بدون ورود پول نفت به این سیستم اتفاقی نیفتاده است.

از کاهش بیشتر تولید نفت حمایت می کنیم
وزیر نفت همچنین درپاسخ به این سوال که موضع ایران در قبال کاهش تولید نفت که قرار است در اجلاس پیش رو مورد بررسی قرار گیرد چیست گفت:‌ اگر توافق کاهش تولید نفت تمدید شود این یک دستاورد برای اوپک است اگر هم بیشتر کاهش یابد من حمایت می کنم و دستاورد بزرگتری است.

زنگنه درخواست روسیه برای حذف میعانات گازی از سهم این کشور در چارچوب توافق کاهش تولید نفت را هم «منطقی» خواند و گفت:‌ بحث ما در اوپک درباره میعانات نیست و بحث نفت خام مطرح است. عادلانه نیست چیزی را که ما در محاسبات و معادلات اوپک نداریم از روسیه بخواهیم آن را رعایت کنند.

وی افزود هرچند روسیه عضو اوپک نیست اما باید به گونه ای با این کشور رفتار کرد که با اعضای اوپک رفتار می‌شود. وزیر نفت تصریح کرد که هیچ‌وقت میعانات در محاسبات اوپک نبوده و نخواهد بود. مساله اوپک نفت خام است.

زنگنه در پاسخ به سووال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه وزارت نفت چه تسهیلاتی را برای شرکت های اروپایی مایل به تجارت نفتی با ایران در نظر گرفته که از تحریم‌های آمریکا ترس دارند گفت: ما کاری انجام نمی‌دهیم. اگر آنها ترس دارند خودشان راهش را بلد هستند اما ما کاری برای آنها نمی توانیم انجام دهیم. مگر اینکه بروند مجوز آمریکا را بگیرند یا کارهایی که بقیه کشورها انجام می دهند صورت دهند.

وزیر نفت در پاسخ به سووال دیگری درباره پیش‌بینی او در خصوص اجلاس اوپک گفت: چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما دلیلی را هم نمی‌بینم که جلسه پیچیده باشد.

وی درباره بازار نفت در سال آینده میلادی هم گفت: قیمت تابع تولید و عرضه و تقاضا است. پیش بینی می شود در سه ماهه اول و دوم سال آینده عرضه نسبت به تقاضا افزایش پیدا کند که در این صورت به قیمت نفت فشار وارد می‌شود.

نگران استیضاح نیستم، فشارهای سیاسی عادی است
زنگنه درباره استیضاحش از سوی مجلس هم گفت نگران نیست و فشارهای سیاسی امری عادی است. وی تصریح کرد:‌ استیضاح حق مجلس است و هر زمان که بخواهد می تواند استیضاح کند و وزیر موظف است که پاسخ دهد. این یک فرآیند عادی است.

خبر تکمیل می شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آنفلوآنزا بسته حمایتی دولت علی اصغر پیوندی لیلا واثقی سیاست زنگنه استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، افشین دادرس در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره وضعیت تولید و قیمت دام زنده سبک، اظهار کرد: سال گذشته قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بود که امسال این نرخ به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان درمیادین دام رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور شرایط مراتع کشور را خوب دانست و افزود: براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی میزان بارندگی که امسال داشتیم از سال گذشته بهتر بوده است و این نوید شرایط خوبی را در مراتع به تولید کنندگان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازرگانی و حمایت از تولید داخلی دارد، دورنمای خوبی برای تولیدکننده ایجاد شود که دلگرم به تولید شود و بتواند تولید را در بازار مصرف عرضه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت