Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ملاقات با قائم مقام وزارت خارجه کویت بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با کشورهای منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا ،سید عباس عراقچی که به منظور تشریح ابتکار صلح هرمز به کویت سفر کرده است در این دیدار گفت: کشورهای حوزه تنگه هرمز و خلیج فارس با برخورداری از ظرفیتها و توانمندی های خود می توانند آینده ای شکوفا و روشن را برای منطقه رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ایران قائل به همکاری دسته جمعی توسط کشورهای منطقه برای تامین امنیت بوده و گفتگو را یگانه راه حل نیل به این همکاری و غلبه بر مشکلات می داند.

عراقچی با تشریح اصول و اهداف پویش صلح هرمز (امید) که از سوی رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارایه شد، گفت: این ابتکار چارچوب مناسبی را برای کشورهای منطقه در جهت تحکیم صلح و ثبات، و ارتقای همکاری های دوجانبه و چندجانبه به وجود می آورد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه برخورد سازنده و ایجابی کشورهای منطقه با ابتکار هرمز را گامی در جهت ایجاد کاهش تنش های موجود در منطقه توصیف و بر آمادکی ایران برای یافتن سازوکارهای اجرای ان با همه کشورهای منطقه تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان راه حل سیاسی و مذاکره بین جریانات مختلف یمنی را تنها راه خاتمه جنگ در یمن دانست و از مذاکرات موجود بین دولت نجات ملی یمن و سایر طرف ها استقبال کرد.

عراقچی در پایان از نقش مثبت کویت در تحکیم عنصر گفت‌وگو در منطقه و تلاش های امیر کویت در همین ارتباط استقبال و قدردانی کرد.

خالد جارالله قائم مقام وزارتخارجه کویت در این دیدار با استقبال از استمرار رایزنی های دو کشور، به روند تحولات منطقه اشاره کرده و بر اهتمام کشورهای عضو شورای همکاری به تلاش برای کاهش تنش ها تاکید کرد.

وی همچنین گفت‌وگو را تنها راه حل مشکلات منطقه دانست و بر لزوم توسعه مناسبات فیمابین تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و کویت سيدعباس عراقچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه