Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیت‌الله رئیسی در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان اصفهان گفت: بلکه باید به تمام بند‌ها و مواد دستورالعمل کرامت توجه اجرایی و عملی شود و دستگاه قضایی هم نسبت به خودش و هم نسبت به دیگران حفظ کرامت داشته باشد. تاریخ انتشار: 15:39 - 14 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۲۱۰ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان اصفهان، با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) گزارش رئیس کل دادگستری این استان از اجرای سیاست‌ها و نکات مورد تاکید را قابل تقدیر دانست و گفت: گزارشات حاکی از آن است که تلاش‌ها به شکل مضاعف در مجموعه دادگستری استان اصفهان انجام می‌گیرد و از همه همکاران در این زمینه تقدیر و تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: گزارش سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان

وی با تاکید بر توجه به موضوع "کرامت"، اظهار کرد: کرامت قاضی، کارمند، نیروی انسانی، ارباب رجوع و اصحاب دعوی باید مورد توجه قرار گیرد و همه باید گرامی داشته شوند.

باید به تمام بند‌ها و مواد آن توجه اجرایی و عملی شود

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه حفظ کرامت انسانی برای همه ضرورت است، خاطرنشان کرد: همه دارای یک شخصیت انسانی هستند و باید احترام آن‌ها حفظ، به سخن آن‌ها توجه و به خواست آن‌ها ترتیب اثر داده شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید به آنچه از کرامت انسانی است توجه شود، گفت: ما هم موظف هستیم کرامت قضات را حفظ کنیم که به موضوعاتی از قبیل معیشت، حفظ استقلال و توجه به عزت نفس و جایگاه برمی‌گردد.

وی ادامه داد: دستورالعمل کرامت برای فقط یک بار مرور شدن و نوشتنِ "ملاحظه گردید" ذیل آن، نیست؛ بلکه باید به تمام بند‌ها و مواد آن توجه اجرایی و عملی شود و دستگاه قضایی هم نسبت به خودش و هم نسبت به دیگران حفظ کرامت داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی گفت: مکرر تاکید بنده به همکاران این است که به ارباب رجوع عنایت ویژه داشته باشید. کمبود نیروی انسانی و کثرت ورودی پرونده هست؛ اما تلاش کنید که به تعبیر یکی از فرهیختگان استان اصفهان که امروز در جلسه‌ای به من می‌گفت که به همکارانتان توصیه کنید از اولین گره‌هایی که می‌گشایند، گره از ابروان باشد، با نشاط و با روی گشاده با مردم و ارباب رجوع مواجه شوید.

وی تصریح کرد: عموما این موضوع بحمدالله رعایت می‌شود؛ اما شما بدانید وقتی به سازمانی مراجعه می‌کنید، خود شما، همسر شما، دختر شما، خواهر شما، برادر شما اولین نکته‌ای که شب در خانه یا در جلسه خانوادگی می‌گوید، این است که به فلان سازمان رفتم، کارم انجام نشد یا کارم انجام شد؛ ولی بسیار برخورد متینی با من داشتند. بسیار سعی کردند به من توجه کنند.   دستگاه قضایی ملجاء مردم است

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: یک برخورد بسیار متین و با سعه صدر و روی گشاده و هم یک برخورد با بی حوصلگی و بی توجهی که کسی با شما کرده باشد، همواره در ذهن شما می‌ماند. توجه کنیم که کثرت ارجاع پرونده ممکن است موجب کم حوصلگی شود. حق هم همین است که باید میزان پرونده با توجه به امکان شعبه باشد؛ اما گاهی با کمبود‌ها مواجهیم. همکاران عزیز جایی که ما هستیم جایگاهی است که اقتدار را می‌طلبد. این اقتدار را قانون به ما داده است و مهربانی می‌طلبد. مادر و پدر مهربان تمام سعادت فرزندش را می‌خواهد. گاهی هم یک سخنی می‌گوید ممکن است بر فرزند سخت بیاید؛ اما از در مهربانی است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی ملجاء مردم است. اقتضای ملجا بودن مهربانی با همه است. مهربانی معنایش کوتاه آمدن از اجرای قانون نیست؛ کمااینکه لازمه اقتدار، ترش‌رویی و بداخلاقی نیست. هم می‌شود اقتدار داشت و در عین حال مهربان بود؛ لذا حفظ کرامت همه، همه اجزای مرتبط با دادگستری و خود مجموعه باید مورد تاکید قرار بگیرد.

وی در بخشی دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تنقیح قوانین یکی از ضرورت‌هاست، افزود: قانون، هم به مجلس هم به دولت و هم به دستگاه قضایی منقح شدن قوانین را تکلیف کرده و این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. ما هم از ابتدای کار در حوزه معاونت حقوقی با همکاری بخش‌های مختلف مجلس و دولت این کار را شروع کرده‌ایم و شما هم نظراتتان را بدهید تا از نظرات استفاده شود.

خبر درحال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۷۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر امروز یکشنبه در همایش استانی روز شوراهای بیان داشت: همه ما در یک تیم به نام خراسان جنوبی قرار داریم لذا باید برای خدمت بیشتر به مردم سطح تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا همه باید بر قوانین موجود اشرافیت داشته باشند، افزود: ایجاد شوراها یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

به گفته وی اعضای شوراهای اسلامی شهر باید نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد شهرداران داشته باشند و سطح تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران برای خدمت بیشتر به مردم باید افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراها باید به خودکفایی و ایجاد در آمد پایدار شهرداری‌ها از طریق جذب سرمایه گذار کمک کنند و همچنین کارهای که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود همراه با پیوست فرهنگی باید باشد.

قناعت با بیان این نکته که حفظ وحدت و انسجام در شوراها اهمیت بسیاری دارد، افزود: همه کارهای باید برای تأمین منافع عموم مردم نه منافع گروه‌ها و اشخاص انجام شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مسائل فنی سبب پیشرفت می‌شود، ادامه داد: اختلاف نظرها نباید در سطح جامعه مطرح شود و همه باید تابع قانون باشیم.

به گفته وی مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد تا در هیئت تطبیق مصوبات شوراها با آنها مخالفت نشود.

وی خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی شد.

کد خبر 6091385

دیگر خبرها

  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود