Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه گفت: هوش مصنوعی امروز پیشران توسعه بسیاری از علوم است که علوم اسلامی هم باید به آن مسلط شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمد حسین بهرامی ظهر امروز در نشست خبری که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت حوزه های علمیه رویکردهای اساسی را دنبال می کند که از آن جمله می شود به توجه به جنبه پاسخگویی حوزه های علمیه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حوزه برای پاسخگویی و حضور در صحنه های مختلف و نقش آفرینی که برای چشم انداز جمهوری اسلامی ایران دیده شده و برای باز آفرینی تمدن بزرگ اسلامی لازم است به مرزهای جدید علمی توجه کند و به علوم اسلامی به ویژه فقه در حوزه های جدید ورود پیدا کند و مرزهای خودش را توسعه دهد تا بتواند به نیازهای جدید پاسخ دهد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه تصریح کرد: در این راستا برنامه های متعددی در حوزه های علمیه در حال پیگیری است و کارهایی که در خصوص تعریف درختواره علوم و رشته های حوزوی در حال انجام است و رشته هایی که در حال تولید است با این نگاه در حوزه علمیه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به محورهایی که مد نظر آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه است، بیان کرد: استفاده از فناوری های مرتبط برای توسعه علوم اسلامی از جمله آن محورهاست که باید به آن توجه شود و یکی از مهمترین های آنها بحث هوش مصنوعی است.

حجت الاسلام بهرامی بیان کرد: هوش مصنوعی امروز پیشران توسعه بسیاری از خدمات، علوم و مسائل حوزه های مختلف علمی، خدماتی و تکنولوژی است و علوم اسلامی هم با توجه به توسعه ای که تا کنون پیدا کرده و با توجه به مرزهای جدیدی که پیش رو دارد نیازمند تسلط به این فناوری است تا بتواند آن را در مسیر اهداف خود به کار گیرد.

وی افزود:با این نگاه کارهایی در موسسه اشراق زیر نظر آیت الله اعرافی در زمینه هوش مصنوعی با حضور جمعی از اندیشمندان مانند دکتر مینایی که از فضلای برجسته حوزه است و در رشته دانشگاهی این موضوع فعالیت دارند، کاری شروع شده است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه ادامه داد: سال گذشته این کار در شورای فضای مجازی حوزه عرضه و به تصویب رسید که هوش مصنوعی و علوم اسلامی با همکاری پنج نهاد که شامل مرکز مدیریت حوزه های علمیه، موسسه اشراق، دانشگاه علم و صنعت، بخش پژوهشکده داده کاوی،آزمایشگاه داده کاوی علم و صنعت، جامعه المصطفی و مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور می شوند در قالب یک تشکل به صورت جدی موضوع علوم اسلامی و هوش مصنوعی را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نخستین برنامه هایی که در این تشکل به تصویب رسید، بیان کرد: برگزاری همایشی علمی از نخستین برنامه هایی بود که مصوب شد و برنامه ریزی های آن انجام شد و اطلاع رسانی آن نیز صورت گرفت.

حجت الاسلام بهرامی اضافه کرد: این همایش 28 فروردین ماه سال 99 با سخنرانی آیت الله اعرافی برگزار می شود.

انتهای پیام/78027/آ40

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی فناوری اطلاعات فناوری علوم اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان