Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اصل نود پس از ثبت نام برای شرکت در انتخابات از حوزهٔ قزوین، آبیک و البرز گفت: با وجود آنکه به طرح سؤال از وزرا قائل نبودم، اما به دلیل اینکه باور داشتم رئیس‌جمهور باید در باب ایجاد اشتغال، کنترل تورم و گرانی و حمایت از اقشار ضعیف پاسخگو باشد، طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضا کردم.

داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود، پس از ثبت نام در ستاد انتخابات شهرستان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: من همواره تأکید داشتم که مردم در انتخابات در میان افرادی که داوطلب هستند با دقت بررسی کنند و عملکرد افراد را مورد ملاحظه و مداقه قرار بدهند و براساس شایستگی و لیاقت افراد رأی بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کارنامهٔ خود در نمایندگی مردم در مجلس عنوان کرد: من در درجهٔ اول تمام تلاشم در این دو دوره بر این بوده که شأن مردم قزوین را در مجلس حفظ کنم و از آن صیانت کنم و در درجهٔ دوم در عرصهٔ قانونگذاری حضور فعالی داشته باشم چون یکی از وظایف نماینده قانونگذاری است.

محمدی اضافه کرد: خوشبختانه در عرصهٔ قانونگذاری شاید در این دو دوره نزدیک به ۱۲۰ قانون تصویب شده و یا در صحن علنی مجلس مطرح شده که بنده به‌عنوان یکی از طراحان آن‌ها بودم.

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار کرد: در باب نظارت هم چه در دورهٔ قبل به‌عنوان نایب رئیس اول و چه در این دوره به‌عنوان رئیس کمیسیون اصل نود تلاشم بر این بوده که در جایگاه عالی نظارتی، واقعاً آن شأن وظیفهٔ نمایندگی را رعایت کنم و به آن اهتمام بورزم.

داوود محمدی با اشاره به مسائل و مشکلات استان قزوین عنوان کرد: مسائل و مشکلات زیربنایی بسیاری در استان داشتیم که پیگیری کردم، از جمله موضوع آب که حتی خود شهر قزوین نیز با مشکلات تأمین آب روبرو بود.

این نمایندهٔ مجلس با اشاره به اینکه با پیگیری توانستیم ۲ میلیون متر مکعب حق السهم آب از سد طالقان دریافت کنیم اظهار کرد: دولت قول داد این پروژه تا پایان سال جاری به آبیک برسد و بعد تا پایان شهریور سال آینده به قزوین و سپس به تاکستان برسد؛ همین یک پروژه ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای ما و ۸۰ درصد جمعیت استان را از آب با کیفیت طالقان بهره‌مند می‌کند و مشکلات آب استان تا حد بسیاری رفع می‌شود.

داوود محمد همچنین موضوع پیگیری انجام پروژهٔ راه‌آهن قزوین به رشت که در نوروز سال جاری به بهره‌برداری رسید را از دیگر پروژه‌های شاخص استان دانست و عنوان کرد: اکنون اگر ادامهٔ این مسیر تا آستارا متصل شود، از بندر بمبئی هند تا هلسینکی فلاند به شبکه ریلی یکپارچه متصل می‌شود و عبور این مسیر از قزوین می‌تواند فواید فراوانی برای مردم داشته باشد.

رئیس کمیسیون اصل نود پیگیری و انجام مطالبات و مشکلات استان در سرفصل‌های گوناگون درمانی، اقتصادی، اشتغال و غیره را از دیگر مواردی برشمرد که در دوران نمایندگی خود به آن‌ها توجه داشته است.

باور داشتم که رئیس جمهور باید پاسخگو باشد

این نمایندهٔ مجلس عنوان کرد: من در دورهٔ نمایندگی خود به طرح سؤال از وزرا قائل نبودم به این علت که چندین بار استیضاح وزرا در مجلس اتفاق افتاد و برداشتم این بود که با انجام آن تبدیل به احسن نشد. ولی از رئیس جمهور سؤال کردم، با وجود آنکه تعداد امضا کنندگان سؤال کم هم بود، اما من احساس کردم که آقای رئیس جمهور بخاطر آن وظایفی که بر عهده دارد خصوصاً در باب ایجاد اشتغال و کنترل تورم و گرانی و خصوصاً در حمایت از اقشار ضعیف، باید پاسخگو باشد و من جزو سوؤال کنندگان از رئیس جمهور بودم و البته خیلی‌ها هم پادرمیانی کردند که من از امضای طرح سوال منصرف شوم که قبول نکردم.

صف معترضین از اغتشاشگران جدا است

این داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم با اشاره به حوادث رخ‌داده پس از گران شدن بنزین در کشور نیز گفت: با توجه به گرانی یک‌باره بنزین و آستانهٔ تحمل مردم، در مجلس هم بحث‌هایی با قوت پیگیری شد، اما کار به جایی رسید که این مطالبهٔ صنفی مردم تبدیل شد به سوءاستفادهٔ یک عده به اغتشاش و مقام معظم رهبری هم به موقع و هوشمندانه ورود کردند تا این مسئله به یک عارضهٔ امنیتی تبدیل نشود و در واقع مردم بی‌جهت آسیب نبینند.

داوود محمدی آمریکا، عربستان سعودی و برخی کشورهای همسایه را در اغتشاش‌ها و خرابکاری‌های اخیر دخیل دانست و عنوان کرد: باید مرز کسانی که اخلال و اغتشاش کردند با مرز کسانی که اعتراض داشتند تمایز پیدا کند، اگر کسی به گرانی بنزین نقد و اعتراض دارد، واقعاً با کسی که اسلحه دست می‌گیرد و به مردم تیراندازی می‌کند، اموال عمومی و خصوصی را آتش می‌زند تمایز دارد.

رئیس کمیسیون اصل نود تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم بر رأفت اسلامی تصریح کردند، نباید با معترضین برخورد کرد، چرا که برابر اصل ۲۷ قانون اساسی تصریح شده که تجمع، راهپیمایی و اعتراض حق مردم است، آما آنجایی که این بخواهد با اغتشاش و تخریب و قتل درهم آمیخته شود حتماً باید با آن برخورد کرد.

شفافیت راه نجات کشور است

این داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم عنوان کرد: یکی از راه‌های نجات کشور شفافیت است، خصوصاً در مباحث اقتصادی که رانت‌خواری و ویژه‌خواری هم می‌شود، مثل بحث مزایده‌ها و مناقصه‌ها و امضاهای طلایی و مانند این‌ها که لغزشگاه هست باید این لغزشگاه را از بین ببریم؛ برخورد قاطع با مفاسد بخشی از این کار است و علاوه بر آن ما باید با ایجاد شفافیت لغزشگاه‌ها را نیز از بین ببریم.

در مورد آلودگی هوا گزارش تهیه کردیم

داوود محمدی با اشاره به نحوهٔ عملکرد کمیسیون اصل نود و رسیدگی به شکایات و ارسال پرونده‌ها به قوهٔ قضائیه عنوان کرد: در یکی از مواردی که می‌توان به نتایج آن در کمیسیون اصل نود اشاره کرد، در ارتباط با آلایندگی هوا یک گزارش جامعی تهیه کردیم، کوتاهی همه دستگاه‌ها را مشخص کردیم که هر وزارتخانه‌ای چه وظیفه‌ای برعهده‌اش بوده و انجام نداده و شنیدم که آیت‌الله رئیسی هم گفتند که ما وارد شدیم و می‌خواهیم به این موضوع آلودگی هوا ورود کنیم.

این داوطلب نمایندگی مجلس در ارتباط با منابع مالی خود در تبلیغات انتخاباتی گفت: منابع مالی که در دو دورهٔ گذشته هزینه کردم، واقعاً از کمک‌های تودهٔ مردم بود و اکنون هم با لطف و بزرگواری که مردم نسبت به من دارند و به اضافهٔ شناختی که از من پیدا کردند، فکر می‌کنم هزینه‌های انتخاباتی‌ام نسبت به دو دورهٔ گذشته کاهش پیدا کند.

وی در پایان افزود: راجع به اموال و دارایی‌ها هم من جزو نخستین افرادی بودم که اموال خودم را به صورت شفاف به قوهٔ قضائیه اعلام کردم، خوشبختانه در این دو دورهٔ نمایندگی یک خودکار هم به زندگی‌ام اضافه نکردم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین داوود محمدی کمیسیون اصل نود انتخابات شفافیت قانونگذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران امروز پیش از آغاز دویست و سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه یک سال بیشتر به اتمام دوره پنجم مدیریت شهری نمانده و اگر بخواهید وعده‌ای به شهروندان در خصوص نیاز شهر تهران و تحقق آن بدهد، اظهار کرد: ابتدا روز شوراها را به شورایی‌ها تبریک می‌گویم، ان‌شاءالله همه شورائیان در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران و خادمین خوبی برای مردم خودشان باشند.

وی با تاکید بر اینکه بنده هیچ وقت وعده‌ای نمی‌دهم و بنابراین این بار هم وعده‌ای نخواهم داد، افزود: آنچه که در مسیر اجراست پروژه‌های عمرانی ما هستند. پروژه‌های بزرگی در شهر تهران وجود دارد که به سرعت جلو می‌روند و امیدواریم به سرعت آماده و تحویل شوند و مردم از آنها استفاده کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برنامه‌هایی در ارتباط با خریدها به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی داریم که آنها هم با شدت و حدت هر چه تمام‌تر به‌رغم همه کارشکنی‌ها و کم‌کاری‌هایی که در بعضی‌ جاها ممکن است وجود داشته باشد انجام می‌شود.

چمران در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل واگن‌ها حل شده است، گفت: هنوز این مسئله حل نشده است البته دوستان وزارت کشور لطف کردند و گام‌هایی در این خصوص برداشته شده است. دوستان نامه دیگری دادند تا مبلغ تامین و به اعتبار سازنده واریز شود و آنها شروع به ساختن کنند، البته طبق قولی که از سازنده گرفتیم آنها کار ساخت را شروع کردند و این مایه امیدواری است. ان‌شاءالله بتوانند حدود 14 ماهی که قول دادند این کار را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: دیدگاهی که من دارم جهادی است. چون همیشه در چنین مسیری حرکت می‌کردم. اینکه این پروژه‌ها و خریدها یک ساعت زودتر به نتیجه برسد به نفع مردم و برای من واقعا مهم است. تلاش از سوی اعضای شورا صورت می‌گیرد هر کس به میزان توانش تلاش می‌کند که بتواند این مشکلات را حل بکند البته  مشکلات هم فراوان است.

رئیس شورای شهر تهران تاخیر در این مسیر باعث از دست رفتن زمان می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این مسائل را انجام بدهیم. نه این دوره دوره‌های قبل هم اینچنین بوده. مثلا در دوره‌های قبل برای تاسیس بانک شهر نیاز به 200،300 امضا بود شبانه کسانی را مامور کردیم که از افراد امضاهایشان را بگیرند. با چنین حرکات جهادی باید کارها را انجام داد. اگر غیر از این باشد به نتیجه نمی‌رسیم.

چمران درباره مافیای خودروهای برقی انتقاد کرده است، گفت: چون در این باره اطلاعاتم دقیق و صددرصدی نیست نمی‌توانم اظهارنظر بکنم.

وی در پاسخ به این سؤال که نمایشگاه کتاب باز هم در بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: خوشخبختانه تعدادی از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده بودند. برگزاری چنین نمایشگاه‌های رفت و آمد را مختل می‌کند البته مسئولان اعلام کرده‌اند سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که اخیراً در سکوهای مترو تبلیغاتی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه صنعت، حمل و نقل ریلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران مشاهده می‌شود، گفت: اگر این تبلیغات را شرکت‌هایی که اجاره کرده باشند انجام داده باشند آنها هر تبلیغی که مجاز باشد می‌گذارند اما اگر این تبلیغ را خود مترو گذاشته باشد قطعاً ما برخورد می‌کنیم. اگر شرکت‌هایی که اجاره کرده باشند دیگر دست مترو نبوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد