Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:18:26 GMT

اعتراض محیط‌زیست به حکم ضاربان توله خرس

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۰۷۱۱

اعتراض محیط‌زیست به حکم ضاربان توله خرس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه از اعتراض این اداره به حکم صادر شده برای ضاربان توله خرس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ابراهیم فلاحی عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه، با اشاره به ماجرای تلف شدن توله خرس قهوه‌ای در سال جاری، اظهار کرد: پس از پرت شدن توله خرس از کوه، 2 نفر به طرف توله خرس سنگ پرتاب می‌کنند و افرادی هم سعی در نجات داشتند اما اطلاع درست از رفتار با حیوان را نداشتند و با عمل غیرحرفه‌ای، طناب دور گردن توله خرس بسته و آن را نگه‌داشتند تا ما تحویل گرفتیم اما شدت جراحت به حدی بود که پیش از رسیدن به کلینینک دامپزشکی در ساری توله خرس تلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه حضور انسان در نزدیکی حیوانات وحشی به آنها استرس وارد می‌کند، گفت: پس از پرت شدن توله خرس و پرتاب سنگ، عده‌ای به‌طور غیرحرفه‌ای به نجات حیوان پرداختند درصورتیکه آنها باید منطقه را تخلیه می‌کردند تا حیوان انسانی را نبیند و بعد به ما اطلاع می‌دادند تا ما به‌صورت حرفه‌ای آن را بیهوش کنیم و انتقال دهیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه با اشاره به پرتاب سنگ توسط 2نفر در این ماجرا که فیلم آن در فضای مجازی پخش شد، گفت: محیط زیست شهرستان از این دو نفر شکایت کرد چرا که نظر ما بر این بود که خرس بواسطه پرتاب سنگ تلف شد و پرونده به دستگاه قضا رفت و قاضی برای مشخص شدن امر نظریه دامپزشک متخصص را درخواست کرد که ما گزارش 5 دامپزشک متخصص را به دادگاه اراده کردیم؛ دامپزشکان متخصصی که حیوان را کالبد شکافی و نظر خود را در گزارشی نوشتند.

این مسئول با بیان اینکه این 5 دامپزشک متخصص، پرتاب شدن از صخره، پرتاب سنگ، استرس وارد شده به حیوان ناشی از نزدیک شدن انسان و حرکت غیرحرفه‌ای طناب گذاشتن به گردن حیوان برای نجات را عوامل تلف شدن توله خرس عنوان کردند، گفت: این دامپزشکان تنها یک مورد را عامل تلف شدن حیوان ندانستند.

فلاحی با بیان اینکه تعللی از جانب محیط‌زیست صورت نگرفته است و ما حکم را صادر نکرده‌ایم، گفت: اختیار طرح شکایت حقوقی و کیفری علیه اشخاص حقیقی و حقویقی در محاکم قضایی به شهرستان‌ها تفویض شده و در این مورد نیز، محیط‌زیست شهرستان از این دو فرد شکایت کرده است و شکایت بنا بر مشاهدات ما به مرجع قضایی فرستاده شد و مرجع قضایی به استناد نظریه این پنج دامپزشک متخصص حکم بر برائت این دو فرد صادر کرده که البته این حکم دادگاه بدوی است.

وی با بیان اینکه محیط‌زیست شهرستان به این حکم اعتراض می‌کند و تا جایی که قانون اجازه دهد پیگیر این پرونده خواهند بود، گفت: این تحلیل قاضی در دادگاه بدوی بوده و قابل تجدید نظر است و ما اعتراض می‌کنیم چرا که این اقدام موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود و نظر ما بر این است که این افراد موجب تلف شدن توله خرس شدند اما نظریه تخصصی دامپزشکی چیز دیگری بوده است و این عامل را به تنهایی دخیل نمی‌داند.

رئیس محیط زیست شهرستان سوادکوه با بیان اینکه انجمن حقوقی حمایت از حیوانات پارس نیز در کنار ما از این دو فرد شکایت کرده است، افزود: مطمئنا آنها نیز پیگیر می‌شوند و اعتراض می‌کنند.

انتهای پبام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم)
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت