Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، بانک جهانی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (GCC) برای در اولویت قرار دادن پایداری محیط زیست هشدار داد. 

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، 6 کشور عربستان، امارات متحده عربی، قطر، کویت، بحرین و عمان که عضو شورای همکاری خلیج‌فارس هستند، در تلاشند تا صنایع خود نظیر بخش‌های پتروشیمی را به منظور متنوع ساختن اقتصاد کشورشان توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در گزارش بانک جهانی که روز گذشته منتشر شد، پیشنهاد شده تا مؤسسات مدیریتی زیست محیطی مؤثری راه‌اندازی شود و همچنین در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در این کشورها سرمایه‌گذاری شود. 

ایسام ابوسلیمان مدیر منطقه‌ای کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس اعلام کرد که سناریوهای تنوع‌سازی اقتصادی که در آن پایداری زیست محیطی لحاظ نشود، گزینه اقتصادی مناسبی به حساب نمی‌آید. 

نظر بانک جهانی این است که در همه برنامه‌های اقتصادی که این کشورها اخیراً در حوزه‌های پتروشیمی اجرا می‌کنند، هم ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شود. 

بانک جهانی اعلام کرد: در فاصله سال‌های 2006 تا 2018 کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس متعهد شدند که 10.1 میلیارد دلار در انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند، اما در کل انرژی‌های تجدیدپذیر آنها 867 مگاوات است که این رقم کمتر از یک درصد از کل 145 گیگابایت ظرفیت انرژی نصب شده تا سال 2018 است.

در گزارش بانک جهانی همچنین آمده است، یارانه‌هایی که برای سوخت نفت و گاز پرداخت می‌شود مانع جدی در برابر اجرای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در این کشورها است.

کشورهای منطقه خلیج‌فارس با رشد اقتصادی پایین در سال جاری مواجه هستند که عمده دلیل آن پایین بودن قیمت نفت و همچنین اجرای طرح کاهش تولید نفت است که تولید نفت این کشورها 1.2 میلیون بشکه کاهش یافته است. 

بانک جهانی پیش‌بینی کرده که عربستان امسال رشد اقتصادی 0.4 درصد داشته باشد که این رقم پایین‌تر از رقم 0.9 درصدی است که پیش از این ریاض پیش‌بینی کرده بود و همچنین رشد اقتصادی امارات متحده عربی را 1.8 درصد پیش‌بینی کرده که از رقم 2.3 درصدی بانک مرکزی این کشور بسیار پایین‌تر است. 

همچنین بانک جهانی رشد اقتصادی قطر را نیم درصد برآورد کرده و این تنها کشور در بین کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس است که انتظار می‌رود، طی 3 سال با مازاد تجاری مواجه شود. 

با این وجود بانک جهانی اعلام کرده قطر، کویت و عمان باید از به تأخیر انداختن مالیات بر ارزش افزوده اجتناب کند و لازم است تا فشارهای مالی روی نوسانات قیمت نفت را کمتر کند.

عمان که اقتصادش بسیار آسیب‌پذیر و وابسته به نفت است، پیش از این اعلام کرده بود که در نظر دارد تا مالیات بر ارزش افزوده را اجرایی کند، اما تاریخی را برای آن اعلام نکرده بود. 

عربستان و امارات متحده عربی و بحرین دو سال است که مالیات بر ارزش افزوده را اجرایی می‌کنند. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امارات متحده عربی رشد اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس عربستان بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت ۹ صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز " برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی ۶ عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

۱۲ جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضا تشکیل نشد؛ این جلسه برخلاف جلسات قبل فقط با حضور خبرنگاران برگزار شد.

محمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز گفت: این جلسه نیز مانند جلسات گذشته به حد نصاب نرسید در حالی که به دوستان اعلام شده بود به دلیل رسیدگی به برخی از لوایح شهرداری در جلسه حاضر شوند.

وی افزود: ما به دنبال رفع مسائل و مشکلات شهر هستیم، اما دوستان این بار نیز حضور نیافتند و ختم جلسه امروز را اعلام می‌کنم.

دیگر خبرها

  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی