Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پرسپولیس با طروات تر از همیشه بازی کرد و ذوب آهن حرف خاصی برای گفتن نداشت. خط هافبک پرسپولیس درخشان ظاهر شد تا شاگردان کالدرون یک برد پرگل را به دست بیاورند.

به گزارش آریا، از سری رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، تیم های ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلسم 9 ساله نباختن ذوب آهن به پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر شکسته شد. 

حضور بشار رسن را می‌توان بهترین تصمیم کالدرون دانست که نقش این هافبک عراقی را به خوبی در عملکرد تهاجمی سرخپوشان نشان می‌دهد. پرسپولیس بازی را تهاجمی شروع کرد و توانست با سود بردن از دو هافبک بازیساز فوق العاده‌اش (ترابی و بشار) شرایط را برای حریف سخت کند. وحید امیری نیز به خوبی در کنار علیپور اینبار نمایش موفقی از خود به جا گذاشته و ضمن ایجاد یک موقعیت گل، یک پاس کلیدی نیز در نیمه اول شکل داد. ذوب آهن اما برخلاف تصور نتوانسته به جز موقعیت‌های نه چندان خطرناک خطری جدی در نیمه اول روی دروازه بوژیدار شکل دهد و شاید تنها موقعیت جدی این تیم روی ضربه مهاجم نیجریه‌ای بود که گلر پرسپولیس به راحتی آن را مهار کرد.

 

بشار رسن با قدرت تکنیکی و حمل توپ اما در نیمه اول ستاره تیمش بود که بازیکنان ذوب را به دردسر بزرگی انداخت. او البته در شرایطی که پرسپولیس از حریف پیش افتاده توانسته در ضدحملات یک مهره خطرناک برای پرسپولیس محسوب شود و شاید اگر علیپور قدر پاس‌های او را بیشتر می‌دانست در نیمه اول عملکردش بیشتر از گرفتن یک ضربه پنالتی بود.

 

ذوب آهن اما با منصوریان در نیمه دوم نمی‌خواهد نتیجه را واگذار کند و بیشتر از این زیر تیغ انتقاد و تبعات این شکست قرار گیرد و باید دید عملکرد بازیکنان این تیم برای جبران نتیجه در روزی که پرسپولیس در ضدحملات خطرناک نشان می‌دهد، چه خواهد بود.

 

ذوب آهن طبق انتظار در نیمه دوم برای جبران نتیجه به میدان آمد و در همان ثانیه های ابتدایی فرصت مناسبی برای جبران داشت که توسط ارسلان مطهری از دست رفت اما شاگردان کالدرون خیلی زود فاصله را به دو گل رساندند تا کار برای حریف سخت شود. خط دفاعی پراشتباه و ناهماهنگ ذوب اهن این فرصت را به خوبی در اختیار پرسپولیس قرار می‌داد تا خط میانی بازیساز سرخپوشان کار آسانی برای قلع و قمع آنها داشته باشد. جایی که یک بار بشار و یک بار دیگر هم نوراللهی به یک شیوه ضعف خط دفاعی ذوب را نشانه گرفتند تا ترابی و علیپور فاصله را به سه گل و کار جبران را غیرممکن کنند.

ذوب آهن نیز هرچند به دنبال جبران نتیجه بود اما نتوانست مقابل خط دفاعی و بوژیدار آماده کاری از پیش ببرد و خوش شانس هم بود که در ضدحملات فاصله بیشتر نشد.

دقایق حساس:

 

دقیقه 10: قاسم حدادی فر در اولین موقعیت برای ذوب آهن قصد داشت ضربه خود را از فاصله دور به سمت دروازه پرسپولیس بزند که توپ به راحتی در اختیار بوژیدار قرار گرفت.

دقیقه 24: در ضدحمله ذوب آهن توسط ارسلان مطهری صاحب فرصت شد که ضربه مهاجم ذوب اهن در اختیار بوژیدار رادوشوویچ قرار گرفت.

دقیقه 33: ضربه وحید امیری در موقعیت ضدحمله، سرضرب به تیرک دروازه ذوب آهن برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت تا ذوب اهن همچنان امیدوار به بازی ادامه دهد.

دقیقه 39: ماکالی، مهاجم نیجریه ای ذوب آهن موقعیت ایده آلی در محوطه جریمه پرسپولیس شکل داد که ضربه زمینی این بازیکن را بوژیدار سیو کرد و مانع از گلزنی حریف شد.

دقیقه 45: ضدحمله فوق العاده پرسپولیس با فرار دیدنی بشار و پاس او برابر وحید امیری و در نهایت ترابی که توپ را در موقعیت مناسب به علیپور رساند، با تکل مدافع ذوب شوت مهاجم پرسپولیس را به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه 46: ارسلان مطهری در محوطه جریمه در مصافی تک به تک با بوژیدار به دنبال شوتزنی بود که بشار مانع از ضربه مناسب او شد و ذوبی ها اعتقاد به پنالتی داشتند. حیدری اما دستور به ادامه بازی داد و تصاویر آهسته هم نشان می داد که بشار خطایی صورت نداده است.

دقیقه 47: اینبار وحید امیری در محوطه جریمه ذوب صاحب موقعیت شد که ضربه اش را مدافع حریف برگشت داد و در ریباند هم ترابی نتوانست ضربه مناسبی بزند.

دقیقه 61: ضربه سر ارسلان مطهری روی ارسال کرنر حدادی فر  را بوژیدار رادوشوویچ با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد تا شادی جالب توجهی بعد از این صحنه شکل دهد.

دقیقه 75: یک ضدحمله خطرناک دیگر برای پرسپولیس و اینبار از خودگذشتگی وحید امیری و دادن موقعیت برای بشار که ضربه چیپ هافبک عراقی سرخپوشان مماس با تیرک افقی راهی اوت شد تا گل چهارم رقم نخورد.

دقیقه 90: خروج اشتباه رادوشوویچ نزدیک بود دروازه پرسپولیس را با خطر مواجه کند که ضربه نژاد مهدی از کنار خط راهی اوت شد.

دقیقه 90+3: حرکت خلعتبری و ضربه فنی این بازیکن با اختلافی کم از تیرک عمودی راهی اوت شد تا ذوب نتواند فاصله را کمتر کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذوب آهن پرسپولیس کالدرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان تیم های الهلال و العین به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب با وجود اینکه با برتری دو بر یک الهلال به پایان رسید اما نماینده امارات موفق شد در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی مسابقه فینال شود.

تیم میزبان خیلی زود و در ثانیه 43 صاحب یک ضربه پنالتی شد. پس از ورود مایکل به درون محوطه جریمه، او با تکل عجیب کوامه اوتون تعادلش را از دست داد و احمد العلی داور مسابقه، پس از بازبینی صحنه دستور به یک خطای پنالتی به سود الهلال داد که روبن نوس آن را به گل نخست بازی تبدیل کرد.

العین هم در ادامه موفق شد در کمترین زمان ممکن به گل تساوی برسد. روی حرکتی که خود اریک آغاز کرده بود، او توپ را به کاکو سپرد. ارسال زمینی این بازیکن در محوطه جریمه به یحیی نادر رسید و این بازیکن نیز اریک را صاحب فرصت کرد که شوت او با عبور از میان پاهای روبن نوس وارد دروازه شد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

آبی های ریاض نزدیک بود که در دقیقه 25 به شکل اتفاقی به گل برسند. ارسال نوس به روی دروازه با ضربه سر احمد برمان، بازیکن العین، تغییر مسیر داد و توپ به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و این بازیکن خوش شانس بود که دروازه تیم خودش را باز نکرد. در ادامه نیز ضربه مایکل از بالای دروازه به بیرون رفت.

شاگردان هرنان کرسپو در دقیقه 41 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. پس از فرار تند و تیز سفیان رحیمی، این بازیکن مراکشی درون محوطه جریمه و پس از برخورد با حسان تمبکتی، سرنگون شد که داور پس از بازبینی صحنه، تصمیم خود را تغییر داد و این ضربه پنالتی را لغو کرد.

سالم الدوسری می توانست در وقت های پایانی نیمه نخست، حساب کار را دو بر یک کند ولی او در موقعیت تک به تک تصمیم گرفت تا ضربه اش را چیپ بزند که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی یک – یک به پایان برسد.

الهلال در دقیقه 53 توانست به گل دوم دست پیدا کند. پرتاب بلند یاسر الشهرانی به روی دروازه با دفع ناقص احمد برمان همراه شد و توپ در ادامه در محوطه جریمه به سالم الدوسری رسید که شوت زمینی کاپیتان الهلال به گوشه دروازه رفت تا بازی دو بر یک شود.

مایکل در دقیقه 59 یک موقعیت بی نظیر را به شکل عجیبی از دست داد. روی یک و دوی این بازیکن با ساویچ، وینگر ریز نقش برزیلی در موقعیت کاملا تک به تک ضربه اش را به جایی زد که خالد عیسی ایستاده بود و او با پاهایش توپ را دور کرد.

فرصت فوق العاده بعدی را ساویچ از دست داد. او در دقیقه 63 و در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او در آستانه ورود به دروازه با برخورد به کوامه اوتون به شکل عجیبی راهی کرنر شد. العین در دقیقه 72 به گل تساوی دست پیدا کرد. پاس فلاح ولید با ضربه سر الخاندرو رومرو وارد دروازه شد ولی به دلیل حضور ولید در آفساید، این گل رد شد.

العین یک گل مردود دیگر نیز به ثمر رساند. ماتیاس پالاسیوس با حضور به موقع مقابل دروازه الهلال، گل تساوی را به ثمر رساند ولی به دلیل خطای چند ثانیه قبل سفیان رحیمی به روی حسان تمبکتی، این گل نیز مردود اعلام شد. العین روی واکنش دیدنی عیسی خالد در دقیقه 90+8، برتری خود را حفظ کرد. جایی که سنگربان العین موفق شد ضربه سر دیدنی علی البلیهی را راهی کرنر کند.

دیگر خبرها

  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود
  • مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول؛ یونایتد پیروز شد
  • لیورپول با شکست برابر اورتون از قهرمانی دور شد
  • آرسنال ۵-۰ چلسی: تحقیر آبی‌ها و صدرنشینی، بهتر از این نمی‌شد!
  • الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم
  • بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد!