Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه پاکدشت گفت: مجلس خوابگاه نبوده و نمایندگان با تمام وجود مشکلات مردم را پیگیری و معیشت آن‌ها را تسهیل کنند.

فرهاد بشیری مشاور تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نمایندگان با تمام وجود مشکلات مردم را پیگیری و در فعالیت‌های خود نظارت بر دولت را مد نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: برای مجلس یازدهم توجه ویژه به گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری به‌خوبی موارد علم، اقتصاد، استقلال، عدالت و صیانت از عزت ملی را تبیین نمودند در اولویت‌دارم.

مشاور تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی مجلس را جایگاهی برای کوشش و تلاش شبانه‌روزی دانست و تصریح کرد: مجلس محل خوابگاه و استراحت نبوده و نمایندگان با تمام وجود مشکلات مردم را پیگیری و معیشت آن‌ها را تسهیل نمایند.

بشیری در همین رابطه ادامه داد: مجلس باید در جایگاه واقعی خود قرارگرفته همان طور که انتظار می‌رود مجلس یازدهم باید نقش وکالت مردم را برعهده داشته نه وکیل دولت و کارگزاران آن باشد؛ برخی‌ها فکر می‌کنند نماینده باید وکیل دولت باشد که این موضوع مغایر با قانون اساسی است.

وی به تلاش برخی افراد برای نمایش نمایندگی به عنوان وکیل الدوله اشاره و عنوان کرد: در مقاطع مختلف دولت تعامل با مجلس دهم نداشته حتی در شهرستان تلاش کردند آقای رئیس جمهور را دعوت کنند که موفق نبوده و خسارات این موضوع متوجه مردم است.

مشاور تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات اخیر در بحث بنزین عنوان کرد: مجلس دهم از جایگاه خوبی برخوردار نبوده و در حاشیه قرارگرفته، دولت نیز از کارآمدی کافی بهره نبرده که موجب بروز چنین مشکلاتی در کشور شده است.

بشیری درباره مشکلات شهرستان پاکدشت مطرح کرد: کمربندی‌های شمالی و جنوبی، بیمارستان شریف‌آباد، فاضلاب شهری، ورزشگاه، مترو و مسائل این‌چنینی مطالبات مردمی است، چنانچه مردم صلاح دانسته و به بنده اعتماد نمایند تلاش خود را برای صیانت از حقوق آن‌ها فراهم کرده و برای احصاء نمودن مشکلات و پیدا کردن راه حل در مجلس فعالیت خواهم کرد.

وی در پایان درباره شفافیت مالی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی که گاه در کشور به وجود می‌آید ناشی از عدم شفافیت بوده؛ در مقوله انتخابات سازوکار مناسب از طرف ستاد برگزاری برای شفافیت مالی انتخابات دیده شود ما هم از آن تمکین خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ/م/ی30

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس انقلاب اسلامی خوابگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است