Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المیادین، این مقام یمنی که نامش ذکر نشده است، گفت: ادعای نیروی دریایی آمریکا درخصوص توقیف یک شناور حامل موشک‌های ایرانی به مقصد یمن دروغی وقیحانه است.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد با این دروغ‌ها شهرت از دست رفته‌اش را پس از رسوایی سامانه دفاع موشکی پاتریوت بازگرداند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز شنبه ۲۳ شهریورماه (۱۴سپتامبر) در عملیاتی با عنوان "توازن بازدارندگی دوم"، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان را با ۱۰ پهپاد خود هدف قرار داد؛  مناطقی که تحت پوشش سامانه ضد موشکی پاتریوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام دولت نجات ملی یمن گفت: ائتلاف آمریکایی – سعودی اجازه ورود کشتی‌های حامل غذا و دارو را به یمن نمی‌دهد.

پیش‌تر نیروی دریایی آمریکا مدعی شده بود که یک شناور حامل موشک در دریای عرب را به مقصد یمن توقیف کرده است.

در حالی مقام‌های آمریکایی این ادعا را مطرح می‌کنند که ائتلاف سعودی تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی یمن را بسته‌اند و حتی اجازه ورود کمک‌های بشر دوستانه به این کشور با موانع بسیاری رو به رو است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

با این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها یمن عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا یمن عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین عرب اظهارکرد: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، در ۷۲ ساعت گذشته، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی شهرستان به ۱۸ دستگاه خودروی سواری شوتی مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروهای توقیف شده، مقدار ۱۹ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌ای نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: مأموران در این خصوص ۱۸ دستگاه خودرو توقیف و ۱۸ نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ عرب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6099334

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • توقیف ۷۳ خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان
  • توقیف کامیون کشنده حامل ۱۵ تن لاستیک در میرجاوه
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • سازمان منع تسلیحات شیمیایی: ادعای استفاده روسیه از تسلیحات ممنوعه در اوکراین اثبات‌شده نیست
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان