Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر موردی از مشاهده بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان کرمانشاه گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تا سال 96 چند کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده شد، افزود: 19 کانون در سال 95 و هفت کانون در سال 96 در سطح استان دیده شد اما از سال 97 تاکنون هیچ کانون آنفلوانزای مثبتی در استان گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال با کمک محیط زیست 8 هزار از واحدهای روستایی، صنعتی، تالابها و کشتارگاه ها بازدید شده همچنین در این مدت 3 هزار نمونه از تلفات گزارش شده و 7 هزار آزمایش تشخیص بیماری آنفلوانزا انجام شد، با این حال هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان مشاهده نشد.

حیدری بیان کرد: با توجه به قرارگیری در فصل سرد سال و فصل مهاجرت پرندگان وحشی و آبزی به استان، احتمال انتقال آلودگی توسط پرندگان مهاجر وجود دارد و بر همین مبنا با همکاری دستگاه های عضو ستاد آنفلوانزای استان به منظور اعلام آمادگی با موارد احتمالی رزمایشی با هدف افزایش توان و سرعت عمل دستگاه های تحت مدیریت پدافند غیرعامل استانداری انجام شد تا اقدامات کنترلی انجام گیرد.

وی افزود: تلفات دیده شده در فصل پاییز و همچنین در سطح واحدهای صنعتی مربوط به بیماری نیوکاسل است که البته این بیماری مشکلی از نظر بهداشت عمومی ندارد و قابل سرایت به انسان نیست.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نتیجه نمونه برداری و آزمایش های انجام شده در سطح روستاها از نظر ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی و از نظر بیماری نیوکاسل مثبت بوده، گفت: بیماری نیوکاسل از 50 سال پیش در کشور مطرح بوده و هرساله سبب شده در فصل پاییز بر اثر ابتلا به این بیماری شماری از پرندگان از بین بروند.

جیدری عنوان کرد: مشکلی از نظر شیوع آنفلوانزای فصلی که امروز در جامعه برای انسان ها به وجود آمده وجود ندارد و مردم با آسودگی خاطر گوشت مرغ مصرفی را از مراکزی که در کشتارگاه ذبح شده و تحت نظر دامپزشکی بسته بندی و در مراکز مجاز در سطح شهر عرضه می شود، تهیه کنند.

وی گفت: مردم گوشت مرغ را از مراکز عرضه کننده مرغ زنده در سطح شهر خریداری نکنند زیرا امکان انتقال شماری از بیمار های مشترک میان انسان و حیوان وجود دارد.

کد خبر 4789925

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا حیدری دامپزشکی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان بسیج مجلس شورای اسلامی قزوین بیرجند هفته بسیج شهرکرد مشهد ویروس آنفلوانزا یاسوج صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان

 ایرج حسن‌پور گفت: با برنامه‌ریزی حوزهٔ بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان، طی روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه، گشت مشترک نظارتی با حضور کارشناسان بازرسی اداره کل صمت، نمایندگان مرکز بهداشت زاهدان، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها از واحد‌های صنفی شب زی (رستوران، غذای آماده، فست‌فود و...) در زاهدان انجام شد.

وی افزود: در بازدید‌های انجام شده برای ۱۰ واحد صنفی پرونده با تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت، فروش کالا‌های تاریخ مصرف گذشته تشکیل شد.

مدیرکل صمت استان خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • جلوگیری از نوازندگی زن در سالگرد شهید مطهری
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد