Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:26:06 GMT

دولت از ارائه کمک به زائران دریغ نمی کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۴۰۹

دولت از ارائه کمک به زائران دریغ نمی کند

رئیس دفتر رئیس جمهور بر برگزاری منظم جلسات کارگروه ملی زیارت با حضور تمامی اعضا برای حل مشکلات زائران و اتخاذ تصمیمات مناسب در این زمینه تاکید کرد و گفت: دولت در خدمت رسانی و کمک به زائران و ارائه تسهیلات و صدور مجوزهای لازم در این زمینه از هیج کمکی دریع نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی پنج شنبه شب طی سخنانی در دیدار اعضای کارگروه ملی زیارت با حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی ، با اشاره به دستور رئیس جمهور برای برگزاری منظم جلسات کارگروه ملی زیارت ، تصریح کرد: با تصمیم اتخاذ شده در جلسه امروز این کارگروه سالانه 4 جلسه برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واعظی با بیان اینکه تلاش اعضای کارگروه این است که با مصوبات قابل اجرا به حل مشکلات زائران کمک کرده و تسهیلات لازم برای اسکان و آرامش این عزیزان را فراهم کند، بر استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین جذب مشارکت بخش خصوصی در انجام این وظیفه مهم و دینی تاکید کرد.

رئیس  دفتر رئیس جمهورهمچین با اشاره به برقراری روابط خوب دولت با تولیت آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد که این ارتباط موجب پیشرفت بهتر کارهای مربوط به زائران گردد.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار همکاری نزدیک با دولت و نهادهای دولتی در امور مربوط به آستان قدس رضوی را از توصیه های رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان عنوان کرد و افزود: از رئیس جمهور و دولت محترم که برغم وجود مشکلات ناشی ازتحریم ها و فشار دشمنان همچنان از رسیدگی به امور مذهبی و دینی همچون زیارت و زائران غفلت نمی کند، سپاسگزاریم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی افزود: امیدواریم  نظام اسلامی از این مرحله سخت ایجاد شده از سوی دشمنان با عنایت ائمه و رهنودهای مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان عبور کند.

تولیت آستان قدس رضوی توجه مردم به امور دینی و امر زیارت را از توفیقات الهی دانست و افزود: برغم مشکلات اقتصادی کشور،  زائران امام رضا (ع) و نذورات مردمی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش داشته است .

حجت الاسلام و المسلمین مروی همچنین در این دیدار گزارشی از وضعیت امکانات و خدمات  آستان قدس رضوی ارائه کرد.

در این دیدار علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی به عنوان دبیر کارگروه ملی زیارت ، گزارشی از جلسات این کارگروه و مصوبات آن در جلسات برگزار شده  ارائه کرد.

 رئیس دفتر رئیس جمهور پس از دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، حرم مطهر و نورانی حضرت ثامن الحجج ، امام  رضا (ع)  را زیارت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور تولیت آستان قدس رضوی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ زائرانی که برای زیارت حرم نبی مکرم اسلام این روز‌ها به مدینه منوره مشرف شده اند، پس از ۹ سال در صبحگاه سالروز شهادت صادق آل محمد (ص) به زیارت جنت البقیع مشرف شدند.
زائرانی که از سراسر جهان برای زیارت نبی مکرم اسلام به مدینه آمده اند صبحگاهان برای زیارت بارگاه پیامبر رحمت (ص) و ائمه بقیع به مسجدالنبی و جنت البقیع مشرف می‌شوند.
اعزام زائران عمره مفرده ایران پس از ۹ سال توقف دو هفته قبل آغاز شد و در این ۹ سال زائران ایرانی از زیارت بقیع در ماه شوال و ایام شهادت امام صادق (ع) محروم بودند.
امسال زائران همچنین مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) را در هتل‌های مدینه منوره و مکه مکرمه برگزار کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم