Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار «حسین خانزادی» در گفتگو با دفاع‌پرس، اظهار داشت: بعد از ساخت شناور‌های «موج ۵» کار ساخت شناور سه بدنه تریماران شروع می‌شود.
وی با بیان اینکه شناور‌های کلاس موج بین هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تن وزن دارند، افزود: نوع جدید شناور‌هایی که ساخت آن تحت پروژه «سفینه» (تریماران) در دستور کار نداجا قرار دارد، ۲ هزار و ۲۰۰ تن یعنی تقریباً دو برابر شناور‌های کلاس موج است و این شناور‌ها متشکل از سه بدنه سنگین هستند که کار ساخت آن از سال ۹۹ آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تمام طراحی‌های مفهومی و جزئیات این شناور به اتمام رسیده است و امیدواریم در سال ۹۹ ساخت کاسه آن را در نیروی دریایی شروع کنیم.
وی افزود: این شناور‌ها به لحاظ تناژ سنگین‌تر از همه شناور‌هایی هستند که تاکنون در اختیار داشته‌ایم و در واقع یک ناوشکن کلاس متوسط محسوب می‌شوند.
دریادار خانزادی تصریح کرد: البته نیروی دریایی بنا به نیاز عملیاتی، ساخت ناوشکن سنگین با هفت هزار تن وزن را نیز در دستور کار دارد.
وی در خصوص تفاوت‌های ساختاری نسل جدید شناور‌های نداجا با ناوشکن‌های کلاس موج گفت: این شناور‌ها از سرعت بیشتری نسبت به ناوشکن‌های کلاس موج برخوردارند و به جهت بهره‌برداری از نوع بدنه خاصی که دارند، قادرند در امواج سنگین‌تر از دریا‌های اقیانوسی حرکت کنند؛ همچنین این شناور‌ها می‌توانند بالگرد‌های بزرگتری را با خود حمل کنند.
فرمانده نداجا ادامه داد: این شناور‌ها نسبت به ناوشکن‌های کلاس موج از ظرفیت دو برابری به لحاظ حجم، وزن و توانایی ماندن در دریا و حمل نفر‌ها برخوردارند و همچنین در حوزه گشت‌های دریایی اقیانوسی، قابلیت عملیاتی بیشتری دارند.
وی با بیان اینکه رادار پیشرفته «چشم عقاب» را بر روی این شناور نصب خواهیم کرد، افزود: از آنجا که نسل جدید شناور‌های نداجا دارای عرشه وسیع و سه بدنه مجزا هستند، قادرند موشک‌های عمودپرتاب را به راحتی حمل کنند.
دریادار خانزادی درباره حجم استفاده از موشک‌های پدافندی در این شناور‌ها گفت: وقتی که از موشک عمودپرتاب صحبت می‌کنیم، در واقع این‌ها ضد تهدید‌های هوایی استفاده می‌شوند و ضرورتی ندارد که تعداد بالایی از این موشک‌ها را داشته باشیم و حمل کنیم.
وی تصریح کرد: انواع توپخانه که همه به سیستم‌های کنترل آتش نصب می‌شوند و حتی سیستم‌های موشکی دفاعی هوشمند برای دفاع نقطه‌ای در این شناور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که قادرند از مسافت چهار کیلومتری هر نوع هدفی را اعم از موشک، جنگنده و شناور را شناسایی کنند و مورد اصابت قرار دهند.
فرمانده نداجا در خصوص تسلیحات مورد استفاده بر روی این شناور‌ها گفت: انواع موشک‌های ضد هوایی، ضد سطحی و رادار‌های پیشرفته سونار و اژدر‌های ضد زیردریایی در شناور‌های جدید نداجا استفاده می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان درس «آشنایی با دفاع مقدس» دانشگاه آزاد اسلامی یزد از باغ موزه دفاع مقدس یزد بازدید کردند.

در این بازدید که به همت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد صورت گرفت، جمعی از دانشجویان این دانشگاه در قالب درس «آشنایی با دفاع مقدس» به همراه استادان خود از باغ موزه دفاع مقدس استان یزد بازدید و کلاس درس خود را در آنجا برگزار کردند.

این بازدید با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از آثار و مواریث فرهنگی، تاریخی هشت سال دفاع مقدس با هدف جریان‌سازی فرهنگی، آشنایی نسل امروز با حماسه هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه خودباوری و تقویت اقتدار ملی و هویت اسلامی ایرانی برگزار شد.

در این رویداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور استاد درس «آشنایی با دفاع مقدس» ضمن بازدید از تجهیزات و ادوات نظامی به کار گرفته شده در دوران هشت سال دفاع مقدس از تالار‌های باغ موزه دفاع مقدس در حضور کارشناسان هر تالار که خود از حماسه‌سازان دفاع مقدس هستند، بازدید کردند.

در این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال برای انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نقش مردم تلاش شده است.

به گزارش آنا، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه، دو طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.

زیربنای باغ موزه دفاع دفاع مقدس استان یزد با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

استان یزد ۳ هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، ۳۰۰ هزار بسیجی و افزون بر ۳۰ هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان