Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای خبرگزاری شین‌هوا، فضاپیمای دراگون با باری در حدود دو هزار و ۶۰۰ کیلوگرم محموله و تجهیزات، ساعت ۱۲:۲۹ دقیقه به وقت محلی از مجتمع پرتاب ۴۰ پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا، به فضا پرتاب شد.

از فضاپیمای تجاری و قابل استفاده مجدد دراگون تاکنون یک بار در سپتامبر سال ۲۰۱۴ و یک بار نیز در ژوئن سال ۲۰۱۷ برای ماموریت‌های تدارکاتی به فضا استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از شرکت فضایی اسپیس ایکس، فضانوردان مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی روز شنبه از بازوی رباتیک ۱۷.۶ متری این ایستگاه برای دریافت فضاپیمای دراگون و متصل کردن آن به این آزمایشگاه فضایی استفاده خواهند کرد.

بار دراگون حاوی یک هتل برای ربات‌هاست که امکان انبار کردن ربات‌های مورد استفاده در تشخیص نشتی‌های ایستگاه فضایی را در بیرون آن فراهم می‌کند و با این کار فرایند استفاده از این تجهیزات را تسریع و تسهیل خواهد کرد.

فضاپیمای دراگون علاوه بر این به اصطلاح هتل، یک پکیج جدید حاوی ابزار لازم برای  اندازه‌گیری دقیق گرانش را با خود به فضا می‌برد. این ابزار می‌تواند به ساخت حسگرهای پیشرفته بینجامد که در هدایت فضاپیماها و مطالعه اقلیم زمین مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

علاوه بر موارد ذکر شده، در این ماموریت یک سامانه جدید تصویربرداری از زمین با رزولوشن بالا در تمام رنگ‌های طیف نور مرئی برای فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی فرستاده خواهد شد که می‌تواند در مورد خصوصیات و ویژگی‌های فیزیکی یک هدف اطلاعات بیشتری فراهم کند. به نقل از ناسا از آن‌جایی که خاک، سنگ‌ها، پوشش گیاهی، یخ و اشیاء ساخت دست بشر هرکدام معمولا طیف نوری منحصر به فردی را بازتاب می‌دهند،  این سامانه تصویربرداری جدید به شناسایی اشیاء خاص در یک عکس کمک خواهد کرد.

فضاپیمای دراگون تقریبا چهار هفته در حالت متصل به ایستگاه بین‌المللی باقی می‌ماند و در پایان این مدت با باری به وزن بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم به زمین بازخواهد گشت.       

برچسب‌ها هوا فضا ایستگاه بین المللی فضایی ناسا اسپیس ایکس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوا فضا ایستگاه بین المللی فضایی ناسا اسپیس ایکس هوا فضا ایستگاه بین المللی فضایی ناسا اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از ارسال یک‌هزار ۵۰۰ اثر به جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

سعید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) این جشنواره را راستای اشاعه فرهنگ رضوی دانست و اظهار داشت: این جشنواره در بخش‌های مختلف با 7 عنوان برگزار می‌شود که بخش چاووش‌خوانی و منقبت‌خوانی، پرده‌خوانی و نقالی، عکس روستایی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان را 13 اردیبهشت اعلام و بیان کرد: در این بخش یک‌هزار و 500 اثر ارسال شده که یک‌هزار و 467 اثر به بخش عکس روستایی، 55 اثر به گروه سرود روستایی، 30 اثر به بخش گروه نمایشی و 31 نفر هم در بخش نقالی و چاووشی‌خوانی حضور دارند.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از ویژگی این جشنواره را میزبانی مردم روستای سر کره دشتستان از مهمانان دانست و اضافه کرد: مردم منازل روستایی خود را در اختیار شرکت‌کنندگان در ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان قرار داده‌اند و روستاییان در بخش اسکان، ایاب و ذهاب، پذیرایی سه وعده صبحانه، نهار و شام از شرکت‌کنندگان این جشنواره استقبال می‌کنند.

زمانی با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم در روستای سر کره دشتستان مسئولان کشوری و استان بوشهر حضور دارند، گفت: آثار شرکت‌کنندگان این بخش از 13 استان است که تا روز جمعه ادامه دارد. در پایان این جشنواره نمایشگاه عکس آثار هنرمندان روستایی با 65 اثر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اضافه کرد: در بخش شعر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در 4 زبان فارسی، ترکی، عربی و کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

زمانی با اشاره به بخش روستایی این جشنواره خاطرنشان کرد: در بخش عکس روستایی در 2 بخش آزاد و عکاسان حرفه‌ای یک‌هزار و 467 اثر با دوربین و موبایل به دبیرخانه ارسال شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود