Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@10:40:34 GMT

ملاقات سفیرایران با وزیر کشاورزی تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۴۹۵۲

ملاقات سفیرایران با وزیر کشاورزی تاجیکستان

محمد تقی صابری سفیر فوق‌العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران با عزت اله ستاری وزیر کشاورزی جمهوری تاجیکستان دیدار و در خصوص توسعه زمینه های همکاری دو کشور در بخش کشاورزی تبادل نظر نمودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد تقی صابری سفیر فوق‌العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران با عزت اله ستاری وزیر کشاورزی جمهوری تاجیکستان دیدار و در خصوص توسعه زمینه های همکاری دو کشور در بخش کشاورزی تبادل نظر نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار عزت الله ستاری وزیر کشاورزی جمهوری تاجیکستان با اشاره به اشتراکات زبانی، فرهنگی، تاریخی و دینی دو ملت برادر ایران و تاجیکستان، بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دو کشور تاکید و اقدامات دستاوردهای کشورش را در تأمین مواد غذایی و افزایش محصولات کشاورزی را تشریح کرد.

 

محمد تقی صابری سفیر کشورمان نیز با اشاره به تحولات مثبت چند ماهه اخیر در روابط ایران و تاجیکستان، دستاوردهای کشورمان در بخش کشاورزی در زمینه های تولید و توسعه ماشین آلات کشاورزی، تامین و اصلاح بذر محصولات، گسترش آبخیزداری و حفاظت خاک، افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی اساسی، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در دریا و پرورش طیور، توسعه باغات، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، شبکه های آبیاری و زهکشی و سامانه های نوین آبیاری، گسترش زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی و افزایش تولیدات صنایع تکمیلی و تبدیلی در بخش کشاورزی را تشریح کرد.

 

سفیر کشورمان گفت با توجه به آب فراوان و زمینهای مناسب کشت در تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در تمامی زمینه های بخش کشاورزی با جمهوری تاجیکستان می باشد.


عزت‌الله ستاری وزیر کشاورزی تاجیکستان با استقبال از پیشنهادات سفیر کشورمان گفت:آماده همکاری و استفاده از تجربیات کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی می باشیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد خبرگزاری شبستان انتخابات مجلس کانون های مساجد استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و تاجیکستان تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ملاقات بهترین‌های تاریخ در مهرآباد!
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار