Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:19:05 GMT

کَل کَل جیبوتی و کنیا بر سر یک کرسی در شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۵۱۳۶

کَل کَل جیبوتی و کنیا بر سر یک کرسی در شورای امنیت

منابع از دعوای جیبوتی و کنیا بر سر دستیابی به یک کرسی غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل برای دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المنار، جیبوتی پنجشنبه نامزدی خود را برای دستیابی به کرسی غیردائم در شورای امنیت در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ اعلام کرد.

کنیا نیز هفت نوامبر اقدام مشابهی را اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون رقابت بین این دو کشور برای دستیابی به این کرسی که از چند ماه پیش آغاز شده، علنی شده است. سفیر یکی از کشورهای اتحادیه آفریقا اعلام کرد که قبل از انتخابات ژوئن در نیویورک امکان ندارد این دو کشور به توفیقی برای کسب این کرسی دست یابند مگر از طریق نشست وزرای خارجه یا نخست‌وزیران کشورهای آفریقایی.

درحال حاضر بر سر انتخاب نامزدهایی از کشورهای آفریقایی برای شورای امنیت توافق وجود دارد.

اتحادیه آفریقا طی رأی‌گیری در آدیس آبابا در سطح نمایندگان دائم این اتحادیه به نفع کنیا رأی داد و طی این رای گیری کنیا به ۳۷ رای و جیبوتی به ۱۳ رای دست یافتند.

مقامات جیبوتی می‌گویند که کنیا دو بار در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۴ و ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ کرسی شورای امنیت را در اختیار داشته اما جیبوتی تنها یک بار در سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ یک کرسی داشته است.

این دو کشور بر نقش خود در تضمین صلح در شاخ آفریقا و اعزام سربازان برای مشارکت در عملیات نیروهای بین المللی حافظ صلح تأکید کردند. کنیا بر استقبال از آوارگان سومالی و آفریقای جنوبی تأکید دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحادیه آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در «دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا» ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس بین جمهوری اسلامی ایران و قاره پرظرفیت آفریقا، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق با زمان‌بندی مشخص برای تحقق اهداف اجلاس تاکید کرد. رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه‌های همکاری خوبی میان ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد خاطرنشان کرد: امیدوارم این نشست منشاء تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازنده و موثری برای ارتقای اقتصاد مکمل و اثربخش میان ایران و کشورهای آفریقایی و منشا پیشرفت اقتصادی بیش از پیش برای دو طرف باشد.

دریافت 81 MB

تدوینگر: امین نصراللهی                       

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است