Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اصلی‌ترین عوامل شکست سنگین ذوب‌آهن برابر پرسپولیس، نداشتن تمرکز کافی و از هم پاشیدگی روانی سبزپوشان در هنگام فشار است. ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 6 دیدار به پایان رسید که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در مقابل پرسپولیس با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سیزدهم مقابل پرسپولیس به میدان رفت و با وجود ارائه یک بازی قابل قبول، پذیرای شکستی تلخ و سنگین شد تا آژیر خطر برای این تیم بار دیگر به صدا درآید.

با این نتیجه ذوب‌آهن 11 امتیازی باقی ماند و با کسب 2 پیروزی، 5 تساوی و 6 شکست، در رده دوازدهم جدول جای گرفت. سرخ‌های پایتخت نیز با کسب این پیروزی، 22 امتیازی شده و در رده چهارم جدول باقی ماندند.

ذوب‌آهن این دیدار را به اشتباهات خودش باخت. منصوریان که در 3 دیدار اخیر ذوب‌آهن را با آرایش 2-5-3 به زمین می‌فرستاد و با کم کردن فاصله بین خط دفاع و میانی، به دنبال تجمع کردن در زمین خودی، گل نخوردن و استفاده از ضدحملات بود، مقابل پرسپولیس نیز تیمش را با همان آرایش به میدان فرستاد با این تفاوت که تغییر تاکتیک داده و به دنبال ارائه یک بازی درگیرانه و هجومی بود. منصوریان قصد داشت تا با بهره گرفتن از برتری تعداد هافبک‌های خود، نیمه میانی را شلوغ کرده و با پرسینگ بالا از ضعف پرسپولیس روی دفاع‌های کناری‌اش بهره ببرد. اتفاقی که با توجه سرعت انتقال توپ بالای پرسپولیسی‌ها در کنار شناخت دقیق شاگردان کالدرون از نقاط ضعف و قوت ذوب‌آهن، عملاً رخ نداده و سبزپوشان اصفهانی دقیقاً به گونه‌ای بازی کردند که مطابق میل سرخ‌های پایتخت بود.

پرسپولیسی‌ها آنالیز دقیقی از شیوه بازی ذوبی‌ها داشته و در طول بازی تمام راه‌های نفوذ این تیم را بسته و نیروی هوایی ذوبی‌ها را به خوبی کنترل کردند. از طرف دیگر مشکل همیشگی ذوبی‌ها یعنی نداشتن مهاجم شش‌دانگ و فرصت‌طلب برای مواقع لزوم و گره خوردن کار، در این بازی باز هم نمود پیدا کرده و سبزپوشان اصفهانی با وجود موقعیت‌های پرشماری که ساختند، نتوانستند از آنها بهره کافی ببرند. آمار 6 شوت در چارچوب بدون هیچ گل زده‌ای بیانگر کاهش فاحش نرخ بهره‌وری مهجمان ذوب‌آهن و خلأ حضور یک مهاجم چارچوب‌شناس در ترکیب این تیم است.

شاگردان منصوریان در این دیدار به هیچ عنوان عملکرد خوبی نداشته و در تمامی خطوط، ضعیف ظاهر شدند. یکی از نکات منفی ذوب‌آهن در این بازی، گیج و سرگردان بودن بازیکنان این تیم در انجام وظایف محوله بود و بازیکنان، درک درستی از خواسته‌های سرمربی خود نداشتند.

ذوبی‌ها مقابل پرسپولیس، برخلاف بازی‌های قبلی خود، پاس‌های اشتباه متعددی را رد و بدل کرده و علاوه بر آن، زیاد بودن فاصله بین خطوط موجب شده بود تا فضاهای بسیاری در اختیار بازیکنان پرسپولیس قرار گرفته و بارها روی دروازه ذوب‌آهن خطرساز شوند.

ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش نگذاشت. ذوب‌آهن با وجود در اختیار داشتن مالکیت بیشتر توپ، عملاً میانه میدان را به حریف واگذار کرده بود و همین امر باعث شد تا با وجود پر تعداد بودن حملاتشان در فاز هجومی ضعیف عمل کرده و نتوانند از موقعیت گلزنی که خلق کردند بهره کافی را ببرند. در فاز دفاعی نیز شرایط ذوبی‌ها بد بوده و اشتباهات مرگبار زیادی را انجام دادند.

آنچه که مشخص است چالش اصلی منصوریان در ذوب‌آهن، ایجاد نظم تاکتیکی و هدفمند کردن قدرت تهاجمی تیمش است. یکی دیگر از چالش‌های ذوب‌آهن، ترس از باخت و خوردن گل است. بازیکنان این تیم به محض خوردن گل رو به بازی احساسی آورده و با سراسیمگی حملات کم اثری را ترتیب می‌دهند که دفع آن برای بیشتر تیم‌ها کار چندان سختی نیست.

در آن سو پرسپولیس اما بازی خوبی را به نمایش گذاشته و عملکرد هوشمندانه‌ای داشت. سرخ‌پوشان پایتخت با واگذار کردن مالکیت توپ به ذوب‌آهن، فضاهای زمین را در اختیار گرفتند و با استفاده از قدرت بازیسازی و سرعت انتقال توپ بالای بازیکنان خط میانی خود از جمله رسن و ترابی، از فضاهای موجود در خط دفاعی ذوب‌آهن به خوبی بهره برده و موقعیت‌های گلزنی زیادی را خلق کردند. بازگشت رسن به ترکیب پرسپولیس و تغییر شرح وظایف این بازیکن، حکم قلب گم شده تیم کالدرون را داشت که به حملات این تیم نظم خوبی داده و به ضرب‌آهنگ حرکتی پرسپولیس سرعت بخشید. رسن در کنار ترابی که ستاره بدون چون و چرای این فصل سرخ‌هاست، زوج هماهنگ و خطرناکی در میانه میدان پرسپولیس تشکیل داده و پایه‌ریز تمام حملات تیم کالدرون بودند. این 2 بازیکن با استفاده از سرعت بالا و خلاقیت منحصر به فرد خود بارها خط میانی ذوب‌آهن را دور زده و با پاس‌های عمقی و ارسال‌های دقیق نظم دفاعی ذوب‌آهن را به هم ریختند و مدافعان را وادار به اشتباهات مرگباری کردند. در فاز دفاعی هم شاگردان کالدرون شب خوبی را پشت سر گذاشته و با وجود آنکه دقایق زیادی تحت فشار قرار داشتند، بدون نقص عمل کردند. نکته قابل توجه در عملکرد دفاعی سرخ‌های پایتخت، درخشش رادوشوویچ، دروازه‌بان دوم این تیم است که با واکنش‌های به‌موقع خود بارها دروازه پرسپولیس را نجات داد.

منصوریان: داور پنالتی ما را نگرفت

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت که داور دیدار با پرسپولیس یک پنالتی برای آنها نگرفته است.

علیرضا منصوریان پس از شکست 3 بر صفر خانگی برابر پرسپولیس اظهار داشت: ابتدا به تیم پرسپولیس تبریک می‌گویم. یک بازی با کیفیت برابر را شروع کردیم، اما برخلاف مالکیت توپ که در خط دفاعی هم خوب بودیم، توپی را به محوطه جریمه ما آوردند که پنالتی شد. دروازه‌بان جوان ما پنالتی داد که عقب افتادیم، اما ریتم بازی را حفظ کردیم.

وی افزود: امیدوارم من اشتباه کرده باشم، اما در شروع نیمه دوم طبق تصاویری که دیدم، فکر می‌کنم روی مسعود ابراهیم‌زاده پنالتی شد. اگر آن پنالتی بود و جریان بازی را با آن پنالتی از دست دادیم، صحبت‌های دیروز من بی‌دلیل نبوده است. خیلی قبل از بازی حساسیت نشان دادم. با آقای رفعتی هم صحبت کردم و او گفت پنالتی نبود، اما گفتم قبل از اینکه به تهران بروید یک بار صحنه را ببینید که دیدند و چیزی نگفتند. اگر آن صحنه پنالتی بوده باشد، جریان بازی ما را عوض کردند. اگر آن پنالتی گرفته می‌شد، می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: قبول داریم که با تیم بزرگی بازی کردیم. آنها تیمی پرهوادار هم هستند و به هر حال شاید همین مسئله روی داوری هم تأثیر بگذارد. ما دو تیم در ایران داریم که هواداران میلیونی دارند. اگر پنالتی باشد، من باید تا شب بنشینم و حرص بخورم. در خیلی بازی‌ها این اتفاقات برای ما رخ داده است که پنالتی ما را نگرفته‌اند یا صحنه‌ای که پنالتی نبوده را برای تیم حریف پنالتی گرفته‌اند. در مجموع فکر می‌کنم که بازی پایاپای پیش می‌رفت و ما هم عملکرد خوبی داشتیم، اما توپ‌ها گل نشد.

منصوریان در خصوص عملکرد معراج اسماعیلی گفت: دروازه‌بان ما جوان است. وقتی اسماعیلی را درون دروازه می‌گذاریم، یک هدف داریم. دفعه قبل هم گفتم تیم‌هایی که زیر مجموعه تیم‌های بزرگ‌تر هستند، بازیکن تولید می‌کنند و ما جان می‌کَنیم تا یک دروازه‌بان بزرگ را بسازیم و تیم‌های بزرگتر با پول خوبی آنها را جذب می‌کنند. با علیرضا بیرانوند و رشید مظاهری نیز همین شرایط را داشتیم.

منصوریان در خصوص اینکه روی بازیکن ذوب‌آهن در یک صحنه خطای پنالتی صورت گرفت، اما کمک داور قبل از آن اعلام آفساید کرده بود در حالی که آفسایدی رخ نداد و به این صورت به نظر می‌رسد دو پنالتی به سود ذوب‌آهن گرفته نشده و صحبت‌های انصاری‌فرد را چقدر روی عملکرد داوری تأثیرگذار می‌داند، گفت: اگر اینطور باشد، نابود می‌شوم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در کنار این سؤال و در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تیمش مقابل پرسپولیس هم با ترس از شکست بازی می‌کرد و به نظر می‌رسد تیم به روانشانس نیاز دارد، اظهار داشت: در این بازی ترس از باخت نداشتیم و با آرامش کامل به زمین آمدیم. خیلی هم خوب بودیم. خودم یک مقدار روی فضای روانشناسی مطالعه دارم و در تیم همه فضاها را در نظر می‌گیرم. در این شرایط هیچکس جز سرمربی و کادر نمی‌توانند کار روانی انجام دهند.

ترابی: می‌دانستیم از کجا به ذوب‌آهن ضربه بزنیم/ امیدوارم موفقیت‌های گذشته را تکرار کنیمحسینی: پیروزی مقابل ذوب‌آهن در اصفهان سخت است/ بازیکنان فشار زیادی را تحمل می‌کننداصفهان| دست خالی منصوریان مقابل پرسپولیس؛ ذوب‌آهن صفر - پرسپولیس 3

منصوریان در خصوص عملکرد رادوشوویچ و اینکه عملکرد او درون دروازه پرسپولیس چقدر تأثیرگذار بوده است، گفت: او در یک صحنه که ارسلان ضربه زد و می‌توانست دروازه را باز کند، در زاویه خوب ایستاده بود. در نیمه اول یا حتی نیمه دوم در چند صحنه ضربات ما را خوب گرفت. اگر تفاوت تیم‌ها را بخواهم بگویم، شاید سیدجلال حسینی بود. او زمانی هم که در نفت با ما بود، اینطور بازی نمی‌کرد. او بالاتر از سطح بازی، بازی کرد. سید جلال امروز تمام تجربه‌اش را برای پرسپولیس خرج کرد و خیلی خوب بود. تفاوت کلاس او با سایر بازیکنان کاملاً مشهود بود و فقط باید افسوس بخوریم که چرا بازیکنی مانند سیدجلال در جام ملت‌ها نبود. باید بارها افسوس این را بخوریم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در واکنش به عملکرد مهاجمانش که موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهند، گفت: در مورد مهاجمان‌مان باید بگوییم که آنها خیلی خوب تمرین می‌کنند. در بازی تدارکاتی هم خوب هستند و یکی از آنها در بازی قبلی تدارکاتی ما هت‌تریک کرد. آنها در تمرینات خوب هستند و وقتی ما در لیست‌مان همین بازیکنان را داریم، باید به لیست‌مان نگاه کنیم. امروز هم مهاجمان ما خوب در موقعیت قرار گرفتند و نتوانستیم استفاده کنیم.

منصوریان در خصوص اینکه آیا سیستم تیمش مقابل پرسپولیس درست بوده یا نه، عنوان کرد: ما از سیستم خودمان هیچ وقت عقب نشینی نمی‌کنیم. بازی مقابل تیمی مثل پرسپولیس خیلی سخت است، اما حتی آنها هم برای گرفتن توپ از تیم ما که مالکانه بازی می‌کنیم، کار سختی داشتند. دنبال بازی مالکانه بودیم، اما در این بازی از دانیال بیشتر توقع دارم. او بازیکنی است که تیم‌های دیگر مانند همه بازیکنان او را زیر نظر دارند. همیشه به دانیال و سایر بازیکنان گفته‌ام که صبح از خواب بیدار می‌شوید، قدر خودتان و آینده‌تان را بدانید. من گفتم تفاوت بازی ما و پرسپولیس، کلاس بازی سیدجلال بود، اما شاید می‌توانست این تفاوت کلاس دانیال اسماعیلی‌فر باشد. خودم اینگونه فوتبالیست شدم که وقتی به استقلال آمدم، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شدم، ترس این را داشتم به من بگویند دیگر در تیم نیستی. 20 سال با این تفکر بازی می‌کردم. به نظرم دانیال توانایی این را داشت که یک طرف تیم آنها را اتوبان کند، اما نتوانست و انتظار من از او بیشتر بود.

کالدرون: برد 3 بر صفر به خاطر لیاقت خودمان بود نه ضعف ذوب‌آهن

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس عملکرد شاگردانش را در دیدار مقابل ذوب‌آهن ستود و گفت که تیمش به خاطر لیاقت خود به یک پیروزی پرگل رسیده است.

گابریل کالدرون پس از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل ذوب‌آهن در نشست خبری این بازی اظهار داشت: قبل از هر چیز به تیمم تبریک می‌گویم و هچنین هواداران که ما را به خوبی حمایت کردند. بازیکنانم امروز عالی کار کردند و تیمی را بردند که 9 سال است آنها را در اصفهان نبرده بودیم. به خاطر این برد به اعضای تیمم تبریک می‌گویم.

وی افزود: تیم ذوب‌آهن در این مسابقه نمایش خوبی داشت، اما این ما بودیم که عالی کار کردیم. در طول هفته گذشته روی این حملات با پاس‌های بلند و در عمق کار کرده بودیم و از هر نظر خود را برای این بازی سخت آماده کرده بودیم. من هیچ وقت عادت ندارم قبل از بازی برای حریف کری بخوانم و زمانی خوشحالی می‌کنم که تیمم در بازی آن‌طور که می‌خواهم بازی کرده باشد و به برتری برسد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این سؤال که «آیا به خاطر ضعف ذوب‌آهن موفق به این برتری شدید؟»، خاطر نشان کرد: نمی‌توان گفت ذوب‌آهن تیم ضعیفی است. این تیم شاید شروع خوبی نداشت، اما در دو بازی اخیرش روند خوبی را در پیش گرفته بود. اگر ما امروز با این نتیجه برنده شدیم به خاطر لیاقت خودمان بود و نه ضعف حریف.

کالدرون راجع به بازگشت بشار رسن به ترکیب پرسپولیس و درخشش او در این مسابقه خاطرنشان کرد: بشار از ابتدای فصل تا حالا فقط در سه چهار بازی در اختیار ما بوده و بیشتر درگیر بازی‌های تیم ملی عراق بوده است. او چهار روز قبل از بازی با نساجی مازندران به تمرینات برگشت و برای این بازی روی او حساب کرده بودیم که واقعاً کیفیت بالای خودش را نشان داد. در مورد بشار می‌توانم بگویم که واقعاً از او راضی هستم.

کالدرون با تمجید از مدافعان تیمش تصریح کرد: خوشبختانه ما در دفاع هیچ مشکلی نداریم. سه دفاع میانی خیلی خوب داریم که در سطح بین‌المللی هستند. هر یک از آنها در داخل زمین باشند ما در دفاع مشکلی نخواهیم داشت. خوشبختانه آنها از هر نظر بازیکنان حرفه‌ای هستند و خیلی خوشحالم که این بازیکنان را در تیم‌مان داریم.

وی در خاتمه اظهار داشت: لازم می‌دانم از عملکرد عالی امروز رادوشویچ هم یاد کنم. با اطمینان می‌گویم توپ‌هایی که امروز رادو گرفت از روی اتفاق یا شانس نبود، بلکه این دروا‌ز‌ه‌بان شایستگی بالای خود را نشان داد. رادو به این دلیل خوب است که در کنار بهترین دروازه‌بان آسیا تمرین می‌کند و علی بهترین رقیب و یک همبازی فوق‌العاده برای رادوست. رادشویچ می‌داند که در کنار بهترین دروازه‌بان آسیا شانس کمی برای بازی دارد، اما هر روز طوری تمرین می‌کند که انگار در بازی بعد فیکس است. بار دیگر از بیرانوند به خاطر رفتار حرفه‌ای‌‌اش روی نیمکت تشکر می‌کنم و باید بگویم او شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد.

انتهای پیام/170/ ع

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی: به لیگ یکی بودن حریف توجه نمی‌کنیم

به گزارش "ورزش سه"، محمود شجاعی، مربی هوادار در کنفرانس قبل از بازی با مس سونگون گفت: فردا یک مسابقه سخت از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل تیم خوب و قابل احترام مس سونگون داریم. از ابتدای نیم فصل دوم جناب آقای کلانتری به این تیم اضافه شدند و نتایج خیلی خوبی داشتند. باید از ایشان تشکر کنم که در مصاحبه‌شان از مرحوم رسول دره‌شوریان یاد کردند، ایشان یکی از اسطوره‌های فوتبال شیراز بوده‌اند.

او در مورد حریف گفت: اصلا نگاه نمی‌کنیم که حریف‌مان لیگ یکی است. ما تمرینات بسیار خوبی داشتیم و روی نقاط قوت و ضعف حریف کار کردیم و همچنین روی نقاط ضعف خودمان کار کردیم که فردا یک بازی خوبی را برگزار کنیم. قطعا بچه‌ها اگر در بازی نکاتی را که خواستیم اجرا کنند برنده بازی خواهیم بود‌.

او در مورد شیوه انتخاب حریفان در مراحل جام حذفی گفت: من فکر می‌کنم قرعه کشی در هر مرحله بهتر است.

او در مورد این مسابقه جام حذفی اضافه کرد: فکر می‌کنم جذابیت فوتبال به غیرقابل پیشبینی بودنش است. سالهای قبل حتی تیم لیگ دویی هم به مراحل بالاتر رسیده است. مس سونگون تیم خوبی است و ما هم برنامه‌ریزی‌های‌مان را کردیم. ممکن است به ضربات پنالتی کشیده شود و ما هم تمرین پنالتی انجام دادیم. پنالتی‌زن‌های خوبی داریم و گلرمان هم خوب پنالتی می‌گیرد ولی امیدوارم به آنجا نکشد و برنده باشیم.

او در پایان گفت: فکر می‌کنم برای صحبت قهرمانی زود باشد و باید پله پله جلو برویم و ببینیم حریف‌مان چه کسی خواهد بود ولی قطعا به قهرمانی جام حذفی نگاه داریم.

دیگر خبرها

  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • آزمون احتمالی یک مهارت مهم در گلر جوان پرسپولیس
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا
  • شجاعی: به لیگ یکی بودن حریف توجه نمی‌کنیم
  • پرسپولیس ۲۷۶۵ روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • پرسپولیس 2765 روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!
  • چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس: حذفی و پنالتی!
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی