Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در خصوص وقایع اخیر و دیدگاه رهبر انقلاب نامه امیرالمونین(ع) به مالک اشتر را مورد بحث قرار می‌دهم؛ توجه به کلمات امیر بیان علی بن ابی طالب(ع) و تلاش برای آراستگی به آن بلندترین گام برای آراستگی به سعادت و حرکت جامعه به سمت عدالت و پیشرفت و اقتدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه حاوی اندیشه و رویکرد سیستمی برای تجزیه و تحلیل دقیق فرصت‌ها و تهدیدها، محدودیت‌های بیرونی و نقاط ضعف و قوت درون سازمان است. در فرازی امیرالمومنین در توصیف مالک اشتر می‌گوید مالک تو شخصیتی هستی که من برای اقامه دین از تو یاری می‌طلبم. خوشا به حال کسانی که بازوی رهبر انقلاب برای اقامه دین هستند و نمی‌توان به این جایگاه دست یافت، مگر اینکه انسان دین را در جان خود اقامه کند تا بازوی نظام اسلامی برای اقدامه دین شود. ما در نظام اسلامی نیازمند مدیرانی هستیم که دین‌مدار باشند تا برای اقامه دین نقش ایفا کنند.

وی افزود: علی(ع) خطاب به مردم مصر می‌نویسد مردی را برای شما برگزیده‌ام که در دوران سخت در دوران ناامنی و در شرایط تهدیدهای اقتصادی خواب دیدگان او را نمی‌رباید. کجا هستند مدیرانی که نخوابند تا مردم آسوده بخوابند. اقتدارآفرینان دفاع مقدس خواب را بر دیدگان خود حرام کردند. برای این مرد شجاع و دلیر علی ابن ابی طالب(ع) می‌نویسد مالک رحمت و محبت و لطف به مردم تار و پود وجود تو را فراگیرد. کارگزاران نظام اسلامی باید اینگونه باشند. آحاد مردم و آحاد شهروندان با هر عقیده‌ای باید مورد لطف باشند و کارگزاران را خادمان صادق ملت ببینند. امام می‌گویند مالک مردم در جامعه اسلامی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یا مسلمان هستند و برادر دینی تو هستند یا مسلمان نیستند و انسان هستند. حکمرانان مسلمان برای انسان ارزش قائل هستند. انسانیت در نظام اسلامی محترم است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: افسر عراقی سیدآزادگان را شکنجه کرد و وقتی نماینده صلیب سرخ آمد اخوی بزرگوار تمجید نمودند و بعد که نماینده صلیب سرخ رفت، آن افسر آمد نزد ابوترابی گفت ما تو را شکنجه می‌دهیم چرا از زشتی‌ها نگفتید؟ گفت ما و شما مسلمان هستیم و شکایت برادر مسلمان را نزد کافر نمی‌بریم. ما باید کرامت انسان‌ها را ارج بنهیم. بعد می‌فرماید مالک از مردم گاهی لغزش سر می‌زند و ناملایمات عارض می‌گردد. می‌فرماید مالک مردم گاهی با عمد و گاهی به اشتباه گرفتار خطا می‌شوند آن جا که عامدا دچار خطا شدند آنها را تا می‌توانی دچار عفو قرار بده و این را ما در کلمات رهبر عالیقدر دیدیم.

وی ادامه داد: این شاگرد برگزیده مدرسه نهج البلاغه مرقوم می‌دارند شهروندان عادی که بدون داشتن نقشی در اعتراضات در میان درگیری‌ها جان باختند در حکم شهید محسوب بشوند که اندیشه تمدن ساز است. دنیا بداند انقلاب اینگونه به جامعه نگاه می‌کند. در خصوص قربانیانی که در جریان تظاهرات به هر نحو جان خود را از دست داده‌اند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده آنها در دستور کار قرار بگیرد. امت حزب الله، امامان جمعه و مردم متدین شما پیشگام این رهنمود الهام بخش باشید. توجه به آلام خانواده‌های آسیب دیده در اولویت کارهای شما قرار بگیرد و گزارش آسیب‌ها را به هیات تعیینی دولت ارسال بفرمایید. علی (ع) می‌فرماید مالک آنگونه با آنان رفتار کن که دوست داری خدا با تو رفتار کند. مالک از هیچ بخشودگی پشیمان نباش و بر مجازات کاری که راه گریز دارد هرگز شتاب ننما.

وی تاکید کرد: امیدوارم با الهام از این رهنمود حیات بخش راه را برای تحکیم وحدت ملی و انسجام صفوف ملت ایران هموار و بر اقتدار ملی بیفزاییم و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب بنماییم.  

ادامه دارد... 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نماز جمعه تهران سیدمحمدحسن ابوترابی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پیام خدایی گفت : هفته معلم، یادآور تمامی معلمان شهید و فداکاری است که با پیروی از راه انبیا و اوصیای الهی همچون شمعی بدون کمترین انتظار، تمام وجود خود را وقف تعلیم‌وتربیت نسل انقلابی می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اینکه شان و جایگاه اساتید و معلمان بر کسی پوشیده نیست، افزود: صحبت از این قشر با وجود عیان بودن حاصل زحمات آنها بیهوده است چرا که فقط باید قدردان و سپاسگزار زحمات معلمان و اساتید باشیم و با تمام توان و وجود آنها را مورد حمایت و تقدیر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه نقش معلمان در مقابله با جنگ نرم و ترکیبی دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است، گفت: در این مقطع حساس کنونی که دشمنان ایران اسلامی را مورد هجمه شدید فرهنگی قرار داده‌اند، مسئولیت اساتید و معلمان در مقابله با این توطئه دشمنان بسیار خطیر و سنگین است.

خدایی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و با تأکید بر اینکه توجه به‌تمامی محورهای این بیانیه وظیفه دانشجویان، اساتید و معلمان است، تصریح کرد: اساتید به‌عنوان افسران جنگ نرم بوده و فراتر از آن امروز که دشمن با جنگ ترکیبی و شناختی و با پشتیبانی امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی وارد میدان شده است؛ اساتید و معلمان با تاسی از قرآن و ائمه اطهار (ع) باید در تربیت و تقویت نسل انقلابی کوشا باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اشاره به اینکه اساتید و معلمان قطعا در راستای محورهای بیانیه گام دوم انقلاب قدم برمی‌دارند، افزود: امروز معلمان و اساتید وظایف خود را به‌خوبی می‌دانند و بروز و ظهور این موضوع در پیشرفت‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مانند هسته‌ای، نانوتکنولوژی، موشکی، سلول‌های بنیادی و یا در ساخت واکسن کرونا و سایر حوزه‌ها اتفاق افتاده است.

وی گفت: اساتید و معلمان امروز باید در محیط علمی مفاهیم علمی را با رویکرد اسلامی به دانشجویان ارائه و سعی در تنویر افکار نسل جوان و آشنایی آنها را آرمان‌های انقلاب داشته باشند؛ یعنی همان نقشی که شهید مطهری در قبل و بعد از انقلاب اسلامی در هدایت جامعه و تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) داشتند.

دیگر خبرها

  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • دولت باید مایحتاج کارگران را مهیا کند/نقشه دشمنان از بین بردن مغزهای متفکر در بلاد اسلامی است
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ۲۰ توصیه رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس