Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:31:03 GMT

تولید لباس ضدگلوله با کمک یک ابرچسب قدرتمند

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۵۸۷۹

تولید لباس ضدگلوله با کمک یک ابرچسب قدرتمند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  دیلی میل، محققان علوم مواد یک ابر چسب ابداع کرده اند که قادر است در سطح مولکولی پیوندهای قدرتمند ایجاد کند. 

 محققان کانادایی با تولید مولکول هایی خاصی که به طور عرضی به یکدیگر متصل هستند این چسب مایع را ابداع کرده اند. چسب مذکور  می تواند بهتر از نمونه های تجاری  پلاستیک را پیوند دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آزمایش ها دو تکه از پلاستیک با این چسب به یکدیگر چسبانده شدند و به نظر می رسید حتی انسان نمی تواند آنها را از هم جدا کند. 

 دولت کانادا از این پروژه پشتیبانی می کند تا از چسب مذکور در لباس های ضدگلوله استفاده کند. 

پروفسور جرمی ولف از دانشگاه ویکتوریا در کانادا می گوید: با استفاده از این چسب فناورانه می توان لایه های مواد مختلف را بهتر بهم چسباند تا نسل جدیدی از لباس ها برای محیط های خطرناک را تولید کرد. همچنین این فناوری سبب می شود پارچه نیز قدرتمندتر شود.  

در فناوری جدید که اتصال عرضی نام گرفته هنگامی که مولکول ها در معرض گرما یا اشعه مافوق بنفش قرار می گیرند، واکنش های شیمیایی قدرتمندی اتفاق می افتند.

کد خبر 4790028

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری تحقیقات علمی ضد گلوله شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری اینترنت امنیت اطلاعات فناوری فضایی تحقیقات علمی ربات موبایل فناوری نانو صندوق نوآوری و شکوفایی گوگل فیس بوک هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از پارک علم و فناوری گفت: اقتصاد دولتی؛ اقتصادی پویا و موفق نیست، اقتصاد؛ باید بر پایه مشارکت مردمی شکل بگیرد، موانع موجود در این زمینه اطلاع‌رسانی شود و مسئولان مربوطه بیشتر پیگیر باشند.

در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری‌سازی گردد و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و سپس از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است این شرکت‌ها تأثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی