Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه انتخابات مجلس به میدانی برای خدمت و حراست از منافع ملی، اسلامی و انقلابی تبدیل شود، گفت: جمهوریت و اسلامیت نظام بر اساس قانون اساسی باید در انتخابات مستحکم شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه نماز جمعه امروز تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: «نامه امیرالمومنین(ع) درباره روش حکومت‌داری به مالک اشتر نمونه‌ای از حکم‌فرمایی اسلامی بر پایه عدالت الهی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نیاز به مدیران دین‌مدار دارد، افزود: «کجایند مدیرانی که نخوابند تا مردم آرامش داشته باشند».

وی با تأکید بر اینکه کارگزاران نظام اسلامی باید نگاه علوی داشته باشند، اضافه کرد: «مدیران نظام اسلامی باید مسئولانی صادق برای مردم باشند».

از خانواده شهدای اغتشاش‌ها دلجویی شود

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه برخی از بی‌گناهان که در اغتشاش‌های اخیر کشته شدند به دستور رهبر انقلاب شهید محسوب می‌شوند، ادامه داد: «جهان از این دستور مقام معظم رهبری درس بیاموزد؛ البته اقشار مختلف مردم، بسیج، مساجد و هیئت‌های مذهبی باید به خانواده‌های آسیب‌دیده حوادث اخیر سرکشی کرده و دلجویی کنند تا همه بدانند که ما مدافع ملت ایران هستیم».

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث اخیر در اولویت کار جریان حزب‌اللهی قرار گیرد تأکید کرد: «اقتدار ملی ایران بعد از اتفاقات اخیر افزوده شد و با انسجام مردم نقش دلارهایی شومی دشمنان ایران خنثی شد».

وی در ادامه با بیان اینکه متخصصات داخلی کشور با همت داخلی توانستند هزینه ساخت مترو تهران را 500 میلیارد تومان کاهش دادند، تصریح کرد: «امروز شهر تهران با دارا بودن 240 کیلومتر خط مترو رتبه پانزدهم جهان را در اختیار دارد که این موضوع دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است».

200 هزار خودرو تک‌سرنشین در تهران تردد نمی‌کنند

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه با آغاز طرح اصلاح سوخت تردد 200 هزار خودرو تک‌سرنشین در تهران کاهش یافته است، ادامه داد: «مسئولان بدانند سیاست‌هایی افزایش قیمت به تنهایی گره‌گشا نیست و باید درآمد حاصل اصلاح قیمت بنزین به مترو اختصاص یابد و برای کلانشهرهای کشور واگن خریداری شود».

وی با اعلام اینکه مجموع یارانه پنهان پرداختی در بودجه سال 1398 نزدیک هزار و 300 میلیارد تومان است، تأکید کرد: «دولت بسته کلان سیاست توسعه‌ای در طرح اصلاح قیمت سوخت ندارد»

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: «فقط در 15 سال گذشته حدود 901 میلیارد دلار برای سوخت در کشور یارانه پرداخت شده است. اگر نرخ قیمت بنزین تغییر نمی‌کرد تا سال 1412 معادل 420 میلیارد دلار یارانه پنهان پرداخت می‌شد».

وی با اشاره به اینکه ارائه سیاست درست و مناسب طرح اصلاح سوخت به سیستم عدالت‌محور در کشور کمک می‌کند، افزود: «هزینه ساخت و تکمیل پالایشگاه عسلویه 100 میلیارد دلار است که تنها با یارانه بنزین چهار عسلویه در کشور ساخته می‌شود و بیش از 110 پالایشگاه مانند؛ خلیج فارس می‌توانیم احداث کنیم».

نایب‌رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سایه سیاست‌های درست بانک مرکزی 27 میلیارد یورو به کشور ارز بازگشته است، توضیح داد: «درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور بیشتر بازمی‌گردد و از سویی دیگر تنها 22 میلیارد یورو به ایران کالا وارد شده است».

بوترابی‌فرد با بیان اینکه توزیع یارانه پنهان یعنی باید از جیب فقرا به اغنیا پول پرداخت شود، خاطرنشان کرد: «ثروت کشور با پرداخت یارانه‌های پنهان می‌سوزد، ولی از سویی دیگر طرح مهم اصلاح سوخت نباید به بستری برای سوءاستفاده سیستم‌های اطلاعاتی بیگانه بدل کرد».

انتخابات میدان خدمت است

وی عنوان کرد: «اگر اجرای طرح اصلاح سوخت به هر دلیلی با شکست می‌خورد، دیگر دولت هیچ ظرفیتی برای مدیریت کشور نداشت».

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه انتخابات مجلس به میدانی برای خدمت و حراست از منافع ملی، اسلامی و انقلابی تبدیل شود، یادآور شد: «جمهوریت و اسلامیت نظام بر اساس قانون اساسی باید در انتخابات مستحکم شود».

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس نماز جمعه تهران امام جمعه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: کشور آماده برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به‌زودی ۴۵ منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احمد وحیدی در حاشیه سفر خود به مشهد در جمع خبرنگاران گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه فراهم شده است.

وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه هدف آماده شده است و  به ‌زودی 45 منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در 8 حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند