Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که اعتصاب فلج کننده سراسری در فرانسه امروز(جمعه) وارد روز دوم خود شده خدمات اساسی و حمل‌ونقل عمومی در این کشور با اختلال شدید روبرو هستند.

به گزارش ایسنا، روز پنجشنبه که روز نخست این اعتصاب سراسری بود، بیش از ۸۰۰ هزار تن در اعتصابات و اقدامات اعتراضی در سراسر فرانسه شرکت کردند و درگیری‌های خشونت‌آمیز در چند شهر گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بی.بی.سی، کارگران معترض فرانسوی از برنامه‌های دولت این کشور درباره بازنشستگی که در نهایت منجر به بازنشستگی دیرهنگام‌ آنها و یا کاهش حقوق‌هایشان می‌شود خشمگین هستند.

در حال حاضر در فرانسه ۴۲ برنامه متفاوت بازنشستگی در بخش‌های خصوصی و دولتی این کشور با تفاوت‌هایی در زمینه سن بازنشستگی و مزایا وجود دارد اما امانول ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید برنامه او برای اجرای یک نظام بازنشستگی همگانی امتیازمحور، "عادلانه‌تر" خواهد بود در حالی که بسیاری با این صحبت او مخالف هستند.

اتحادیه‌های کارگران راه آهن فرانسه رای به تمدید اعتصاب خود دست کم تا امروز دادند در حالی که اتحادیه های مربوط به کارگران اتوبوس و متروی پاریس اعلام کردند، دست کم تا دوشنبه اعتصاب خود را ادامه می‌دهند.

گزارش شده که امروز نیز قطارهای زیادی به مقصد پاریس لغو شدند و از مجموع ۱۶ خط متروی این شهر ۱۰ خط تعطیل ماندند.

در عین حال بر اساس گزارش‌ها، خیابان‌های داخل و اطراف پایتخت فرانسه به ترافیک‌های سنگینی که طول آن مجموعا ۳۵۰ کیلومتر برآورد شد،‌گرفتار شدند.

این اعتصاب همچنین باعث مختل شدن پروازهای هواپیماها شده و تعدادی از بیمارستان‌ها با مشکل کمبود نیرو مواجه شدند و مدارس زیادی نیز تعطیل ماندند.

گزارش شده که دولت امانوئل ماکرون قصد دارد از فردا شنبه برنامه‌هایی را در قبال رسیدگی به مساله اعتصاب‌ها اعلام کند.

برخی اتحادیه‌های تجاری متعهد شده‌اند تا زمانی که ماکرون از وعده انتخاباتی خود برای اصلاحات بازنشستگی دست نکشد به اعتصاب‌ها ادامه خواهند داد.

پاتریک داس سانتوس، یک کارمند ۵۰ ساله حمل و نقل در فرانسه به رویترز گفت: ما قصد داریم دست کم برای یک هفته اعتراض کنیم و در آخر کار این دولت است که باید از مواضعش عقب نشینی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اپل این چالش را قبول کرده و اکنون مشغول حل کردن آن است.

گزارش هایی از شبکه های اجتماعی در چند هفته اخیر به این چالش اشاره کرده اند و برخی کاربران معتقدند این امر به قابلیت Gaze Awareness این شرکت مربوط است.

هرچند اپل تایید نکرده دلیل واقعی این امر چیست اما کاربران سعی دارند به عنوان یک راه حل احتمالی قابلیت Gaze Awareness را غیرفعال کنند. این قابلیت را می توان از طریق تنظیمات اپلیکیشن تغییر داد.

حل این مشکل در فهرست اولویت های اپل قرار دارد زیرا آلارم قابلیتی کلیدی در هر موبایل برای زمانبندی کاربر است.

کد خبر 6093952

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد