Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم از هیئت‌های نظارت شورای نگهبان خواست در کنار توجه به احراز صلاحیت توسط هیئت‌های اجرایی توان و تخصص افراد را مورد لحاظ قرار دهند و خاطرنشان کرد: هیئت‌های نظارت اجازه ورود افراد ناتوان در زمینه مدیریت را به کارزار انتخابات ندهند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم امروز، 15 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ در ادامه مباحث وظایف منتظران در عصر غیبت به بیان آیات قرآن و روایات اسلامی در باب بشارت ظهور منجی و اوضاع جهان در دوران غیبت پرداخت و اظهار کرد: اراده و مشیت الهی بر این تعلق گرفته که حکومت جهان از دست ظالمان خارج شده و در دست مستضعفان و بندگان صالح خدا قرار گیرد تا همگان طعم شیرین عدالت را بچشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تسلیت دهم ربیع‌الثانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود: حضور کوتاه‌مدت حضرت معصومه(س) در شهر قم که به دنبال یک هجرت بزرگ تاریخی برای دیدار برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) اتفاق افتاد سرمنشا تحول عظیم در آینده شهر مقدس قم و کشور ما ایران شد و امروز قم به برکت این حضور مبارک به مرکز علوم دینی و فقهی اهل بیت(ع) تبدیل گشته است.

امام جمعه اسالم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی در 16 آذر، گفت: در نظام طاغوتی سال‌های قبل از شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی دانشجویان آزاداندیش به حضور مستکبرانه آمریکای کودتاگر و ازسرگیری روابط با انگلیس استعمارپیشه اعتراض کردند و سه شهید در این راه تقدیم شد.

باقری با تاکید بر اینکه دانشجو به عنوان یک فرد آگاه و اهل علم و مطالعه می‌تواند در پیشبرد جامعه به سمت سعادت تاثیرگذار باشد، تصریح کرد:‌ برخورداری از روحیه ضد استکباری و ضد استعماری و عدالت‌خواهی از جمله ویژگی‌های دانشجویان است و این قشر به عنوان نخبگان جامعه و تاثیرگذار در سیاست باید با تقویت این ویژگی‌ها صدای مظلومان باشند و جنبش‌های دانشجویی مطالبه‌گرانه را در چارچوب قانون در جامعه نهادینه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و ضمن تحسین بصیرت و آگاهی مردم عزیز کشورمان و تقدیر از آنان در جدا کردن صف معترضان از آشوبگران و حمایت‌های بی‌دریغ از اصل نظام و حافظان امنیت در کشور، گفت: هر چند به ظاهر نقشه دشمن شکست خورده و آشوب‌ها پایان یافته است، اما دشمنان مستکبر و صهیونیست‌ها این بار در فضای مجازی با تقطیع تصاویر و فیلم‌ها سعی در القای دروغ و بزرگنمایی اتفاقات و مقصر نشان دادن نظام دارند که باید با هوشیاری و تحقیق و دقت در دام فریب آنها گرفتار نشویم.

امام جمعه اسالم در ادامه به فرارسیدن ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و متذکر شد:‌ مقام معظم رهبری در توصیه به کاندیداها فرمودند «اگر توان مدیریتی ندارید مسئولیت نپذیرید»؛ چرا که اگر کسی بدون توان و تخصص لازم مسئولیتی را بر عهده بگیرد، یقینا نه تنها به خود و سرنوشت مردم یک حوزه انتخابیه، بلکه به سرنوشت چهار ساله قانونگذاری کشور و در نهایت جامعه خیانت کرده است.

باقری از هیئت‌های نظارت شورای نگهبان خواست در کنار توجه به احراز صلاحیت توسط هیئت‌های اجرایی توان و تخصص افراد را مورد لحاظ قرار دهند و خاطرنشان کرد: هیئت‌های نظارت بدون رعایت تعارفات و مصالح خرد، مصالح کلان کشور را مد نظر قرار داده و با استفاده از اهرم قانونی نظارت استصوابی اجازه ورود افراد ناتوان در زمینه مدیریت را به کارزار انتخابات ندهند تا مردم از میان نامزدهای قوی و توانمند فرد اصلح را برگزینند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد