Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نخست‌وزیر این رژیم قصد دارد به‌جای انتخابات سراسری سوم، انتخابات مستقیم نخست‌وزیری برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، که احتمالا روزهای پایانی حضور خود در قدرت را طی می‌کند، در آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از کنار رفتن از عرصه سیاسی این رژیم قصد دارد سیستم رأی‌گیری را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نتانیاهو شامگاه پنجشنبه گفت برگزاری یک انتخابات که در آن نخست‌وزیر اسرائیل به صورت مستقیم با رأی ساکنان فلسطین اشغالی انتخاب شود، «ایده جذابی» است.

وی پیش از ترک پرتغال به مقصد فلسطین اشغالی، در نشست خبری با بیان اینکه می‌خواهد از انتخابات سوم غیرضروری جلوگیری کند، اظهار داشت: «من می‌خواهم، علی‌رغم مخالفت‌های [حزب] آبی‌وسفید، هر کاری که می شود برای رسیدن به توفق و ممانعت از [سومین] انتخابات واقعا غیرضروری انجام دهم».

نتانیاهو ایده انتخابات مستقیم را در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا از نخست‌وزیری استعفا نمی‌دهد، مطرح کرده و مدعی شد: «به نظرم هنوز برای من فرصت هست. افکار عمومی من را انتخاب کرده است. می‌گویید افکار عمومی مرا نمی‌خواهد، پس اجازه بدهید افکار عمومی تصمیم بگیرد».

نتانیاهو و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند به همین دلیل رئیس رژیم صهیونیستی در تاریخ سی‌ام آبان، 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد (جزئیات بیشتر).

احتمال کشیده شدن رژیم صهیونیستی به سومین انتخابات در سال جاری در حالی است که نظرسنجی‌های جدیدی که در فلسطین اشغالی برگزار شده، نشان می‌دهد انتخابات سراسری مجدد هم نمی‌تواند بحران و بن‌بست سیاسی کنونی در فلسطین اشغالی را حل کند.

بامداد سه‌شنبه بود که کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت عدم تشکیل کابینه این رژیم تا وقت مقرر، انتخابات سراسری جدید در فلسطین اشغالی احتمالا در تاریخ بیست‌وپنجم فوریه 2020 (ششم اسفند 1398)‌ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نتانیاهو انتخابات نخست وزیری گانتز لیکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد

ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقاله خود در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» افزود: اکثریت قاطع اسرائیلی‌ها معتقدند که تنها انگیزه گسترش جنگ و حمله به رفح حفظ آینده سیاسی نتانیاهو است، زیرا حمله به رفح به هیچ وجه به نفع اسرائیل نیست.

وی همچنین تاکید کرد که نتانیاهو در داخل حباب جدا از واقعیت زندگی می‌کند و در آن حباب به خود و دیگران می‌گوید که برای ادامه حیات اسرائیل می‌جنگد و ماموریت تاریخی او مقابله با جهان برای دفاع از اسرائیل در برابر تمام کسانی است که می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند.

المرت با اذعان به اینکه گفتن این موضوع از نظر احساسی دشوار است، اعتراف کرد که «مهم است درک کنیم که اسرائیل از این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد» او در عین حال بر لزوم درک این موضوع تاکید کرد که همه اهداف صحبت‌های مداوم نتانیاهو در مورد «پیروزی کامل» را درک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست
  • افشاگری مقام صهیونیست: «نتانیاهو» به دنبال آتش‌بس در غزه نیست
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه