Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:13:28 GMT

مسمومیت ۲۷نفر با گاز مونوکسیدکربن در مرودشت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۷۴۸۲

سرپرست مرکز اورژانس مرودشت به خبرنگار مهر گفت: طی تماس تلفنی که از یکی از تالارهای عروسی در مرودشت با مرکز پیام اورژانس گرفته شد، حاکی از مسمومیت پنج نفر از شهروندان به علت  استنشاق گاز مونوکسید کربن در تالار عروسی بوده است.

دکترمهران غلامی افزود: پس از تماس سریعا دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده که هنگام رسیدن به محل با ۱۲نفر مصدوم روبرو شدن که همه ۱۲نفر با آمبولانس های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند،  در ادامه تعداد  ۱۵نفر با وسیله شخصی خودشان به بیمارستان شهید مطهری مرودشت  مراجعه کردند و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق هماهنگی هایی که مرکز اورژانس با بخش فوریتهای پزشکی بیمارستان شهید مطهری  داشته سریعا بخش فوریتهای بیمارستان در آماده باش کامل به همراه اضافه کردن تخت و نیرو تمامی اقدامات جهت کمک به این بیماران را فراهم کرده و تیم نظارتی واحد بلایا نیز به سرعت در محل حادثه و بیمارستان حاضر شدند.

 سرپرست مرکز اورژانس شهرستان مرودشت در ادامه بیان داشت: با سرد شدن هوا و استفاده نادرست از وسایل گرمایشی و گازسوزتوصیه می شود قبل از راه اندازی وسایل گرمایشی، از سلامت مسیر دودکش ساختمان و عدم نشتی و اتصال مناسب لوله ها اطمینان حاصل کنید.

دکتر غلامی در پایان از همشهریان خواست ضمن رعایت کامل نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز در صورت مشاهده هر گونه علائم و نشانه های گاز گرفتگی از قبیل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، ضعف جسمانی ضمن خارج شدن از محل،  با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرید یا به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند .

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام گفت: طی شبانه‌روز گذشته، گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محسن ویسی امروز _شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم به علت بارش باران‌های متوالی و خنک شدن هوا، مجدد به استفاده از وسایل گرمایشی رو آورده‌اند به همین دلیل این موضوع باعث افزایش ناگهانی آمار مسمومیت با گاز CO شده است.

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته هفت نفر به این علت با اورژانس تماس گرفته یا به مراکز درمانی مراجعه داشتند.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان ایلام اضافه کرد: از گاز CO به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود و آمار کشندگی آن بسیار بالا است.

ویسی گفت: این گاز بدون رنگ و بو است و تشخیص آن تنها با دستگاه‌های هشدار دهنده ممکن است؛ بنابراین باید در این مورد مراقبت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 750829

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵ عضو یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • ۵ مصدوم در سانحه رانندگی در خواف
  • غرق شدن سه پسر بچه در کانال آب رسانی مرودشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • گاز مونوکسید کربن باعث مسمومیت هفت نفر در ایلام شد