Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال انتشار خبری با عنوان «احداث ساختمان‌های مهم روی گسل ممنوع شد/ لزوم جابجایی ساختمان وازرت نفت» به نقل از رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی،‌روابط عمومی این مرکز پاسخی را ارسال کرده که در ادامه می‌آید؛

« متذکر می گردد که ساختمان وزارت نفت و نیز ساختمان های مرکزی وزارتخانه های دیگر بر روی حریم گسل های اصلی تهران واقع نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر روی حریم گسل های شهر تهران، حدود ۱۰۰ برج بالای ۱۲ طبقه، ۱۶ بیمارستان و مراکز درمانی، دو مرکز آتش نشانی و یک مخزن سوخت قرار دارد که منظور رئیس مرکز اشاره به همین مخزن سوخت و اقع در حریم گسل شمال تهران بوده و نه ساختمان وزارت نفت.»

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست خبری سه شنبه با موضوع برگزاری دومین کنفرانس صنعت ساخت با بیان  این‌که " آمار دقیقی از میزان صدور خدمات فنی مهندسی ندارم"‌ادامه داد:‌ به نحو مطلوبی از ظرفیت‌های موجود این بخش استفاده نکرده‌ایم که بخشی از آن به دلیل تاثیر شرایط منطقه‌ای بوده است.

وی با اشاره به این‌که یکی از وظایف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تعیین دقیق گسل‌ها،‌شریان‌های حیاتی،‌فرونشست‌ها و... است، اضافه کرد: سیل امسال بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت به بار آورد و دولت نیز ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان برای جبران این خسارت‌ها تامین مالی کرده است. قطعا اگر رویکر ما پیشگیرانه بود می‌توانستیم خسارت‌های سیل را کاهش دهیم.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه،‌حادثه ساختماتن پلاسکو و... گفت: باید بحث تاب‌آوری ساختمان‌ها را جدی بگیریم. در این راستا پهنه گسل‌های اصلی تهران تعیین و در نقشه‌های تفصیلی مشخص شده که نباید روی این گسل‌ها ساخت و ساز انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که ساختمان‌های مهم نباید روی گسل‌های تهران ساخته شوند،‌اظهار کرد:‌نگاه ما به مدیریت بحران،‌غیرفعال است که باید آنرا به نگاه فعال تبدیل کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری این‌که گسل‌های اصلی ۵ شهر تهران، تبریز، کرمان، مشهد و کرج شناسایی شده است،‌گفت: پهنه اصلی گسل‌های شهر تهران به تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری رسیده و به شهرداری‌ها ابلاغ شده است. در حال حاضر برخی بیمارستان‌ها و ساختمان‌های بسیار مهم، ساختمان‌های ۱۲ طبقه روی گسل‌های تهران ساخته شده ‌اند. ساختمان وزارت نفت و برخی وزارتخانه‌ها نیز روی گسل ساخته شده که اگر امکان جابجایی باشد باید این ساختمان‌ها را جابجا کنیم.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1328272

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن تهران زلزله انتخابات مجلس یازدهم باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس سینمای ایران دونالد ترامپ تیم ملی فوتبال ایران سهمیه بندی بنزین آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شناسایی ساختمان‌های غیرایمن که در زمان بروز هر گونه حادثه می‌تواند به تهدیدی برای جان مردم تبدیل شود، مرحله به مرحله در حال پیگیری است، گفت : در مراحل گذشته عمده تمرکز روی بررسی وضعیت ساختمان‌ها در حوزه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مرتبط با خدمات پزشکی بود.

وی ادامه داد: پس از آن و از حدود دو ماه قبل بررسی ساختمان‌ها در حوزه مدارس و کلاس‌های درس در حال انجام است و مدارس کرمانشاه در حال ارزیابی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اولویت بعدی برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن را دانشگاه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در گام‌های بعدی مراکز عمومی، مراکز خرید، پاساژها، ساختمان ادارات و... به ترتیب رصد و بررسی خواهند شد و در مرحله نهایی سراغ ساختمان‌های ناایمن شاخص در حوزه شخصی خواهیم رفت.

یگانه تاکید کرد: در گام اول صرفا شناسایی ساختمان‌ها و جمع‌آوری اطلاعات این ساختمان‌ها انجام خواهد شد و این اطلاعات در سامانه کشوری «منتاک» که به همین منظور تعریف شده بارگزاری می‌شود و در گام بعد با توجه به وضعیتی که ساختمان داشته برای رفع نواقص و یا در شرایط بحرانی تخریب ساختمان تصمیم‌گیری خواهد شد و چنانچه ممکن باشد اعتباراتی نیز برای ایمن سازی ساختمان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچکدام از ساختمان‌های بررسی شده در کرمانشاه وضعیت بغرنجی نداشته که نیازمند تخریب باشد، عنوان کرد: عمده ساختمان‌های ناایمن با رفع برخی از نواقص، ایمن خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه معتقد است، وضعیت کرمانشاه از نظر ناایمن بودن ساختمان‌ها چندان بد نیست.

یگانه از مهمترین مواردی یاد کرد که در ارزیابی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها مد نظر قرار می‌گیرد و مستحکم بودن ساختمان، امکانات و تجهیزات ایمنی، وجود پله‌های فرار و اضطراری و... را از مهمترین این موارد برشمرد.

به گفته یگانه، در مرحله اول شناسایی ساختمان‌های ناایمن در کلانشهر‌ها انجام می‌شود و سپس شهرستان‌ها با توجه به جمعیت، بزرگی سطح شهرستان و ... در اولویت خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی