Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه هرازگاهی در مجلس قوانینی وضع می‌شود که به دلیل تعارض با احکام دینی شورای نگهبان آن را رد می‌کند، گفت: این نشان می‌دهد برخی نمایندگان مجلس نسبت به مبانی دینی بی‌اطلاع هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، شأن و جایگاه مجلس را خیلی بالا و عصاره ملت دانست و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی محل حضور نخبگان دینی، ملی، اعتقادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه التزام به اسلام یکی از ویژگی‌های نمایندگی مجلس بوده و نمایندگان در وضع قوانین باید به احکام دینی استناد کنند، گفت: هرازگاهی در مجلس قوانینی وضع می‌شود که به دلیل تعارض با احکام دینی، شورای نگهبان آن را رد می‌کند و این نشان می‌دهد برخی نمایندگان مجلس نسبت به مبانی دینی بی‌اطلاع هستند.  

خطیب جمعه آستارا نمایندگی مجلس را یک امانت الهی و اعتقاد به ولایت‌فقیه را از دیگر ویژگی‌های آن دانست و بیان کرد: هیئت‌های اجرایی، هیأت نظارت، مراجع چهارگانه و شورای نگهبان در این ایام تحت‌تأثیر انواع و اقسام فشارها و تطمیع‌های جریان‌ها و جناح‌های سیاسی قرار می‌گیرند که باید مراقب باشند. 

امام‌جمعه آستارا در خطاب به هیأت نظارت و مراجع چهارگانه انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: اگر احتمال می‌دهید در هر یک از نامزدهای انتخابات صلاحیت وجود ندارد اجازه ندهید به‌هیچ‌وجه وارد مجلس شود، چراکه چنین فردی در صورت ورود به مجلس به راحتی حق مردم را نادیده می‌گیرد. 

حافظ‌نیا از 16 آذر سال 32 تحت عنوان روز استکبارستیزی یادکرد و گفت: دانشجو باید از روحیه مطالبه‌گری برخوردار باشد تا مسؤولین دولت را به چالش بکشاند و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و داشتن دغدغه مردم و نظام از جمله مطالبات یک دانشجوی انقلابی است. 

وی با بیان اینکه در مراکز دانشگاهی باید مراقب دانشجویان بود، تصریح کرد: نیاز امروز کشور تربیت دانشجویانی باسواد و انقلابی است، چراکه دانشجو و استاد غیرانقلابی برای محیط دانشگاه و کشور یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود. 

خطیب جمعه آستارا با اشاره به‌روز جهانی حقوق بشر بیان کرد: در این دنیایی‌که صدای حقوق بشری خیلی از کشورهای غربی‌عربی گوش عالم را کر می‌کند آمریکا و رژیم آل‌سعود با تحریم دارو، تحریم مایحتاج مردم و بارش بمب بر سر مردم بی‌دفاع یمن، سنگ حقوق بشر را به سینه می زنند.  

امام‌جمعه آستارا با اشاره به نگرانی‌های مقام معظم رهبری درخصوص روند کند تولیدنسل در ایران و پیر شدن جمعیت کشور خاطرنشان کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری یک‌عده از مسؤولین دولت با دست‌کاری آمار و ارقام، نرخ رشد جمعیت کشور را بالا نشان دادند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه مسؤولینی که روی بحث بالا بودن نرخ رشد جمعیت کشور تحقیق می‌کردند به لحاظ مسائل امنیتی از کشور ممنوع‌الخروج بودند، گفت: این افراد نفوذی با بالا نشان دادن آمار می‌خواستند میل و رغبت فرزند آوری را در ایران اسلامی کاهش دهند. 

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه آینده کشور و نظام نیاز به جمعیت جوان دارد و جوان شدن کشور نیز مستلزم فرزند آوری است، افزود: از مسؤولین دولت انتظار داریم بسترهای لازم فرزند آوری را فراهم کنند تا ایران اسلامی با برخورداری از نیروی جوان به آینده نظام و انقلاب امیدوار باشد. 

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایندگان مجلس شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال احداث بوده و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه آستارا _آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیر همسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آبرو و زیرگذر می‌باشد.

اکبری با بیان اینکه پروژه بزرگراه آستارا- آستارا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد.

گفتنی است؛ در بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا - آستارا و در جلسه‌ای با حضور مشاور و پیمانکار پروژه، موانع و مشکلات اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6090391

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری