Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:05:03 GMT

هشت واحد مسکونی محرومان در خلخال بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۷۶۴۰

هشت واحد مسکونی محرومان در خلخال بهره‌برداری شد

ابراهیم مسروری  روز جمعه در گفتگو با ایرنا افزود:پیش از این و در مناسبت‌های مختلف سال جاری این واحدهای مسکونی بهره‌برداری و تحویل مددجویان نیازمند به مسکن شده است .

او بیان کرد: برای احداث هریک واحدهای احداثی برای خانواده دارای فرزند ۲ معلول  ۶۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض از سوی اداره بهزیستی ،مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال کمک مالی بلاعوض از طرف بنیاد مسکن استان بهمراه ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره با باز پرداخت طولانی مدت هزینه می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:همه خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول و یا بیشتر از کمک‌های بلاعوض یاد شده این اداره و بنیاد مسکن بهمراه تسهیلات بانکی ارزن قیمت برای خانه دار شدن بهره مند می شوند .

مسروری گفت: هزینه واگذاری انشعابات حامل‌های انرژی از جمله آب ،برق و گاز به واحدهای مسکونی احداث شده برای محرومان  این شهرستان از سوی شرکت‌های حامل انرژی بصورت رایگان صورت می گیرد و همچنین ارایه نقشه‌های احداث واحدهای مسکونی ،نظارت و مشاوره‌های انجام شده در طول اجرای این پروژه ها از سوی بنیاد مسکن نیز بصورت رایگان می باشد .

وی اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها در مناطق مختلف شهرستان به ویژه مناطق محروم روستایی, بخش مهمی از نیازهای فرهنگی، عمرانی، سلامت و خدماتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی برطرف می‌شود.

رییس اداره بهزیستی خلخال از افتتاح و راه اندازی مرکز توانبخشی شنیداری پژواک در شهر خلخال و همزمان با  هفته معلولان خبر داد و گفت:باآغاز بکار این مرکز ۱۶ نفر از افراد دارای مشکل شنیداری و گفتاری  اموزش خواهند دید .

وی مرکز تخصصی مشاوره روان‌شناختی, مرکز توانبخشی خانواده، کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، مرکز مشاوره ژنتیک، پایگاه خدمات اجتماعی، خانه معلولان ذهنی و خانه امن ویژه بازتوانی زنان خشونت‌دیده را از جمله طرح‌های افتتاح شده امروز در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل ذکر کرد.

او گفت: خدمات توانبخشی شبانه‌روزی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، غربالگری بینایی کودکان ،حمایت از خانواده‌های دارای معلولیت و برگزاری دوره های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه جوانان و خانواده‌ها را از جمله خدمات ارائه شده به خانواده بزرگ بهزیستی است.

وی اعلام کرد: از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت معلول خلخال هزار و ۸۰۰ نفر دارای معلولیت‌های بینایی،شنوایی ،جسمی ،حرکتی ،روحی و روانی آشکار و مزمن دارای شناسنامه معلولیت و زیرپوشش خدمات بهزیستی این شهرستان بوده و از خدمات مختلف از جمله توانبخشی ،مستمری ماهانه ،کمک‌های مالی موردی و سایر خدمات تعریف شده در مجموع خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل