Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست روز جمعه با حضور در فرمانداری قم و سرکشی به محل ثبت نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش بینی می شود تعداد نامزدهای ثبت نام شده در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم بیشتر از ادوار گذشته باشد.
وی ادامه داد: جوان گرایی و میانگین سن نامزدهای ثبت نام شده استان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نسبت به ادوار گذشته پایین تر آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار قم گفت: همچنین سطح تحصیلات کاندیداهای ثبت شده دوره یازدهم مجلس نسبت به دوره های قبل ارتقا یافته است.
وی گفت: ترکیب جنسیتی نامزدهای ثبت نام کرده استان قم در دوره جدید با افزایش ثبت نام زنان نسبت به دوره های سابق بهبود پیدا کرده است.
استاندار قم ادامه داد: پیش بینی می شود تعداد ثبت نام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طی امروز و فردا نسبت به روزهای قبل افزایش پیدا کند.
سرمست با اشاره به اهمیت برگزاری سلام انتخابات در قم اظهار داشت: برای برگزاری اطمینان بخش انتخابات در قم، امنیت، سلامت، رقابت پذیری و بی طرفی مجریان و ناظران و همچنین مشارکت حداکثری با تنوع نامزدها دری فضایی شفاف دنبال خواهد شد.
وی نقش انتخابات در افزایش ضریب امنیت ملی را مورد توجه قرار داد و گفت:انتخابات پرشور ضامن امنیت ملی و افزایش حس اعتماد ملی است.
استاندار قم بیان کرد: زمان بندی ثبت نام انتخابات در قم تمدید ناپذیر نبوده و طبق قانون انتخابات دنبال خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: نرخ مشارکت در استان قم همواره در حد میانه کشوری قرار داشته و این روند در انتخابات امسال نیز پیش بینی می شود.
وی در پایان بیان کرد: عوامل اجرایی ثبت نام و هیات اجرایی انتخابات قم در محل ستاد ثبت نام قم به صورت منظم و دقیق کارهای خود را انجام می دهند.
داوطلبان می‌توانند به تارنمای وزارت کشور به نشانی اینترنتی www.moi.ir مراجعه کنند و «برنامه ثبت پرسشنامه انتخابات، ویژه تلفن همراه» که در سمت راست پایین صفحه نخست این تارنما قرار دارد را، بر روی تلفن همراه خود نصب و اطلاعات خود را وارد و مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام را نیز از این طریق بارگذاری نمایند.
انجام این کار از سوی داوطلبان اجباری نیست؛ ولی اگر داوطلبان این کار را انجام دهند، یک کد رهگیری برای آن‌ها ارسال می‌شود و با داشتن این کد رهگیری، فرایند ثبت‌نام آن‌ها در فرمانداری در کوتاه‌ترین زمان انجام و این موضوع موجب تسریع در فرایند ثبت‌نام آن‌ها می‌شود.

در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی آن، ‌ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه جاری شروع‌شده است و تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذرماه جاری به مدت هفت روز ادامه دارد و داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانند به فرمانداری قم در خیابان شهید لواسانی مراجعه کنند.
همچنین ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از روز جمعه ۱۵ تا ۲۱ آذرماه جاری در فرمانداری قم انجام می‌شود.
انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
۶۰ درصد مردم استان قم واجد شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، سه نماینده از حوزه انتخابی قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ همچنین این استان در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده دارد.

برچسب‌ها قم انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری قم بهرام سرمست پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری قم بهرام سرمست قم انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری قم بهرام سرمست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان اظهار کرد: انتخابات مرحله دوم اهمیتی در حد مرحله اول دارد و چه بسا شاید اهمیت آن بیشتر است چون افراد از میان نامزدهای راه یافته، نصف آنها را راهی بهارستان می‌کنند؛ پس انتخابات مرحله دوم بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: از همه مردم حوزه‌های انتخابیه «آبادان» و «رامهرمز و رامشیر» دعوت می‌کنم با شور و نشاط خاصی روز جمعه در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و با آگاهی کامل افراد مورد نظر خود را انتخابات کنند چرا که سرنوشت چهار سال قانونگذاری کشور دست این نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6097015

دیگر خبرها

  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • راند دوم
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف