Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار متخصصان سلامت روان که با امضای طوماری درباره تشدید نشانه‌های اختلال روانی رئیس‌جمهور آمریکا ابراز نگرانی‌ کرده‌اند افزایش یافته و به ۷۷۳ نفر رسیده است. ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شمار روان‌پزشکان و سایر متخصصان حوزه سلامت روان که با امضای طوماری درباره تشدید نشانه‌های اختلال روانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در نتیجه تلاش‌ها برای استیضاح او ابراز نگرانی کرده‌اند از 350 به 773 نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز پنجشنبه طوماری به امضای 350 متخصص سلامت روان رسید که در آن درباره بروز رفتارهای خطرناک از سوی دونالد ترامپ در نتیجه آغاز روند استیضاح او ابراز نگرانی شده بود. این طومار قرار است تحویل نمایندگان کنگره آمریکا شود. 

«بندی لی»، روان‌پزشک دانشگاه «ییل»، «جرولد پست»، متخصص سابق مسائل روان‌شناختی در سازمان سیا، «جان زینر»، روان‌پزشک دانشگاه جورج واشنگتن روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به ضمیمه این طومار نوشته‌اند: «ما در این مقطع زمانی سخن می‌گوییم زیرا بر این باوریم که همزمان با احتمال استیضاح ترامپ او ممکن است به رفتارهای خطرناک‌تر رو بیاورد و این ایمنی ملت ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

نگارندگان این بیانیه هشدار داده‌اند عدم درک جوانب روان‌شناختی یا در نظر نگرفتن روند رسیدگی به استیضاح دونالد ترامپ «می‌تواند به پیامدهای فاجعه‌باری منجر شود.»

تهیه‌کنندگان طومار، برخی از رفتارهای ترامپ که موجب نگرانی آنها را فراهم آورده این‌طور فهرست کرده‌اند: «آنچه دونالد ترامپ را تا این حد خطرناک می‌کند شکنندگی حس ارزشمندی او است. او هر انتقاد جزئی را به مثابه تحقیر یا تنزل ارزش خودش تجربه می‌کند. ترامپ برای کنار آمدن با احساس پوچی یا توخالی بودن در نتیجه چنین انتقادهایی به رفتارهای معروف به خشم نارسیستیک (خودشیفته) رو می‌آورد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «او قادر به قبول مسئولیت برای هیچ‌کدام از خطاها، اشتباهات یا شکست‌هایش نیست. رفتار مرسوم او در چنین موقعیت‌هایی سرزنش دیگران و حمله به فردی است که گمان می‌کند او را تحقیر کرده است. این نوع حملات ناشی از خشم نارسیستیک می‌توانند بی‌رحمانه و مخرب باشند.»

«بندی لی» صبح جمعه در مصاحبه‌ای ایمیلی با پایگاه «بیزنس‌ اینسایدر» گفته شمار متخصصانی که تا این لحظه این طومار را امضا کرده‌اند به 773 نفر رسیده است. لی گفته او به همراه دو روان‌پزشک دیگر حاضرند با نمایندگان کنگره آمریکا درباره آثار استیضاح ترامپ روی سلامت روان او مشورت کنند. 

در بخش دیگری از طومار متخصصان سلامت روان آمده است: «ما از کنگره می‌خواهیم این نشانه‌های خطرناک را جدی گرفته و تکانه‌های مخرب او را مهار کنند. ما همراه بسیاری از متخصصان دیگر برای ارائه توصیه‌های مهم در این رابطه و ارائه آموزش‌های لازم به عموم در دسترس خواهیم بود.»

 گمانه‌زنی‌ها درباره اختلالات روانی ترامپ از زمانی که او به عنوان رئیس‌جمهور وارد کاخ سفید شد (و شاید قبل‌تر از آن) آغاز شدند. مردادماه سال 1395 یک نماینده کنگره به نام «کارن باس» با تهیه طوماری نوشته بود او به اختلال شخصیت خودشیفته مبتلا است. 

خانم «باس» که قبلاً سابقه کار در زمینه‌های پزشکی دارد در این طومار نوشته است: «لازم است متخصصان سلامت روان، پا پیش گذاشته و از حزب جمهوری‌خواه بخواهند تا نامزد مورد نظرشان را برای بررسی صلاحیتش جهت به دست گرفتن این سمت، مورد ارزیابی قرار بدهند.»

در این طومار همچنین آمده است: «آقای ترامپ ظاهراً قادر به کنترل اعمال وسواس‌گونه‌اش نیست و واجد تمامی 9 معیار لازم برای تشخیص اختلال شخصیت خودشیفته است.»

تمرکز وسواس‌گونه ترامپ روی تصویر خودش، ناتوانی غیرعادی در تحمل هر گونه انتقاد، رفتارهای کینه‌توزانه در برابر رقیبان، توسل به زورگویی و قلدرمأبی و ناسزاگویی برای تحقیر دیگران برخی از ویژگی‌هایی است که متخصصان علوم سلامت روان را به سمت طرح احتمال ابتلای ترامپ به این اختلال سوق داده است.

فرمان تدوین پیش‌نویس طرح استیضاح ترامپ صادر شدتسمخر رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ناتو؛ سوژه جدید بایدن برای حمله به ترامپ

انتهای پیام/ 

 

 

 

R36444/P/S8,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟

آفتاب‌‌نیوز :

از نظر کارشناسان، رابطه معکوس میان بی‌نظمی و سلامت روان وجود دارد. به این معنی که هرچه زندگی شما بهم‌ریخته‌تر باشد، سلامت روان شما نیز آسیب پذیرتر خواهد بود. به همین دلیل از بین بردن بی‌نظمی‌ها، وضعیت سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد.

شاید مشکل درهم و برهم بودنِ وسایل زندگی شما در مقایسه با مشکلاتی همچون تغییرات آب و هوایی، کووید۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند که نباید از تأثیرات منفی بهم ریختگی در فضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه ۱۰۰ درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.

عواقب بی‌نظمی بر سلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است. از جمله اینکه حافظه را مختل می‌کند، منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود و کنترل تکانه را کاهش می‌دهد. «اختلال کنترل تکانه» نوعی اختلال روانپزشکی است که باعث ناتوانی فرد برای مقاومت در مقابل یک نوع تکانه یا تمایل به انجام اقدامی می‌شود که آشکارا برای خودش یا دیگران خطرناک است. مثل قماربازی، وسواس در ناخن جویدن یا کندن مو.

به گزارش یورونیوز، رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تاثیرات مثبت و قدرتمندی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

- خلق و خو را بهتر و ذهن شما را آرام می‌کند.

- سلامت جسمانی را بهبود می‌بخشد. با رفع بی‌نظمی‌ها عادات غذایی بهبود می‌یابد و با اضافه وزن مبارزه می‌شود.

- توانایی تمرکز را افزایش می‌دهد و به این ترتیب ذهن شما را برای انجام وظایف آماده می‌کند.

- به شما آرامش بصری می‌دهد و همزمان بهره‌وری شما را نیز افزایش می‌دهد.

- اضطراب را تسکین می‌دهد زیرا درهم و برهم بودن زندگی باعث می‌شود که همیشه از بهم ریختگی بیشتر بترسید.

- یک محیط تمیز و مرتب، کیفیت خواب را بهتر می‌کند.

- روابط میان افراد را بهبود می‌بخشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟