Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:53:57 GMT

دومین جشنواره زردک خرانق آغاز بکار کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۸۹۷۰

دومین جشنواره زردک خرانق آغاز بکار کرد

ایسنا/یزد آیین افتتاحیه نخستین جشنواره هویج زرد(زردک) خرانق با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و استقبال پرشور مردم استان یزد در کاروانسرای تاریخی خرانق برگزار شد.

«جاویدعیدانی اصل» بخشدار خرانق در حاشیه‌ی این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: آیین افتتاحیه جشنواره زردک با برگزاری مسابقات بازی‌های بومی محلی همراه بود و بیش از هفت تیم از اردکان و میبد در این رقابت‌ها شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برپایی غرفه‌ دستاوردهای روستاییان بخش خرانق، آواها و نواهای محلی و مراسم سنتی عروسی یزدی‌ها از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

عیدانی خاطرنشان کرد: در روز دوم این جشنواره، آیین سنتی برداشت و شست‌وشوی زردک در جوار قلعه‌ی تاریخی خرانق برگزار شد و  بخش‌های علمی آموزشی و فرهنگی هنری و نیز نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای روستاییان بخش خرانق نیز ادامه داشت.

به گفته‌ی وی، بنا بر اعلام کمیته برگزاری جشنواره، علاوه بر گروه‌های مردمی از استان، بیش از ٣۰ تور گردشگری نیز در جشنواره مذکور شرکت کردند و از برنامه‌های متنوع آن بهره‌مند شدند.

بخشدار خرانق در پایان گفت: این جشنواره تا ساعت ٢۱ روز امروز جمعه برپاست و با ویژه‌برنامه‌ی‌ اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره زردک اردکان خرانق استانی فرهنگی و هنری گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»

به گزارش خبرگزاری صدا و  سیما ، آیین اختتامیه امشب با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر ورزش، رییس کمیته المپیک و پارالمپیک، روسای فدراسیون های ورزشی، پیشکستوتان، ورزشکاران و اهالی رسانه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود، این رویداد از شبکه های ورزش، سه و خبر دو، به صورت زنده پخش خواهد شد.
در این مراسم علاوه بر جوایز هشت گانه مردمی که شامل برترین گل، برترین صحنه ورزشی، برترین تیم ملی، برترین مربی، برترین ورزشکار نوجوان، برترین ورزشکار پارالمپیک، برترین ورزشکار مرد و برترین ورزشکار زن است، جوایزی همچون حامیان خارجی و داخلی فسطین (جایزه شهید سلیمانی)، رفتار جوانمردانه (جایزه غلامرضا تختی)، یک عمر زندگی ورزشی، فدراسیون برتر ورزشی و .... اهدا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»