Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@05:46:58 GMT

خطوط اتوبوسرانی DRT در پایتخت راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۸۹۹۶۵

خطوط اتوبوسرانی DRT در پایتخت راه اندازی می شود

پیمان سنندجی روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا توضیح داد: برخی خطوط در طول شبانه روز مسافر مناسبی ندارد و اصولا خطوط عادی اتوبوسرانی در مسیرهایی فعال است که در طی روز دارای تقاضای سفر مناسب برای مد اتوبوس هستند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات و نه همیشه در نقاطی از شهر تعداد مسافر برای مد اتوبوس ایجاد می شود، گفت: دایر کردن خط دائمی اتوبوس در این حال به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سنندجی به ذکر مثالی در این خصوص پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه های خاص، مسابقات ورزشی یا سر ریز مسافر در خطوط تاکسیرانی در ساعاتی از روز برای سرویس دهی اتوبوس های   DRT مناسب است.

 به گفته این مقام مسئول، شیوه ی کار اتوبوس های دربستی به این شکل است که مسافران از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی خود دارند از وجود چنین سرویسی در مکانی که هستند، مطلع می شوند و اقدام به پرداخت و رزرو صندلی برای خود می کنند.

وی افزود: نرم افزار با توجه به حجم تقاضا و همچنین با توجه به تاریخچه ی تقاضاها در زمان و مکان های خاص مینی بوس یا اتوبوس(یا ون) به مسیر مورد تقاضا اختصاص می دهد.  

سنندجی اضافه کرد: مسافر از طریق اپلیکیشن ساعت و محل دقیق حرکت را مطلع می شود و در زمان سوار شدن رسیدی که اپلیکیشن به آنها داده است توسط راننده کنترل می شود.

وی تاکید کرد که در این طرح وسیله ی اختصاص یافته از خطوط عادی قرض گرفته نمی شود بلکه از ظرفیت مازاد یا از وسیله های خاص برای این موضوع استفاده می شود.  

سنندجی افزود: در این شیوه مسافر سرپا(ایستاده) وجود ندارد و نرخ کرایه آن نیز تابعی از کرایه ی سرویس های دربستی است و دارای مصوبه ی شورای شهر است.

اتوبوس های عادی گران نمی شود

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران گفت: تلاش می‌کنیم در موقعیت‌های دائمی بیشتر از مینی‌بوس های نو استفاده شود و کرایه اتوبوسهای عادی گران نمی شود.

 وی افزود: سیستم DRT در واقع همین دربستی‌های قبلی به شکل بهینه‌تر است و گام بلندی در مسیر هوشمند سازی شهر محسوب می شود.

سنندجی خاطرنشان کرد: کرایه این اتوبوس های دربستی از متوسط تاکسی های اینترنتی ارزان‌تر خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان اتوبوس پایتخت زمان و مکان شورای شهر مد زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۸۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از افزایش محدوده سرویس دهی ناوگان حمل ونقل مسافر درون شهری به همشهریان در خیابان‌های پیروزی، ظفر، ۲۲ بهمن و همچنین شهرک بسیجیان (معصومیه پایین) خبر داد.

حسینی افزود: برای افزایش سطح کیفی و کمی خدمات به مسافرین، این امکان فراهم شده است تا از ابتدای اردیبهشت امسال، همشهریان مناطق مذکور برای سفر به مرکز شهر از سرویس دهی ناوگان حمل و نقل مسافر درون شهری شهرداری بهره‌مند شوند.

وی گفت: مسیر فعالیت ناوگان مذکور که با مینی بوس انجام خواهد شد با سرفاصله هر یک ساعت از مبدأ میدان ابوذر به سمت میدان قدس، خیابان قدس، خیابان ۲۲ بهمن، پیروزی، ظفر و بالعکس و مسیر بعدی از میدان ابوذر به سمت خیابان آیت الله طالقانی، بلوار شهدای عبادی، خیابان زاگرس، شهرک بسیجیان و بالعکس خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: اختصاص ناوگان در خطوط، بر اساس سرانه جابجایی مسافر در هر مسیر انجام می‌شود و در صورت افزایش سرانه جابجایی مسافر، امکان افزایش ناوگان در مسیر‌ها وجود خواهد داشت.


حسینی از شهروندان خواست برای برنامه ریزی‌های بهتر در حوزه حمل و نقل مسافر درون شهری، از کارت بلیط شهروندی در ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود