Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاپیتان دورتموند اعتراف کرد که در یک دهه اخیر، بایرن مونیخ برنده رقابت با آن ها بوده است.

طرفداری- دورتموند پس از سال 2012 دیگر نتوانست طعم قهرمانی در آلمان را بچشد. فصل گذشته دورتموند تنها با 2 امتیاز اختلاف قهرمانی را به بایرن مونیخ واگذار کرد، آن ها در فصل 2019/20 تنها یک هدف در ذهن دارند، بردن سپر قهرمانی لیگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دورتموند فصل را چندان پر صلابت شروع نکرد اما مارکو رویس کاپیتان این تیم می‌داند که هیچ تیمی در این فصل با ثبات عمل نکرده است. این یعنی کورس قهرمانی همچنان برقرار است.

پسر قهرمان و کاپیتان دورتموند در مصاحبه ای اختصاصی با وبسایت رسمی بوندسلیگا مفصل درباره مسائل مختلف صحبت کرد، اینکه چگونه او در زمان حضورش در بوندس لیگا تغییر کرده است و چگونه روبرت لواندوفسکی باعث بهتر شدن لیگ شده است.

 

پس از عناوین منفی روزنامه ها، پیروزی برابر هرتابرلین اهمیت زیادی داشت؟

بله البته، در دوره های بد یا دوره های خوب این مهم است که به عنوان یک تیم در کنار هم باشیم، البته این به این معنی نیست که با پیروزی در برلین همه چی رو به راه شده است. کار دوباره شروع می شود و همیشه خواسته های جدیدی از ما وجود دارد. همیشه در دورتموند چنین خواهد بود و این خوب است. همیشه درباره عملکردمان در گذشته قضاوت می‌شویم. نمی‌توانیم در هفته هایی که گذشته است زندگی کنیم و فایده ای ندارد که به عقب برگردیم. ما باید به جلو نگاه کنیم، ما باید مثبت فکر کنیم، ما باید تلاش کنیم تا در هر روز بهتر شویم و به یک واحد منسجم تر تبدیل شویم  و بعد می توانیم از آینده چشم انداز مثبتی داشته باشیم.

فکر می‌کنید پیروزی مقابل هرتابرلین نقطه عطفی برای شما در این فصل خواهد بود؟

امیدوارم، ما در چند بازی نشان دادیم که همه چیز در یک دوره طولانی هم می‌تواند به خوبی پیش برود، طی چند هفته آینده همه چیز مشخص خواهد شد، ما چهار بازی در بوندسلیگا و یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا داریم و می‌توانیم خود را در موقعیت خوبی قرار دهیم. بنابراین، ما باید از آن بازی ها بهترین نتایج ممکن را به دست آوریم و این یعنی برنده شدن در هر بازی. این قابل انجام است اما فقط با همان نگرشی که در برابر هرتابرلین داشتیم.

 دورتموند در جایگاه پنجم است و یک امتیاز کمتر از بایرن مونیخ دارد، چگونه فصل خود را تاکنون مشاهده می کنید وقتی به جدول نگاه می‌کنید؟

البته می‌توانید بگویید که ما اختلاف امتیازات زیادی را کاهش دادیم و می‌توانید درباره تیم های دیگر هم سوال کنید. مردم سریع می‌گویند که این یک بحران است، سپس روزنامه نگاران آن را روی تیم قرار می‌دهند تا بحران عمیق تر شود. پس این مهم است که ما در کنار هم بایستیم. همه باید در خط مقدم حمایت از تیم در مواقع خاص اقدام کنند و ما سعی می‌کنیم این را انجام دهیم.

 آیا تیتر های منفی روی شما و عملکرد شما تاثیر داشته است؟

نه، شخصا برای من نه، من چیزهای بسیار بدتری را دیده ام و تجربه کرده ام، این بخشی از زندگی روزمره بیزینسی است که داریم و باید با آن کنار بیاییم. این چیزها همیشه می‌آیند و می‌روند، این مهم است ولی من را آزار نمی‌دهد، برای من و کل تیم این مهم است که بهتر بازی کنیم و در مسیری باشیم که همه کارمان را به خوبی انجام دهیم. باید این را انجام دهیم و سپس می‌توانیم آینده خوبی داشته باشیم چرا که تیم خوبی هستیم. ما فقط باید برای رسیدن به آنجا سخت تلاش کنیم.

 به پایان دهه می‌رسیم، به نظر شما مهم ترین اتفاق ده سال اخیر بوندسلیگا چیست؟

فوتبال نسبت به 10 سال پیش کاملاً تغییر کرده است. خیلی سریعتر شده است، بازیکنان خیلی پیشرفت کرده اند. در آن زمان شما نوجوان 17،18 یا 19 ساله نداشتید که خود را در بوندسلیگا ثابت کند. همچنین در رسانه ها همه چیز تغییر کرده است، دیگر حد وسط ندارید، یا خوب است یا بد، یا انتقاد زیادی می‌شود و یا ستایش بیش از حد که کمی شرم آور است.

در ده سال گذشته شخصا چه تغییراتی داشته اید؟

از نظر فیزیکی و ظاهری تغییراتی داشته ام که طبیعی است، شما به عنوان مثال فکر می‌کنید که مدل مویتان شیک و بر اساس مد روز است و چند سال بعد عکس های خودتان می‌بینید و می‌گوید من چه کار کرده بودم؟ من فکر می‌کنم این در مورد همه صادق است. هرکس تجربیات خاص خود را داشته است. شما با این بیزینس آشنا می‌شوید و اینکه چه کاری مهم است و چه چیزی نیست و این برای من فرقی نکرده است.

سه لحظه برتر شما در بوندسلیگا؟

گفتنش سخت است، به عنوان یک پسر نوجوان شما در حال بازی در بوندسلیگا هستید، بنابراین اولین بازی من در بوندسلیگا چیزی است که همیشه در یادم می‌ماند. همچنین اولین گلی که در بوندسلیگا زدم. وقتی اولین بار بوی چمن می‌دهی و شیوه انجام کارها را تجربه می‌کنی، و بعد با دورتموند لحظات بی شماری رخ داد. مانند کسب جام یا بازی با مالاگا، لحظات مهمی در خانه که هیجان انگیز بودند و تاثیر زیادی داشتند. این ها چیزهایی هستند که مثبت هستند و باید به خاطر بسپارم.

همانطور که گفتید، در طول یک دهه گذشته برای شما، از مدل موهای شما گرفته تا نحوه بازی کردن، چیزهای زیادی تغییر کرده است.

بله، حتی شادی بعد از گل من هم تغییر کرده است، این ها احساساتی هستند که بروز می‌کنند و این ها در جوانی فوتبال را برای شما ویژه می‌کنند. زمانی که جوان هستید بی تجربه هستید و هرکاری که به ذهنتان می‌آید انجام می‌دهید.

در ده سال گذشته شاهد رقابت بین دورتموند و بایرن مونیخ بودیم، این برای شما چه طور بوده است؟

متاسفانه باید بگویم که در ده سال گذشته نتیجه به نفع بایرن مونیخ بوده است، آن ها بسیار ما را نا امید کردند، به جز زمانی که من اینجا نبودم و دو بار لیگ را بردیم. ما دو سه بار بسیار نزدیک به هم بودیم ولی آن ها این مزیت را دارند که در طول فصل دوام داشته باشند. سایر تیم ها هم باید این ثبات را به دست بیاورند که البته بخشی از آن مربوط به مسائل مالی است که در مورد همه تیم ها یکسان نیست. باید اهداف بلندپروازانه داشته باشیم، قبل از آغاز فصل گفتیم که می‌خواهیم قهرمان شویم، چیز دیگری برای گفتن غیر از این نیست که بخواهیم قهرمان آلمان شویم. با این ترکیب باید هدفتان این باشد، وقتی می‌بینید که هواداران در خارج از خانه از شما حمایت می‌کنند شگفت انگیز است، ما فقط باید تلاش کنیم تا ثبات بیشتری کسب کنیم.

آیا می‌دانید که در یک دهه گذشته دومین گلزن برتر بوندسلیگا بوده اید؟

من؟ واقعا؟ خوب است؟ اول لواندوفسکی است، سوم کیست؟ (توماس مولر)، من واقعا به آمار توجه زیادی ندارم، علاقه ای ندارم اما وقتی این ها را می‌گوید از آن خوشحال می‌شوم، گرفتن لواندوفسکی سخت است. وقتی در هر فصل 30 یا 40 گل می زنید، گرفتن آن دشوار است. آمار او باورنکردنی است. توماس مولر هم اکنون سی سال دارد ولی آمار او هم باورنکردنی است.

به عنوان هم تیمی قدیمی روبرت لواندوفسکی او چگونه توانسته در طول این سال ها چنین ثباتی داشته باشد؟

من فکر می‌کنم به خاطر نگرش حرفه ای او است، شما می‌بینید که مصدوم نشدن موضوع مهمی برای بازیکن است، هم او و هم لیونل مسی و هم کریستیانو رونالدو مصدومیت های کمی دارند. او بوندسلیگا را بهتر می‌کند و من از این موضوع خوشحال هستم، البته برای ما بد است چرا که گل های زیادی می‌زند، او یک مهاجم باورنکردنی و خوب است. با توجه به آنچه او در بایرن و در بین ما کسب کرده نمی‌توانید به اندازه کافی از او تمجید کنید، او یک مهاجم خوب است.

 

خود شما چندبار به عنوان مهاجم بازی کردید؟ آیا علاقه ای به این پست دارید؟

بله، این برای من فقط یک پست متفاوت است، این بستگی دارد، وقتی مربی می گوید بازیکن پست 9 باید بیشتر در عمق بازی کند و وینگرها باید کمی بالاتر بازی کنند.  در این صورت می توانید در خط میانی به یک برتری عددی دست پیدا کنید. باید به خوبی هماهنگ باشید، ما زیاد در این پست بازی نکردیم، بازیکن مخصوص این پست لواندوفسکی است و خصوصیات فیزیکی لازم را برای آن دارد. او سال ها در این پست بازی کرده است و این تجربه را به دست آورده است که در موقعیت های حساس باید کجای زمین قرار داشته باشد. وقتی شما در این پست زیاد بازی نکرده اید این حس را ندارید، من نگران پست نیستم فقط می‌گویم که این پست تخصصی من نیست، البته وقتی مربی شما را در آنجا قرار می‌دهد سعی می‌کنید بهترین بازی خود را انجام دهید.

آیا قبل از بازی تشریفات خاصی دارید که آن را انجام می‌دهید؟

قبل از بازی ها زیاد موسیقی گوش می‌دهم، شما را آرام می‌کند و می‌توانید روی بازی تمرکز کنید.

بهترین دوست شما در تیم دورتموند؟

پاسخ دادن به این سوال سخت است، من با بازیکنان زیادی کار می‌کنم، بهترین دوست ندارم اما با جولیان وایگل و جولیان برنت و مانوئل آکانجی بیشتر در ارتباط هستم.

بهترین لحظه شما در زندگی؟

تولد دخترم، چرا که بهترین حس در دنیاست که شما نمی‌توانید توصیف کنید، باعث می‌شود شما قادر به حرف زدن نباشید.

 سخت ترین لحظه در زندگی؟

فکر می‌کنم بازگشت مصدومیت ها، با این فکر که می‌توانید به فرم قبل برگردید و در برابر آن مقاومت می‌کنید.

در  نهایت، آلمان با پرتغال و فرانسه در یورو 2020 هم گروه شد، چه احساسی در باره این دارید؟

در ابتدا بسیاری از  مردم می‌گفتند اوه این واقعا بد است، اما من آن را متفاوت می بینم. می‌توانیم به جلو نگاه کنیم و منتظر دو بازی بزرگ باشیم، ما در خانه در مونیخ بازی می‌کنیم، ما هوادارانمان را در کنار خود داریم و بنابراین باید از این جو برای خود استفاده کنیم، ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم بگوییم به راحتی پیروز می‌شویم، چیزهای زیادی امکان پذیر است. البته ما می‌خواهیم از گروه صعود کنیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال با ۳گل برد، بایرن با ۳گل باخت!

دو تیم حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امروز در آستانه مصاف برگشت ، در لیگ داخلی نتایج متفاوتی کسب کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ شاگردان کارلو آنچلوتی با کسب پیروزی خانگی مقابل یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر در آستانه فتح لالیگا قرار گرفتند اما شاگردان توخل که بوندس‌لیگا را به بایرلورکوزن تقدیم کرده‌اند، در یک جدال حیثیتی سه گل از اشتوتگارت خوردند.

رئال مادرید (2-1-3-۴): کورتوا | کارواخال، میلیتائو، ناچو، گارسیا | کاماوینگا، مودریچ، سبایوس | گولر | دیاز و خوسلو

کادیز (۱-۳-۲-۴): لدسما | زالدوا، فالی، چوست، هرناندز | اسکالانته، آلکاراس | سوبرینو، فرناندز، ناوارو | راموس

 در چارچوب دیدارهای هفته سی‌و‌چهارم لالیگای اسپانیا، عصر امروز (شنبه) تیم رئال مادرید صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها میزبان کادیس بود و میهمان رده هجدهمی خود را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد.

گل نخست این بازی را براهیم دیاس در دقیقه 51 ، دومین گل را جود بلینگام در دقیقه 68 با پاسی که از دیاس دریافت کرد و سومین و آخرین گل بازی هم در دقیقه 3+90 توسط خوسلو با شاهکار ناچو فرناندز رقم خورد. به این ترتیب بیست‌و‌هفتمین پیروزی کهکشانی‌ها ثبت و شاگردان کارلو آنچلوتی به لطف این بازی 87 امتیازی شدند. این بدان معناست که اگر نزدیک‌ترین تعقیب کننده آنها در جدول رده‌بندی یعنی بارسلونا امشب (ساعت 20) نتواند رقیب همشهری‌اش جیرونا را شکست دهد، سی‌و‌ششمین قهرمانی‌شان کهکشانی‌ها در لالیگا مسجل خواهد شد. پیروزی بارسلونا اما قهرمانی رئالی‌ها را مشروط به کسب پیروزی در هفته آینده خواهد کرد. در آخرین بازی امشب لالیگا نیز از ساعت 22:30 اتلتیکومادرید رده چهارمی میهمان مایورکا خواهد بود.

در جدول رده‌بندی مسابقات، رئال مادرید 87 امتیازی صدرنشین است، بارسلونا با 73 امتیاز در رده دوم قرار دارند. جیرونا با 71 امتیاز سوم است و اتلتیکومادرید با 64 امتیاز روی پله چهارم قرار گرفته است.

 

بایرن و کابوس از دست دادن رتبه دوم بوندس‌لیگا 

اما در دیگر لیگ معتبر اروپا، بایرن مونیخ تیم دوم جدول باشگاه‌های آلمان با تمام نفرات اصلی به اشتوتگارت باخت.

 در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌دوم بوندس‌لیگای آلمان، عصر امروز (شنبه) از ساعت 17 به وقت تهران 4 دیدار همزمان برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال بایرن مونیخ در خانه اشتوتگارت با نتیجه 3 بر یک تن به شکست داد.

اشتوتگارت (2-2-2-4): نوبل | استرجو، آنتون، روئو، ایتو | کارازور، اشتیلر | لولینگ، فوریش | اونداف، گیراسی

بایرن مونیخ (1-3-2-4): نویر | کیمیش، کیم، دایر، دیویس | پاولوویچ، گریرو | گنابری، چوپوموتینگ، تل | کین

لئونیداس استرجیو در دقیقه 29 اشتوتگارت را پیش انداخت اما هری کین ستاره انگلیس بایرن مونیخ با گلی که در دقیقه 37 از روی نقطه پنالتی زد، اجازه نداد تیمش بازنده به رختکن برود. در نیمه دوم اما میزبان به هدفش رسید و با زدن 2 گل دیگر ابتدا توسط جئونگ وو یئونگ در دقیقه 83 و سپس به وسیله سیلاس کاتومپا اموومپا در دقیقه 3+90، تمام امتیازات را از آن خودش کرد.

این نتیجه باعث کاهش اختلاف بایرن مونیخ رده دومی و اشتوتگارت رده سومی به 2 امتیاز شد و جایگاه باواریایی‌ها را در فاصله دو هفته به پایان فصل برای کسب مقام نایب قهرمانی به خطر انداخت. در حال حاضر پس از بایرلورکوزن 81 امتیازی قهرمان زودهنگام مسابقات، بایرن مونیخ با 69 امتیاز در رده دوم قرار دارد و اشتوتگارت 67 امتیازی هم سوم است.

دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میهمانش آگزبورگ را با نتیجه 5 بر یک در هم کوبید. یوسف موکوکو در دقایق 4 و 29، دونیل مالن در دقیقه 20، مارکو رویس در دقیقه 34 و فلیکس انمچا در دقیقه 64 برای دورتموند گلزنی کردند و تنها گل آگزبورگ رده دهمی را هم روبن وارگاس در دقیقه 32 به ثمر رساند. دورتموند که به لطف این پیروزی 45 امتیازی شد، فاصله خود را با یک بازی بیشتر نسبت به اینتراخت فرانکفورت به 5 امتیاز افزایش داد تا با تثبیت جایگاهش در رده پنجم، به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نزدیک‌تر شود.

در بازی‌های همزمان وردبرمن و مونشن‌گلادباخ به تساوی 2-2 رضایت دادند و ولفسبورگ با نتیجه 3 بر صفر بر دارمشتات سقوط کرده به دسته دوم غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • رئال مادرید - بایرن مونیخ دو رقیب همیشگی در اروپا؛ مروری بر تقابل های اخیر دو تیم
  • (عکس) پیراهن زیبای بایرن مونیخ برای فصل آینده
  • رونمایی رسمی از پیراهن جدید بایرن مونیخ + عکس
  • تن‌هاخ جانشین توخل می‌شود؟/ بی‌میلی زیدان به مربیگری بایرن
  • نویر: باید در مادرید رئال را بکشیم!
  • رئال با ۳گل برد، بایرن با ۳گل باخت!
  • شکست بایرن‌مونیخ در روز درخشش کاپیتان رویس
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ و اشتوتگارت + فیلم
  • دورتموند ۵-۱ آگزبورگ؛ زمینه‌سازی زنبورها برای خلق حماسه‌ در اروپا
  • اشتوتگارت - بایرن مونیخ؛ ترکیب رسمی