Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران درخصوص فعالیت شهرداری مشهد در حوزه شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند چندین موضوع مختلف دارد یکی از موضوعاتش توسعه زیرساختهای ارتباطی است.

وی افزود امروز در مشهد ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم که ویژه دیوایس های اینترنت اشیا است که ۸۰ درصد شهر به واسطه آن تحت پوشش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: تصمیم گرفتیم برای افزایش فعالیت سامانه ها و کسب و کارهای اینترنتی داده های شهری را در قالب سیستمهای اپن دیتا قرار دهیم تا هر کسی که بخواهد از دیتا استفاده کند.

وی ادامه داد: استارتاپها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی می توانند داده های زنده شهری را در اختیار داشته باشند اعم از داده های ترافیکی و شهری.

آل شیخ گفت: این اقدام هم باعث شفافیت بیشتر می شود و هم باعث توسعه کسب و کارهای می شود البته سیستمها و نرم افزارهای مختلفی در این حوزه فعال شده اند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته این بود که یکی از مناطق شهرداری را به شهرداری هوشمند تبدیل کرده ایم و تمام مراجعات به صورت الکترونیکی دارد انجام می گیرد.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد گفت: یک سری از پاسخ های مردمی آنلاین داده می شود و یک سری هم بدون حضور شهروندان پاسخ دهی می شود.

آل شیخ افزود: براساس گزارش عملکرد سه ماهه مشخص شد که ۴۰ درصد کاهش زمان فرایندها را امروز شاهدیم که در عین حال باعث شده تعداد سفرهای درون شهری و برخی اعمال نفوذها هم کم شود.

وی همچنین از فعالیت پلتفرم یکپارچه ارتباطی با شهروندان خبر داد و گفت: یک سوپر اپلیکیشن شهروندی در شهرداری مشهد فعال شده است که کیف پول پرداختهای مختلف را دارد این اپلیکیشن هم ظرفیت تعاملی دارد و امکان مکان محوری داشته و می شود در آن مسایل مختلف را به گوش مسیولان شهری برسانند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد از فعالیت سامانه جمع آوری هوشمند زباله خبر داد و گفت: یک ساختار هوشمند طراحی شده است که شهروند درخواست جمع آوری زباله خود را ارایه می کند و خودروهای سبک به درب منزل مراجعه کرده و زباله را وزن کرده و تحویل می گیرند.

آل شیخ ادامه داد: رقابتی را ایجاد کرده ایم که غیر از پاداش نقدی پاداش شهروندی هم به شهروندانی که اقدام به ارایه زباله خود به این شکل می کنند تعلق گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای آموزش شهروندان کرده اید گفت: نظام آموزش با آن نظام آموزش گذشته تغییر کرده است و اپلیکیشن ها محتوای آموزش در متن خود برنامه ها دارند و پکیج های مختلف آموزشی در داخل برنامه ها تهیه شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت زباله شهرداری مشهد معاون برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۷۰ هزار و ۲۸۵ پلاک آبی هوشمند دارای کیوآر کد (QR) در این منطقه گفت: پلاک آبی هوشمند تمام منازل این منطقه نصب شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای دستیابی به شهر هوشمند، ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مختلف و توسعه و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است که پلاک آبی هوشمند زیرساخت خوبی برای اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی در زمینه ملک شهروندی و خدمت‌رسانی‌های پیرامونی است.

وی افزود: تمام پلاک‌های آبی هوشمند دارای کیوآر کد (QR) است که حاوی اطلاعات نشانی کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است، در آینده نیز مجهز به شماره اشتراک آب، برق و گاز نیز خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۷۰ هزار و ۲۸۵ پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ تصریح کرد: پلاک آبی هوشمند تمام منازل این منطقه نصب شده است.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: نصب این پلاک‌ها با اعتباری حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان انجام شده است.

وی بیان کرد: آن دسته از شهروندانی که منازل آن‌ها پلاک آبی هوشمند ندارد، می‌توانند از طریق نشانی my.isfahan.ir گزینه نصب پلاک آبی هوشمند را جست‌وجو و درخواست خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت پلاک آبی هوشمندمنزل آن‌ها نصب شود. ‌

کد خبر 749391

دیگر خبرها

  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان