Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اتخاذ برخی شیوه‌ها در زندگی می‌تواند منجر به کنترل علائم آسم و کاهش ابتلا به حملات شدید شود. در اینجا ۵ پیشنهاد برای رسیدن به این هدف مطرح شده است:

مصرف زنجبیل: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دارو‌های آسم منجر به ریلکس شدن عضلات موجود در مجاری تنفسی می‌شود، این دارو‌ها بتا آگونیست نامیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که زنجبیل نیز فرآیند مشابهی را بر روی مجاری تنفسی انجام می‌دهد. بافت‌هایی که در معرض زنجبیل خالص قرار می‌گیرند کمتر منقبض می‌شوند و بیشتر در حالت آرامش قرار دارند.

اسید‌های چرب امگا ۳: در بیماران مبتلا به آسم که رژیم غذایی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ را دنبال می‌کنند، افزایش کیفیت زندگی با تکیه کمتر بر دارو‌های ضد آسم گزارش شده است. گردو، ماهی آزاد و دانه‌های کدو تنبل، سرشار از این نوع چربی‌ها هستند.

ویتامین ب ۶: این ویتامین که با عنوان پیریدوکسین شناخته شده، بخصوص برای افراد مبتلا به آسم که به استروئید‌ها وابسته هستند، مفید است. افزودن مکمل ویتامین ب ۶ به رژیم غذایی بیماران وقوع حمله‌های آسمی را کاهش می‌دهد. از منابع ویتامین ب ۶ می‌توان سیب زمینی، غلات صبحانه، نان، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا‌های پخته، موز، مغز‌ها و دانه‌ها خصوصا دانه آفتاب گردان را نام برد.

یوگا: مطالعات متعدد نشان داده است که نفس کشیدن عمیق حین یوگا، منجر به بهبود علائم آسم و کاهش حملات مکرر در این بیماری می‌شود. تمرینات یوگا شامل تمرکز بر تنفس عمیق و طولانی مدت برای بهبود جریان هوا است.

ویتامین سی: تحقیقات نشان داده است که یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین سی خس خس سینه در کودکان مبتلا به آسم را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مصرف ویتامین سی می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به انقباض برونش ایجاد شده بواسطه فعالیت‌های ورزشی موثر باشد

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه

به گزارش خبرآنلاین، توت فرنگی می‌تواند به پیشگیری از زوال عقل و افسردگی برای افراد دارای اضافه وزن در میانسالی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه این میوه به مدت ۱۲ هفته همچنین باعث بهبود خلق و خو و کاهش مشکلات مربوط به حافظه و سلامت روان می‌شود.

به نوشته روزنامه سان، محققان امیدوارند یافته‌های آن‌ها بتواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند، در حال حاضر زوال عقل هیچ درمان قطعی ندارد و از هر ۱۱ نفر بالای ۶۵ سال در بریتانیا یک نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پروفسور رابرت کریکوریان، از دانشگاه سینسیناتی، در آمریکا، گفت : زوال عقل یک اصطلاح کلی است که شامل بسیاری از بیماری‌های مختلف است، که همه بدون شیوه درمان قطعی هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: مشخص نیست که چه زمانی درمان مؤثر در دسترس خواهد بود یا اصلا آیا شیوه درمان خاص و مشخصی برای زوال عقل پیدا خواهد شد یا خیر. پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل از طریق انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی در حال حاضر بهترین رویکردی است که ما داریم.

پروفسور کریکوریان افزود: یافته‌های ما احتمالا می‌تواند به اثرات ضد التهابی آنتوسیانین‌های موجود در توت فرنگی نسبت داده شود. (آنتوسیانین ماده‌ای است که در پرتقال خونی، گیلاس، توت فرنگی و سایر خوراکی‌های قرمز و بنفش رنگ مانند چای ترش یافت می‌شود و ممکن است درکاهش میزان خطر ابتلا به عوارض قلبی و چاقی مفرط نقش داشته باشد).

او در ادامه در توضیح آزمایش اخیر گفت: ما می‌خواستیم این تحقیق را با یک جمعیت میانسال و دارای اضافه وزن انجام دهیم، زیرا زوال عقل وضعیتی است که تصور می‌شود در طی چند دهه ایجاد می‌شود. توت فرنگی برای حفظ یک رژیم غذایی سالم مهم است، زیرا ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را در یک فنجان تامین می‌کند. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی مفید برای قلب است. توت فرنگی همچنین در کاهش التهاب‌های مرتبط با اختلالات متابولیک (سوخت و ساز) مانند چاقی، پیش دیابت و دیابت نوع ۲ می‌تواند موثر باشد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902496

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت