Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:06:51 GMT

مردم مجریان اصلی برگزاری انتخابات هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۳۱۳۰

مردم مجریان اصلی برگزاری انتخابات هستند

حجت الاسلام عابدین رستمی شامگاه جمعه در جریان بازدید از ستاد انتخابات شهرستان قروه در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مهمترین اصلی که وجود دارد در کنار بها دادن به اسلام، بحث جمهوریت است، اظهار داشت: انتخاباتی که در ۴۰ ساله انقلاب اسلامی شکل گرفته تمام و کمال نماد جمهوریت انقلاب اسلامی و ایران بوده و همیشه برگ زرینی بر تاریخ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی فضای تاریخی که در ایران وجود دارد غیر از تصدی مسئولیت ها، مسئله ای که خیلی مهم دیده می شود یک رفراندومی است ولو اجمالی و کوتاه مدت نسبت به اصل نظام و این مهم است و باید مدنظر باشد.

رستمی با اشاره به نگاه جامعه جهانی به انتخابات پیش روی کشور، افزود: کسانی که ایران را دارند رصد می کنند نسبت به حضور حداکثری حساسند و مهم نیست برایشان که چه کسی رأی می آورد و منتخب می شود و بر کرسی مجلس یا ریاست جمهوری تکیه می دهد.  

 وی اصلی ترین مقوله برای این رصد کنندگان خارج از ایران را حضور حداکثری مردم دانست و گفت که برای این افراد مهم است که مردم نسبت به نظام چه موضعی را نشان می دهند.

مطابق سخنان رستمی نظام ایران اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی است و مردم در کنار دین یک ظرفیت بزرگی را اجرا می کنند و براساس فلسفه سیاسی اسلام هم همیشه این گونه بوده که مجریان دین مردمند و بهترین روش برای اجرای دین همین انتخابات است.

گفتنی است تا کنون در شهرستان قروه برای یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۲۲ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴ کاندیدا در تهران اسم نوشته اند.

کد خبر 4790378

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان قروه مشارکت مردم در انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی بسیج قزوین بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرکرد ویروس آنفلوانزا هفته بسیج مشهد ثبت نام کاندیداها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک از آمادگی کامل این شهرستان بر اجرای مرحله دوم انتخابات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد مولایی‌قرا، ظهر امروز_پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازدید از ستاد مرکزی انتخابات این شهرستان با اعلام آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات در شهرستان قائم‌شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری از خطاها و اشتباهات سیستمی و فنی احتمالی، همچنین آماده‌سازی هر چه بهتر فرآیند اجرایی تمام الکترونیک مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، مانور انتخابات با حضور فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، رئیس هیئت نظارت، دبیر ستاد و مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انتخابات، اجرا شد.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: مطابق با مرحله اول انتخابات که به مردم قول دادیم، با تمام توان از آرای آنان که امانت الهی است، صیانت می‌کنیم.

مولایی‌قرا با تاکید بر اینکه در مرحله اول برگزاری انتخابات توانستیم با مشارکت خوب مردم و هماهنگی همه ارکان شهرستان و عوامل انتخابات، یک انتخابات سالم را برگزار کنیم و شرمنده مردم نباشیم، اظهار داشت: در این مرحله تمام تلاش می‌شود تا از آرای ملت صیانت شود.

کد خبر 750047

دیگر خبرها

  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد