Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خواستار ارتباط صنایع و بخش‌هایی که به مباحث فناوری نیاز دارند با دانشگاه‌ هستیم و اعتماد به دانشگاه سبب تحقق ایده‌های نوین در مرحله اجرا خواهد بود و مشکلات صنایع نیز کاهش خواهد یافت. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

منصور غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: ساماندهی و کیفی‌سازی آموزش عالی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های منطقه‌ای رویکرد مهم دولت و وزارت علوم است و در حوزه آموزش عالی گسترش کمی خوبی طی سنوات گذشته ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در حال حاضر براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی  که سال 1394 مصوب و در سال 1395 ابلاغ شد، ساماندهی آموزش عالی کشور بدین معنی که در هر استان یک شبکه رسالت علمی متشکل از مراکز علمی موجود شامل دانشگاه‌ها و مجتمع‌ها و مراکز آموزشی، ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی را از نظر گسترش کمی و ماموریت‌گرا کردن آموزش عالی به صورت کارشناسی بررسی و این مبنای مهمی برای گسترش کیفی و توسعه مراکز آموزش عالی در آینده خواهد بود.

غلامی تصریح کرد: در مرحله نخست گسترش کمی آموزش‌های عالی که دولت هزینه‌های زیادی بابت آنها داده و از نظر کیفی به جایگاه واقعی نرسیده تعدیل می‌شود و در مرحله اول کیفی سازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و توسعه آن براساس برنامه راهبردی خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت‌های خوب علمی دانشجویان و مراکز آموزش عالی و طرح‌ها و پژوهش‌های خوبی که در این مراکز تهیه شده است اظهار کرد: خواستار ارتباط صنایع و بخش‌هایی که به مباحث فناوری نیاز دارند با دانشگاه‌ هستیم و اعتماد به دانشگاه سبب تحقق ایده‌های نوین در مرحله اجرا خواهد بود و مشکلات صنایع نیز کاهش خواهد یافت.

وزیر علوم در گناباد: مراکز علمی استان‌های کشور «ماموریت‌گرا» می‌شوند+فیلمسفر وزیر علوم به گناباد به روایت تصویرمجموعه فرهنگی مجتمع آموزش عالی گناباد با حضور وزیر علوم بهره‌برداری شد+تصاویر

غلامی درباره مجتمع آموزش عالی گناباد نیز اذعان کرد: مجتمع آموزش عالی گناباد شروع خوبی داشته و حمایت‌ها و توصیه‌های وزارت علوم به خوبی در آن مدیریت شده و ادامه این روند با همین سرعت رو به رشد سبب ایجاد شرایط بهتری در این مجتمع خواهد شد.

وی عنوان کرد: وزارت علوم توانسته است پارامترهای مورد قبولی در سطوح بین المللی داشته و با اجرای طرح‌های شایسته ارتقا یابد، مجتمع آموزش عالی در گناباد نیز در حال رشد بوده و پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها و اقدامات خوبی که در آن انجام شده قابل تقدیر است و ظرفیت ایجاد رشته‌ها، گروه‌های آموزشی و دانشکده‌های مختلف را دارد تا با ارائه برنامه مجوز آن را گرفته و گسترش یابد این مجتمع ظرفیت ارتقا به دانشگاه را دارد که منوط بر تصمیم شورای گسترش است.

گفت‌وگو از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/281/ز

R41347/P/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • یک رکورد خاص و روحیه‌بخش در اختیار استقلال!
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان