Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@10:40:05 GMT

تامین علوفه زمستانه حیات وحش دنا

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۱۳۶

به گزارش ایلنا، در پی هشدار اداره  هواشناسی مبنی بر ورود یک جبهه توده هوای سرد برای ۷۲ ساعت آینده به کهگیلویه وبویراحمد و احتمال بارش برف در ارتفاعات دنا,  سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از تامین علوفه مورد نیاز برای حیات وحش استان خبر داد و گفت: درپی هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف در ارتفاعات برای ۷۲ ساعت آینده , علوفه مورد نیاز برای مواقع اضطرار در انبارهای مناطق تامین و ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  گفت :  بارش برف این رحمت الهی در ارتفاعات دنا و مناطق حفاظت شده باعث  پوشیده شدن زیستگاه  می شود و این احتمال وجود دارد حیات وحش به ناچار  برای تامین علوفه مورد نیاز خود به پایین دست مناطق هجوم بیاورند.

هاشمی با اشاره به اینکه تمهیدات علوفه ای برای حیات وحش اندیشیده شده است گفت : هم اکنون در انبارهای این اداره کل در مناطق به مقدار کافی علوفه وجود دارد .

وی افزود: درصورت نیاز علوفه دهی به حیات وحش از سوی محیط بانان انجام می گیرد ,اما از هم وطنان عزیز درخواست می شود در حفاظت از حیات وحش سرما زده با محیط بانان همکاری و همیاری داشته باشند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان خواست در صورت روئیت هرگونه حیات وحش آسیب دیده موضوع را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی یا با شماره تلفن ۰۷۴-۳۳۳۳۴۴۴۱-۰۷۴ اطلاع دهند. 

هاشمی در پایان افزود: گرچه مناطق  بصورت ویژه و ۲۴ ساعته توسط یگان حفاظت پایش و رصد می شوند اما از مردم تقاضامندیم در صورت پناه آوردن حیات وحش به باغات ,مزارع و خانه های آنها , مهربانی با حیات وحش و پرندگان شهری را در نظر داشته باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علوفه زمستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست