Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:04:21 GMT

برندهای صنایع دستی خراسان جنوبی معرفی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۲۴۳

برندهای صنایع دستی خراسان جنوبی معرفی شود

به گزارش  خبرنگار مهر، سید کمال الدین میرجعفریان جمعه شب در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری روز ملی روستا و عشایر در خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان از جمله تصمیمات خروجی این همایش بود که صنایع دستی را هم شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز رضایت از وضعیت نمایشگاه بیان کرد: برگزاری اینگونه از برنامه ها عایدات زیادی را نصیب هنرمندان بومی، مردم و صنعتگران دیگر استان ها می کند که می طلبد مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

میرجعفریان با بیان اینکه امید است این گام ها بتواند خراسان جنوبی را به جایگاه مطلوبی در سطح کشور برساند، اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه با رضایت مردم و غرفه داران همراه است اما امیدواریم برای سال آینده کم و کاستی های احتمالی در راستای رسیدن به شرایط بهتر رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خواستار اطلاع رسانی بیشتر نسبت به برگزاری نمایشگاه شد و گفت: روند روبه رشد مراجعه شهروندان به نمایشگاه نشان می دهد که آگاهی مردم نسبت به این فعالیت ها افزایش استقبال را به دنبال دارد.

وی با اشاره به برندهای صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: از غرفه داران بومی خواستاریم در هر رشته ای که فعالیت دارند، به معرفی برندهای استان بپردازند.

میر جعفریان بیان کرد: استان زنجان غرفه ای با محصولات مس در نمایشگاه برپا کرده، این در حالی است که معدن غنی قلعه زری در خراسان جنوبی بوده ولی ارزش افزوده اش‌ را به دیگر استان ها می دهد بنابراین باید تبیین شود.

کد خبر 4790514

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی خراسان جنوبی بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی بسیج قزوین بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرکرد ویروس آنفلوانزا هفته بسیج مشهد ثبت نام کاندیداها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود