Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:02:10 GMT

برنامه «گذر کودک» در محله های شهر همدان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۳۶۷

برنامه «گذر کودک» در محله های شهر همدان اجرا می‌شود

رضوان سلماسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دیروز چهارمین گذر کودک شهر همدان (بازی دسته جمعی کودکان با والدین) با حضور خانواده‌ها و فرزندانشان در سالن شهید مدنی همدان برگزار شد، گفت: دبیرخانه شهر دوستدار کودک در شهرداری همدان تشکیل شده و در ۲ حوزه در حال برنامه‌ریزی و سیاستگذاری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به ۲ حوزه مربوط به شهر دوستدار کودک گفت: در بخش اول دبیرخانه در حال طراحی و اجرای برنامه‌هایی است که شهر همدان را به سمت تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سلماسی خاطرنشان کرد: در بخش دوم با تدوین و اجرای برنامه‌هایی پرهیجان و پرنشاط به دنبال اجرای برنامه‌هایی مفرح و بانشاط برای کودکان با حضور خانواده‌ها و در فضایی امن است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این برنامه با قوت پیگیری شود و هر روز در یکی از محلات شهر همدان شاهد اجرای آن باشیم، گفت: مقرر شده شورای اجتماعی محلات در همه حوزه‌هایی که به محله و اهالی محله مربوط می‌شود ورود کند،.

وی گفت: از آنجا که خانواده‌ها پایه و اساس محلات هستند از شورای اجتماعی محلات درخواست شده برگزاری گذر کودک در محلات را برعهده بگیرد.

سلماسی افزود: برای برگزاری گذر کودک در شهرک مدرس و محله جولان، شورای اجتماعی این دو محله پای کار بودند و بیشتر کار را برعهده گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: در محلاتی که هنوز شورای اجتماعی محله تشکیل نشده برنامه گذر کودک با کمک دببرخانه شهر دوستدار کودک و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری این برنامه در ۴ محله همدان خبر داد و گفت: در گذر کودک، کودکان به همراه خانواده خود حضور پیدا کرده و بازی‌هایی را که توسط کارشناسان طراحی شده و قابلیت همراهی و مشارکت خانواده‌ها را دارد انجام می‌دهند.

کد خبر 4790438

منبع: مهر

کلیدواژه: نقاشی کودکان شورای شهر همدان انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی بسیج قزوین بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرکرد ویروس آنفلوانزا هفته بسیج مشهد ثبت نام کاندیداها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت: سلامت خانواده در دولت سیزدهم به‌صورت ویژه مورد تأکید است که شاخص‌های سلامت موردتوجه است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: طرح سلامت خانواده ثبت جهانی شده است و سال گذشته طرح سلامت خانواده از پردیسان شروع شده و تا پایان تیرماه تا ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: در طرح سلامت خانواده نگاه مشارکتی و مردمی‌سازی سلامت است که باید پیاده شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: یکپارچه‌سازی سلامت موردنظر طرح سلامت خانواده است بستر هوشمندسازی و الکترونیکی شدن نسخ باعث شده بتوانیم به یکپارچه‌سازی در بحث سلامت برسیم در موضوع سرطان یکپارچه‌سازی در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح سراج توجه به ارتقا سلامت اجتماعی و روانی جامعه سرمایه اجرا می‌شود، گفت: امید آفرینی، نشاط اجتماعی، بهداشت روان، تعامل اجتماعی و سلامت اجتماعی و افزایش کیفیت درمان و ایمنی بیماران مدنظر طرح سلامت خانواده است.
 
دکتر مصری بیان داشت: در استان قم با کمبود متخصص درمانی مواجه هستیم که باید برنامه‌ریزی‌های برای افزایش این متخصص صورت بگیرد که کارهایی انجام شده است و در برخی از تخصص‌ها در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در استان قم رخ‌داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بین ۲۳ تا ۲۷ رشته تخصصی در چند سال آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان قم اضافه خواهد تا باعث ارتقا سلامت در شهر شود اکنون ۳۰۰ هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم وجود دارد که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته  ظرف دو سال آینده به ۴۰۰ نفر هیأت علمی برسد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه در حوزه پسماند هم برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و برنامه مدونی تهیه تدوین شده است، ادامه داد: در جوانی جمعیت نیز دانشگاه علوم پزشکی قم شاخص‌های خوبی کسب کرده است‌.

دیگر خبرها

  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان