Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@17:27:51 GMT

عوامل ژنتیکی علت نیمی از معلولیت‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۴۲۷

عوامل ژنتیکی علت نیمی از معلولیت‌ها

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی گفت: ۵۰ درصد معلولیت‌ها به ویژه معلولیت‌های ناشنوایی، نابینایی و عقب ماندگی ذهنی وابسته به عوامل ژنتیکی هستند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مینو رفیعی، مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی در هشتمین همایش کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها با بیان اینکه ۵۰ درصد معلولیت‌ها به ویژه معلولیت‌های ناشنوایی، نابینایی و عقب ماندگی ذهنی وابسته به عوامل ژنتیکی هستند،اظهار داشت: اگر بتوانیم مشاوره ژنتیک صحیح انجام دهیم و نیز عوامل جهش زای ژنتیکی را بشناسیم، می‌توانیم از معلولیت‌ها پیشگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد ازدواج‌های کشور، فامیلی است، گفت: احتمال بیماری‌های ژنتیکی به ویژه از نوع مغلوب در ایران بیشتر است؛ به همین دلیل لازم است که حتما این آگاهی‌ها به مردم برسد؛ به این خاطر که ازدواج‌های فامیلی در خانواده‌هایی که معلولیت در آنها تکرار می‌شود ممکن است پرخطر باشد؛ بنابراین حتما نیاز به مشاوره ژنتیک وجود دارد نه اینکه ازدواج انجام نشود، اما حتما باید مشاوره ژنتیک انجام شود.

رفیعی افزود: حدود یک میلیون و پانصد هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی داریم؛ البته این تعداد، معلولان در کشور نیست بلکه تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی درباره نوع معلولیت‌ها، گفت: معلولیت‌های شایع ثبت شده، معلولیت‌های جسمی حرکتی هستند که عوامل اکتسابی همچون دارو، تصادف و سوانح و یا عوامل ژنتیک علت آن هستند.

وی ادامه داد: عقب ماندگی‌های ذهنی، ناشنوایی و نابینایی چهار گروه اصلی ثبت شده در سازمان بهزیستی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معلول عوامل ژنتیکی سازمان بهزیستی ناشنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: خیران مدرسه ساز در این مدت ۹۸۰ میلیارد تومان از تعهدات خود ررا تحقق کردند که بیش از ۵۰ درصد از تعهدات این سنگرسازان علم و دانش است.

ناصر فتحی افزود: نوسازی مدارس استان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل در کنار بیش از ۱۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال ساخت و تجهیز ۴۵۰ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی است.

وی گفت: همواره خیران نیکوکار در کنار دولت به ساخت و ساز فضای آموزشی کمک می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان به صورت صد درصدی و یا کمتر با مشارکت خیران نیک اندیش در حال اجرا است.

ناصرفتحی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان و فرهنگیان استان شود.

دیگر خبرها

  • زندگی سالم طول عمر را پنج سال افزایش می‌دهد
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت