Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، المپیک زمستانی از جمله رویدادهایی است که هر چهار سال یکبار زیر نظر فدراسیون جهانی ناشنوایان برگزار می شود. اولین دوره این بازی ها سال ۱۹۲۴ به میزبانی فرانسه برگزار شد و تا به امروز تقریبا هر چهار سال یکبار پیگیری شده است.

دوره جدید المپیک زمستانی ناشنوایان از پنجشنبه ۲۱ آذرماه به میزبانی میلان ایتالیا در استان سوندریو این کشور آغاز می شود و تا ۳۰ آذرماه (۱۲ تا ۲۱ دسامبر) ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوزدهمین دوره بازی های المپیک زمستانی ناشنوایان است که با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در ۶ رشته اسکی آلپاین، اسکی صحرانوردی، کرلینگ، هاکی روی یخ، اسنوبرد و شطرنج برگزار می شود.

اگرچه مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان ایران همراه با مسعود فراهانی نایب رئیس خود در مراسم افتتاحیه این دوره از بازی های المپیک زمستانی حضور خواهند داشت اما ایران کاروان و در کل نماینده ای از جمع ورزشکاران برای رقابت با نمایندگان دیگر کشورهای شرکت کننده در این المپیک ندارد.

البته این اولین بار نیست که شاهد غیبت کاروانی از ایران در بازی های المپیک زمستانی ناشنوایان هستیم چرا که تاکنون در هیچ یک از ادوار برگزاری این بازی ها ورزشکاری از ایران به محل برگزاری رقابت ها اعزام نشده است.

مهران تیشه گران  رئیس فدراسیون ناشنوایان که بنا به دعوتنامه دریافتی از فدراسیون جهانی ناشنوایان در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ۲۰۱۹ حضور خواهد داشت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد چرایی این مسئله توضیح داد.

وی گفت: المپیک زمستانی در رشته های ویژه زمستان مانند اسکی و هاکی روی یخ برگزار می شود در حالیکه ورزش ناشنوایان ایران در هیچ یک از این رشته ها فعالیتی در سطح بین المللی ندارد.

رئیس فدراسیون ناشنوایان ادامه داد: البته انجمن اسکی ناشنوایان در ایران فعال است اما فعالیت ها و برنامه های این انجمن به صورت داخلی و در سطح کشوری برگزار می شود. شرایط در حدی بین المللی نیست که بخواهیم نماینده ای به اینگونه رویدادها اعزام کنیم. البته امید زیادی داریم که باگسترده تر کردن فعالیت های اسکی ناشنوایان و فعال تر شدن انجمن آن بتوانیم در دوره آتی المپیک زمستانی شرکت داشته باشیم.

تیشه گران در واکنش به این موضوع که «شطرنج هم جزو رشته هایی است که نامش در فهرست بازی های المپیک زمستانی ناشنوایان دیده می شود»، گفت: این اولین بار است که با اعلام فدراسیون جهانی ناشنوایان، رقابت های شطرنج هم در المپیک زمستانی برگزار می شود. برای این دوره آمادگی اعزام نماینده نداشتیم اگرچه نظرمان این است که شطرنج در المپیک تابستانی ناشنوایان باشد. این موضوع را در کنگره آتی فدراسیون جهانی مطرح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ورزش ناشنوایان ایران در رشته هایی مانند کشتی و والیبال قدرت جهانی دارد اما متاسفانه رشته های ویژه ورزش های زمستانی فعالیت گسترده ای ندارد. البته که در برنامه داریم تا در این بخش ها هم فعال تر شده و بتوانیم در دوره های آتی بازی های المپیک زمستانی ناشنوایان شرکت کنیم.

کد خبر 4790447 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: میلان اسکی شطرنج تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس والیبال تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال سپاهان اصفهان لیگ برتر والیبال مارک ویلموتس تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال شهر خودرو مشهد کشتی آزاد تیم ملی والیبال ایران کشتی فرنگی تیم فوتبال تراکتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت، اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آن‌ها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • شمسایی: بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان