Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@10:12:15 GMT

افزایش سریع قد کودکان با این مواد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۵۶۰

افزایش سریع قد کودکان با این مواد

هورمون رشد مسئول افزایش قد کودکان است واگر چه بلندی یا کوتاهی قد تا حد زیادی به ژنتیک مربوط است، اما روش‌هایی هم وجود دارد که این رشد را تسهیل می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مغذی به پیشگیری ازبیماری‌های غیر واگیردار وحفظ وزن سالم به رشد قدی کودکان کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هورمون رشد مسئول افزایش قد کودکان است واگر چه بلندی یا کوتاهی قد تا حد زیادی به ژنتیک مربوط است، اما روش‌هایی هم وجود دارد که این رشد را تسهیل می‌کند.

بعضی از هورمون‌ها و مواد مغذی به رشد قد کودکان کمک زیادی می‌کند از جمله:

ملاتونین

برای رشد قد به ملاتونین نیاز است. ملاتونین هورمون غده صنوبری در مغز است که به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می‌کند. ملاتونین باعث می‌شود تا بهتر بخوابید و بدن بتواند هورمون رشد ترشح کند. مواد غذایی غنی ازملاتونین شامل: آلبالو، بادام زمینی، ذرت، مار چوبه، گوجه فرنگی، انگور، انار، زیتون، کلم بروکلی، خیار، برنج، جو و جو دوسر است.

آرژنین

آرژنین یکی از ۲۰ اسید آمینه اصلی است که سبب افزایش هورمون رشد می‌شود. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، بدن انسان روزانه به ۲۰-۱۵ گرم از این نوع اسید آمینه نیاز دارد. سینه بوقلمون دارای بیشترین مقدار آرژنین (میزان ۱۶ گرم به ازای هر سینه) است. گوشت قرمز، مرغ، دانه کدو تنبل، سویا و بادام زمینی هم از دسته مواد غذایی حاوی آرژنین است.

پروتئین

برای رشد مناسب قد، بدن به پروتئین نیاز دارد. اسید‌های آمینه پروتئین نقش کلیدی در تشکیل بافت‌های بدن مانند ماهیچه‌ها و استخوان‌ها دارند. گوشت گاو تغذیه شده با چمن، مرغ و تخم مرغ غنی شده با اسید‌های چرب امگا ۳ می‌تواند به بدن در تأمین پروتئین مورد نیاز کمک کند.

ویتامین D

دارای فواید و مزایای فراوانی است از جمله کمک به استحکام استخوانی و بهبود عملکرد بدن. مواد غذایی مانند تن ماهی، ماهی سالمون، شیر غنی شده، جگر، گوشت گاو، پنیر و زرده تخم مرغ دارای ویتامین D هستند. کمبود این ویتامین ممکن است به نرمی استخوان در فرد منجر شود. به طور کلی مصرف ویتامین D برای افزایش قد کودکان و نوجوانان بسیار مفید و ضروری است.

منیزیم

مواد غذایی غنی از منیزیم شامل شکلات تیره، آجیل، سالمون و حبوبات مانند عدس است. منیزیم به تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند.

ویتامین C

ویتامین C از جمله ویتامین‌هایی است که در حفظ سلامت استخوان‌ها و بلندتر شدن قد مفید است. این ماده غذایی در تأمین کلاژن که بخش فیبری استخوان و غضروف را تشکیل می‌دهد موثر است. انسان‌ها تنها پستاندارانی هستند که نمی‌توانند ویتامین C را سنتز کنند بنابراین باید غذا‌های غنی از ویتامین C را مصرف کنند این ماده مغذی درمواد غذایی مانند پرتقال، هندوانه، توت فرنگی، آناناس، نخودچی وجود دارد.

آهن

آهن یکی از اجزای تشکیل دهنده هموگلوبین است. وظیفه هموگلوبین انتقال اکسیژن در خون است در نتیجه کاهش میزان آهن در خون می‌تواند سبب کمبود اکسیژن و همچنین کم خونی ناشی از فقر آهن در بدن شود. اگر می‌خواهیدفرزندتان قد بلندی داشته باشد، پس بهتر است نیاز بدنش به اکسیژن را به خوبی تامین کنید.

قبل از مصرف مکمل آهن بهتر است که در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. باید در کنار این مکمل یا مواد غذایی حاوی این ماده معدنی مرکبات مصرف شود. مواد غذایی غنی از آهن شامل اسفناج، جگر، حبوبات، گوشت قرمز و کینوآ برای افزایش قد مفید است.

منبع: برترین‌ها

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هورمون رشد قد کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی

آب سیب زمینی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، ویتامین‌های مختلف B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد، است. اکثر مواد مغذی در پوست سیب زمینی قرار دارند، بنابراین مهم است که هنگام تهیه آبش در خانه، پوستش را نگیرید.

به گزارش بهداشت نیوز، آب سیب زمینی به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی فواید زیادی دارد و تاثیرات چشمگیر سلامت آب سیب زمینی شامل جلوگیری از پیری، کمک به هضم، بهبود زخم، حمایت از کبد، بهبود گردش خون، تنظیم تولید هورمون، و ... است.

بهبود سلامت قلبی با آب سیب زمینی:

مقدار قابل توجهی از پتاسیم در یک لیوان آب سیب زمینی وجود دارد، بیش از ۵۰% مصرف روزانه شما. این بدان معنی است که روز خود را با یک لیوان از این آب شروع کنید که باعث کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی شما می‌شود و همچنین باعث کاهش تنش در رگ‌های خونی و عروق، و در نتیجه فشار خون می‌شود. این نیز خطر ابتلا به حمله قلبی، آترواسکلروز و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

درمان برای میگرن با آب سیب زمینی:

گفته شده است که سیب زمینی خام و آبش قرن هاست که در پزشکی سنتی اروپا استفاده می‌شود. یک تکه از سیب زمینی یا آب سیب زمینی را روی پیشانی و گیجگاه خود برای بهبود درد، استرس و حتی میگرن قرار دهید.

کمک به درمان بیماری کلیه با آب سیب زمینی:

مصرف منظم آب سیب زمینی با عملکرد بهتر کلیه و کاهش خطر ابتلا به تشکیل سنگ کلیه همراه است. تحقیقات زیادی در این زمینه گزارش نشده است، اما بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که درمان با آب سیب زمینی برای آن‌ها کار می‌کند.

آب سیب زمینی برای جلوگیری از بیماری قلبی عروقی:

آب سیب زمینی حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که قلب را از انسداد شریان‌ها و توقف قلب محافظت می‌کند و از این رو سلامت قلب را بهبود می‌دهد.

کمک آب سیب زمینی به کاهش وزن:

مردم اشتباه تصور می‌کنند که مصرف سیب زمینی باعث افزایش وزن می‌شود با این حال، تحقیقات نشان داده اند که سیب زمینی واقعا به کاهش وزن کمک می‌کنند. آب سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به افزایش متابولیسم کمک می‌کند. نوشیدن آب سیب زمینی پس از غذا باعث توقف هورمون‌های گرسنگی (گرلین و لپتین) می‌شود که مانع از گرسنگی و باعث کاهش وزن می‌شود.

تقویت ایمنی:

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C است که باعث تقویت ایمنی توسط تحریک تولید گلبول‌های سفید می‌شود. دیگر آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی ایمنی باعث محافظت در برابر بیماری مزمن و کاهش استرس اکسیداتیو نیز می‌شوند.

بهبود سریع زخم از مزایای آب سیب زمینی:

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C است که باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود و به نوبه خود سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • ۷ خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود