Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه با به کارگیری مکانیسم رفع اختلافات درباره برجام مخالفت کرد، زیرا در چارچوب این مکانیسم، این مبحث ممکن است به شورای امنیت ارجاع داده شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه در مصاحبه‌ با این خبرگزاری با به کارگیری مکانیسم رفع اختلافات درباره توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: روسیه معتقد است که در شرایط کنونی، استفاده از مکانیسم رفع اختلافات درباره توافق هسته‌ای ایران کار درستی نیست، زیرا در چارچوب مکانیسم رفع اختلافات، این مبحث ممکن است به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود.

این دیپلمات روس افزود: ما فکر نمی‌کنیم که استفاده از این مکانیسم اقدام درستی باشد، زیرا ما متقاعد شده‌ایم که چنین اقدامی ممکن است به بیشتر شدن شکاف‌ها بین شرکت‌کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک منجر شود، چون امروزه مهم‌ترین موضوع، اطمینان حاصل کردن از حفظ اتحاد و ایجاد انسجام در تلاش‌های همه شرکت‌کنندگانِ باقیمانده در این توافق در چارچوب مقابله با سیاست‌های مخرب واشنگتن است.

بر اساس مکانیسم رفع اختلافات، موارد نقض توافق هسته‌ای باید ظرف ۶۵ روز رفع شود. پس از آن، این مشکل باید در شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث و بررسی قرار گیرد، با این احتمال که تحریم‌هایی که پس از امضای برجام برداشته شده بودند، ممکن است از سر گرفته شوند./باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، پاتروشف امروز چهارشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در خصوص افزایش همکاری‌ها در حوزه امنیتی گفتگو کرد.

سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه اعلام کرد: پاتروشف و احمدیان یادداشت تفاهمی بین شوراهای امنیت روسیه و ایران امضا کردند و همچنین در خصوص ایجاد همکاری‌های عملی روسیه و ایران در حوزه امنیت گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این «طرفین در مورد وضعیت خاورمیانه تبادل نظر کردند و بر علاقه خود برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها تاکید کردند.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس به روسیه سفر کرده است.

پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم